Interzen 2005 ano či ne, to je otázka, kterou jsem se průběžně zabýval po celý tento rok. Vlastně jsem byl takřka rozhodnut tento ročník soutěže přinejmenším přeskočit, nebýt toho, že se mnoho z vás, čtenářů Intervalu a webdesignerů, opakovaně zajímalo o pokračování soutěže. Dokonce již v srpnu tohoto roku dorazila do redakce první přihláška!

Upřímně řečeno, Interzen ve své původní podobě, jak byl koncipován před třemi lety, nesplnil má očekávání a představy. Svou nespokojenost pak vyjádřili i porotci a účastníci soutěže, o čtenářích Intervalu nemluvě. Proto jsem se domníval, že bude lepší udělat malou přestávku a soutěž přehodnotit, dát jí novou podobu a smysl.

Bohužel, jak se říká, člověk míní a vyšší moc mění. Nechtěl bych však, abyste byli ochuzeni o soutěž jen proto, že jsem z osobních důvodů nemohl naplnit svou představu o tom, jak by měla vypadat. Proto je zde třetí ročník, jen mírně odlišný od předchozích dvou. Větších koncepčních změn se dočkáte až v ročníku příštím, přetrvá-li váš zajem, v což doufám.

Letošní Interzen 2005 bude tedy probíhat podle podobného scénáře jako předchozí dva ročníky. Počínaje dneškem mají webdesignéři dva kalendářní týdny na to, aby do redakce zaslali své kandidáty, a pokud splní veškeré podmínky pro účast v soutěži, v následujících čtyřech týdnech budou jejich výtvory podrobeny skoumavým zrakům naší poroty, která nakonec vybere šest nejlepších.

Proč je pro přihlášení projektu do soutěže poskytnut časový úsek o polovinu kratší než pro hodnocení soutěže? Především proto, že soutěž je určena již hotovým projektům, nemá smysl se pokoušet během jejího trvání nějaký nový projekt vytvořit. Kromě toho očekávám vyšší účast a i kdyby jí nebylo, porotci budou potřebovat k hodnocení více času, protože budou tentokrát hodnotit odlišným způsobem.

Zatímco v předchozích letech mohli porotci hodnotit soutěžní projekty dle vlastní libosti, přičemž se předpokládalo, že mají pro něco takového dostatek profesních zkušeností, tentokrát se jim dostane podrobnějšího návodu, čeho si mají u projektů všímat. Zvláštní zřetel přitom bude kladen na přístupnost a použitelnost projektu, sémantickou kvalitu kódu a „umělecký dojem“. Tato změna bere v úvahu odlišné vnímání kvalit projektů v případě odborné a laické veřejnosti a měla by přispět k reálnějšímu hodnocení projektů.

Partneři soutěže

Pro tento rok se partnerem soutěže Interzen stala specializovaná agentura Dobrý web a nakladatelství Zoner Press. Vítězové soutěže se tak mohou těšit na odborné knihy, specializovaná školení, ale také programy z produkce našeho vydavatele, firmy Zoner.

Dobrý web - poradenské centrum
Dobrý web – poradenské centrum

Zoner Press - jednoduše dobré knihy
Zoner Press – jednoduše dobré knihy

Na závěr bych chtěl vyzvat všechny vítěze předchozích ročníků soutěže, kteří dosud nepřevzali své ceny a diplomy, aby mne kontaktovali e-mailem na adrese interzen@interval.cz.

Aktualizace

Byl jsem upozorněn na nevhodnost termínu soutěže a na problémy s tím spojené. Proto jsem se rozhodl prodloužit termín příjmu přihlášek do 15. ledna 2006 (15. 1. 2006) a o příslušný interval bude posunuto i vyhodnocení soutěže. Doufám, že takto budou mít všichni dost času na přihlášení i nápravu případných drobných nedostatků.

Starší komentáře ke článku

Pokud máte zájem o starší komentáře k tomuto článku, naleznete je zde.

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět