Interzen 2008 opět přilákal řadu zajímavých projektů. A tentokrát se ve svém hodnocení nebývale shodli i porotci, jak se můžete přesvědčit dále v tomto článku.

Do soutěže se hlásila více než stovka projektů, z nichž nakonec 61 splnilo letošní vstuní podmínky. Osobně mám dojem, že tyto projekty opět o něco převyšují svou kvalitou projekty z předchozích let, alespoň jako celek, pokud ne každý jednotlivě, což považuji za dobré znamení pro český webdesign.

Odborná porota hodnotila všechny soutěžící projekty ve třech kategoriích (z nichž jednu mohl porotce vynechat). Projekty dostávaly body zvlášť v kategorii technická kvalita (zpracování kódu, přístupnost, použitelnost, SEO/SEM), estetický dojem (jak na koho hodnocené weby působí) a uživatelský přínos (originalita a přínos pro návštěvníky s ohledem na ostatní projekty).

I letos se odborná porota rozrostla. O výsledku soutěže rozhodli následující hodnotitelé, kterým bych tímto chtěl veřejně poděkovat za jejich práci: Jan Bien (webdesignér), Karel Břinda (zástupce Centra Tereza), Martin Kalda (zástupce Design portal), Jaroslav Knap (vítěz Interzen 2007), Miloslav Lešetický (webdesignér), Martin Malý (autor Bloguje.cz), Radek Pavlíček (zástupce Blind Friendly Web), Jan Řezáč (webdesignér), Eva Sušňová (spolupracovnice Intervalu), David Špinar (zástupce agentury H1) a Petra Větrovská (odbornice na marketing). Zvláštní poděkování tímto také posílám do Austrálie, kde svou úspěšnou praxi provozuje Antonín Parma, který se podílel na hodnocení jako dvanáctý statečný.

Mechanismus hodnocení projektů zůstal identický s předchozím ročníkem. Každý porotce vybral nejlepší projekty v jednotlivých kategoriích, které potom klasickým způsobem byly ohodnoceny. Body v jednotlivých kategoriích byly sečteny a podle těchto součtů bylo určeno pořadí projektů. A konečné pořadí bylo určeno podle celkového součtu bodů ve všech kategoriích.

Cenami pro vítěze budou odměněny tři nejlepší projekty:

Čestné uznání si vysloužily nejlepší projekty v každé kategorii:

S několika soutěžními projekty budete mít, doufám, ještě možnost se blíže seznámit na našich stránkách v podrobnějších článcích, které přinesou také vyjádření porotců k projektu (které bylo součástí hodnocení soutěže) i jejich autorů, tak jako tomu bylo i předchozím ročníku.

Partneři a ceny

Hlavním partnerem soutěže je firma Zoner Software s. r. o., vydavatel magazínu Interval.cz. Do soutěže věnuje finanční odměnu ve výši 15 000 Kč pro výherce soutěže, 10 000 Kč pro druhého v pořadí a 5 000 Kč pro třetího v pořadí. Kromě toho věnuje věcné ceny v podobě svých vlajkových produktů – programů pro práci s digitální fotografií a grafikou Zoner Photo Studio 10 a Zoner Callisto 5.

Zoner Software
Zoner Software

Zvláštním partnerem pro tento rok se stala specializovaná agentura H1.cz. Do soutěže věnuje hodnotné věcné ceny, v podobě účasti na svých školeních zdarma a večeře se svými konzultanty dle výběru výherců.

H1.cz: Odborné poradenství pro podnikání na internetu
H1.cz: Odborné poradenství pro podnikání na internetu

Posledním, nikoli však nejméně důležitým partnerem soutěže je nakladatelství Zoner Press. Do soutěže věnuje věcné ceny v podobě knih pro webdesignéry ze své produkce.

Zoner Press - jednoduše dobré knihy
Zoner Press – jednoduše dobré knihy

Reakce a odezvy

Pokud chcete soutěž komentovat na svém blogu nebo prostřednictvím jiného on-line zdroje, dejte mi, prosím, vědět. Odkaz na váš komentář se může objevit i zde.

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět