Všichni, kdo provozují webové stránky postavené na WordPressu, nepochybně vědí o volbě Nastaveni -> Trvalé odkazy. Ta umožňuje vybírat z celkem pěti tvarů pro trvalé odkazy. Výchozí podoba URL neříká vůbec nic o samotném příspěvku a vypadá nějak takto: http://interval.cz/?p=123. Další volba v sobě zahrnuje datum a čas (http://interval.cz/2011/05/26/sample-post/). Třetí volba rok, měsíc a název (http://interval.cz/2011/05/sample-post). Čtvrtá volba pak vychází z pořadového čísla příspěvku (http://interval.cz/archives/123). A konečně, pátá a poslední volba je, troufám si tvrdit, asi nejpoužívanější, protože umožňuje specifikovat vlastní tvar URL, například zde na interval.cz se používá „/clanky/%postname%/“, která do URL zařadí „adresář“ články a název příspěvku. Jaké nastavení trvalých odkazů je ale obecně nejvhodnější? To je otázka, kterou se zabývá článek WordPress SEO URL / Permalinks considerations s ohledem na SEO.

Zdroj: yoast.com.

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět