Pokračování článku o platebních společnostech vám přináší další sedmičku významných firem s popisy a nezbytnou přehledovou tabulkou.

Opakování matka moudrosti

Než se pustíme do přehledu dalších sedmi platebních společností, zopakuji ještě jednou některé poznámky, uvedené v předchozím článku. Přehled platebních společností je zaměřen především na společnosti zpracovávající platby za software (což sebou nese další přidružené služby, jako je automatické rozesílání registračních kódů u shareware apod.).

Najdete zde také společnosti zaměřené obecně, tzn. pro platby za jiné zboží než je software. Informace zde uvedené byly zpracovány z materiálů těchto společností a z dalších zdrojů, jako jsou internetová diskusní fóra atd. Z tohoto důvodu jsou tedy bez záruky, před výběrem konkrétní společnosti vždy věnujte čas prostudování jejich konkrétních smluvních podmínek!

Článek si rovněž neklade za cíl kompletní přehled všech platebních společností – pokrývá však většinu těch (aspoň v oboru software) nejpoužívanějších. V příštím článku budou pak obsáhleji popsány tři platební společnosti, s nimiž autor spolupracuje nebo spolupracoval, spolu s některými zkušenostmi, které se nelze dozvědět z FAQ stránek…

Dalších sedm statečných

SetSystems – jedna z mála společností, které před otevřením účtu vyžadují písemný kontrakt. Další zvláštností je to, že ačkoli se jedná o společnost zaměřenou na prodej software, nemají (dle dostupné nápovědy) žádný systém na generování registračních čísel – tedy ani autorský algoritmus, ani obvyklou sadu předdefinovaných čísel, ani algoritmus třetí strany. Možná se však nějaký dobře utajený systém skrývá v hlubinách autorských účtů, bez smlouvy se mi tuto informaci nepodařilo zjistit.

ShareIt! – další ze společností orientovaných výhradně na software. Podmínky standardní, portfolio služeb standardní, spíše větší než menší. Jedna z těch populárních.

V-Share – opět orientace výhradně na software. Pěkně zvládnuté jsou zákaznické účty, kdy se koncový zákazník může znovu přihlásit, prohlédnout si historii svých koupí, nechat si vygenerovat znovu sériová čísla apod.

Yaskifo – francouzský zástupce mezi převahou amerických společností. Společnost s velmi širokým záběrem produktů. Pokud tedy prodáváte jiné zboží než počítačové programy, mohla by to být ta pravá volba. Provize a ceny jsou definovány v Euro.

OSoLiS – mezi ostatními společnostmi jde trochu o zvláštnost. Kromě příjmu plateb totiž dodávají rovněž statickou C knihovnu, určenou k zabudování do prodávaného programu, která provádí ověřování registračního kódu na klientské straně. Algoritmus má být značně odolný proti hackerům (dle materiálů firmy), nevýhodou je, že nelze tuto společnost použít s jiným, nedejbože vlastním algoritmem (opět dle materiálů firmy). Z uvedeného rovněž vyplývá, že se jedná o společnost zaměřenou výhradně na software.

Qwerks – opět výhradně pro prodej software. Společnost nabízí rovněž pomoc při propagaci produktu (zřejmě za vyšší provizi), základní kontrakt je omezen na pět programů (lze jej zřejmě dodatečně rozšířit). Větší výskyt slov „zřejmě“ v tomto odstavci (a otazníků v níže uvedené tabulce) je způsoben poměrně neobvyklou tajnosnubností této společnosti – dost vehementně je jako základní operace vyžadováno vytvoření uživatelského účtu, až poté se (zřejmě) dozvíte další informace.

Northstar Solutions – jedna ze společností použitelných i pro jiné zboží a služby než software, nebo, přesněji řečeno, společnost orientovaná převážně na software, postupně rozšiřující svůj záběr i na jiné produkty. V jejich katalogu najdete vedle sebe CD se spirituály i dovolenou v Karibiku…

Přehledová tabulka

Následující tabulka uvádí přehled některých vlastností zde uvedených společností. Jednotlivé sloupce mají stejný význam jako v prvním díle:

  • I mimo software – zda lze uvedenou společnost použít i k přijímání plateb za jiné produkty či služby než je software.
  • Aktivační poplatek – zaokrouhleně cena v US$ za aktivaci služby.
  • Provozní poplatky – vyžaduje-li platební společnost ještě další poplatky vyjma provize, jsou uvedeny zde, opět zaokrouhleně a v US$.
  • Provize – provize platební společnosti z jedné transakce. Základní parametr. Většinou je provize strukturována dle objemu plateb a výše konkrétní transakce, případně doby trvání smlouvy, proto zde je pokud možno uvedena provize pro začínající firmu, s nejnižším obratem (většinou do 1000 US$ za měsíc) a pro produkty v ceně do 20 US$ za kus.
  • Podpora affiliates – zda společnost poskytuje systém pro podporu provizních prodejců (tzn. zda sama obhospodařuje seznam těchto prodejců, stará se o rozesílání jejich podílů apod.). Za prodej přes provizního prodejce si společnost většinou účtuje další poplatek, obvykle v řádu 10 až 20 procent z výšky prodejcovy provize. Tento poplatek se strhává vám, nikoli prodejci.
  • Autorský algoritmus – určeno pro prodej shareware. Indikuje, zda společnosti můžete sdělit vlastní algoritmus (obvykle krátký program v C++), kterým je automaticky zákazníkovi vygenerováno a zasláno sériové (odblokovávací) číslo ihned po obdržení jeho platby, tedy bez vašeho zásahu. V některých případech je toto realizováno propojením na váš server, na skript, který požadované sériové číslo generuje.

Společnost I mimo software Aktivační poplatek Provozní poplatky Provize Podpora affiliates Autorský algoritmus
SetSystems Ne 20 % Ne Ne
ShareIt! Ne 4 % + 2.95 US$ Ano Ano
V-Share Ne 4 % + 3 US$ ??? Ano
Yaskifo Ano 10 % + 1.5 EURO Ano Ne
OSoLiS Ne 10 % + 0.75 US$ Ano Ne
Qwerks Ne 20 %, min 2.25 US$ ??? ???
Northstar Solutions Ano 4 % + 2.5 US$ ??? Ne

Starší komentáře ke článku

Pokud máte zájem o starší komentáře k tomuto článku, naleznete je zde.

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět