Zhodnoťte a napište svůj názor na tyto stránky.

titulní stránka

Účel, zadání: informace o chystaných airsoftových akcích.

Cílová skupina: hráči airsoftu, kteří hledají akci na víkend (v současnosti je potřeba prolézat stránky a návštěvní knihy airsoftových týmů)

Typ projektu: amatérský web pro airsoftovou komunitu

Použité technologie: redakční systém WordPress (PHP/MySQL).

Předmět kritiky: design a použitelnost (zejména styl řazení jednotlivých akcí, formulář pro přidávání nových airsoftových akcí atd.)

Autor: Miroslav Kučera.


O rubrice

Kritika webu slouží ke čtenářskému hodnocení vytvářených nebo již vytvořených internetových stránek. Svůj názor můžete sdělit níže v diskusi, čímž umožníte autorům webu nahlédnout své stránky také z jiného úhlu pohledu.

Chcete-li hodnotit některé z dříve zveřejněných stránek, najdete je v přehledu v rubrice Kritika webu v sekci Magazín.

20 Příspěvků v diskuzi

  1. Baghira -> ano. Jenze pak nastavaji problemy. Kam chcete napriklad zaradit akci, ktera uz probehla? Nabizi se je zaradit az za akce, ktere jeste neprobehly, napriklad s priznakem „Jiz probehly“, jenze tyto akce musite zarid opacne, tj. od nejnovejsich k nejstarsim. Na jedne strance byste tak mel 2 styly razeni – prvne od „nejstarsich k nejnovejsim“ (pro nekonane akce, aby byly nahore akce s nejblizsim terminem) a pak hned od „nejnovejsich k nejstarsim“ pro akce jiz konane
    (seznam bude dlouhy a nema smysl zacinat akci, ktera se konala pred nekolika lety) a pak podle meho nazoru nastava zmateni…

  2. S tím problém nemám, v kategorii budoucích akci bych jako první ukázal tu nejbližší, v archivu uskutečněných naopak tu poslední.

    Nějak tu zmizelo upozornění na překlepy – vidím, že titulek je opravený, ještě to „Vítejte…“

  3. Souhlasím s Baghirou – proč neudělat sekci pro již proběhlé akce? A třeba tam přidat i možnost autorovi přidané akce nahrát fotky?
    Marně jsem hledal nějakou hlavní navigaci. Navigace v pravé části layoutu by podle mne mohla být chápána jako sub menu.
    Určitě by nebylo od věci na hlavní stránce hezký kalendář akcí a mapa ČR (např. google maps) se špendlíky plánovaných akcí.

    Samotný článek s akcí bych lépe nadesignoval, je to poměrně nepřehledné …

    Kromě chybějící hlavní navigace a nepřehledného detailu akce se mi stránky docela líbí, ale určitě bych na nich ještě zapracoval. S trochou snahy by z toho mohl být dle mého názoru úspěsný „social community“ web …

  4. Lukáš Gavenda -> o té sekci o již proběhlých akcích jsem uvažoval. Problém je ale v tom, že i proběhlé akce by musely být řazeny do jednotlivých kategorií podle krajů a to si myslím, že je poměrně zmatečné. Jednou aby clověk hledal akci v ještě „nekonaných akcich“ a podruhé již v konaných. Nebo tou sekcí nemyslíš kategorie?

    Takže, pokud tomu dobře rozumím – chcete nekonané akce od nejstarších k novějším (takže nahoře budou ty, které se konají nejdříve) a pak nadpis typu „Již proběhlé akce“ a ty seřadit od nejnovějších k nejstarším?

    Tu navigaci jsem také řešil -> problém je v tom, že všechny kategorie se mi horizontalně nevlezou (kvuli seznamu krajům), takže jsem se rozhodl je dát do pravého sloupce a vše postavit na jednu úroveň. Mám ale v plánu je nechat v pravém sloupci a seznam krajů udělat graficky jako podkategorie kategorie „Akce podle krajů“. Pak by to vypadalo takto:

    -> Návrat na homepage
    ->Jak nepromeškat AS akci?
    ->Přidat novou akci
    ->Akce podle krajů
    —>jihomoravský
    —>středočesky

    atd.

    Jinak moc neplanuji z toho udelat silne komunitni web – na to jsou tu ruzna AS fora. Ten muj ma slouzit hlavne pro poradani akci.

    S temi fotkami momentalne nevim, jak to udelat. Abych zachoval vysokou uroven webu, akce na web pridavam ja, aby tam lide necpali vselijake nesmysly. Ale mozna bych mohl nekde pridat formularik typu „Vlozte nazev akce, pro kterou chcete nahrat fotky“, a pak tlacitko pro nalistovani souboru..

  5. Sekce, kategorie, zmatek. Proč na titulní stránku prostě nefiltrovat akce s datem v budoucnosti.

    Všechno bude fungovat automaticky a nikdo se v tom nemusí dokola vrtat. V archivu by pak mohly být všechny akce včetne budoucích, tam obrácené řazení není na závadu.

  6. Nikdo – odvážné tvrzení, máte důkaz? Zrovna já bych vlezl do archivu, vybral odpovídající kraj a listoval až potom. Nebo bych použil vyhledávání.

    Při listování z úvodní strany bych se prolistoval leda do pekla.

    Ruku na srdce – stojíte o připomínky? Abychom se tu nesnažili zbytečně.

  7. Předpokládám, že pomůže nějaký plugin pro správu událostí/novinek. Každý CMS to má, WordPress nebude výjimkou. Viděl jsem tam něco, co se jmenuje Events, má to v sobě i kalendář.

  8. Baghira – no, ono to jde udelat (to razeni prispevku). Pomoci pluginu PostList, prostrednictvim ktereho je vytvorena cela uvodni stranka interval.cz. Nicmene nejak mi nejde vypsat kategorie, kde je akce zarazena a jeji stitky a resim, proc ne, kdyz zde na interval.cz to funguje :-)

  9. Jo, takhle to je myslim pouzitelnejsi. Parada. Funguje to samo, nebo se to musi upravovat rucne?
    Jeste dva navrhy:
    – odkaz na uvosni stranu bych udelal pres celou plochu obrazku
    – titulky clanku bych odlisil barvou
    Jinak to vypada celkem solidne, ostatni veci se daji vychytat postupne.

  10. No, uplne automaticky ne, ale uprava je trivialni, v editaci clanku se zmeni „hodnota“ jednoho „parametru“ z „Ne“ na „Ano“ a pak se akce zaradi mezi probehle. Je to trivialita, par sekund. Na serveru typu inteval s tisici clanky by asi neco takoveho bylo rozcilujici, ale zde IMHO ne, predpokladam, ze tam pribude 40-50 akci za rok maximalne.

    Barvu nadpisu zmenim :)

  11. Já bych velice vytknul malou část pro obsah stránky. Je to velmi úzký sloupec, který je fixně daný. Proč nedělat obsah stránky tak, aby se automaticky přizpůsobil velikosti okna prohlížeče?

  12. rozšířil bych to, jak už tu někdo výše psal.. jistě je to subjektivní pocit, ale o to tu přece kráčí :)
    bolí mě oči když vidím, jak je tam to písmo namačkaný na sobě.. dále je tam pár typografických chyb.. design celkově není úplně špatnej, ale jestli chceš z toho chceš udělat fakt široce známý komunitní portál tak bych designu věnoval podstatně víc času. záleží co od toho čekáš

Odpovědět