Zhodnoťte a napište svůj názor na tyto stránky.

titulní stránka

Účel, zadání: vícejazyčná prezentace kempu, redakční systém, web kamery, teploty v kempu, fotagalerie, videogalerie, podrobná klikací mapa kempu.

Cílová skupina: Zejména zahraniční klienti vyhledávající klidné prostředí pro kempování.

Typ projektu: prezentace kempu.

Použité technologie: ASP.NET, CSS, HTML, JavaSript, XML, MS SQL.

Předmět kritiky: použitelnost, funkčnost, tipy či doporučení na zlepšení.

Autor: Ondřej Kopp.


O rubrice

Kritika webu slouží ke čtenářskému hodnocení vytvářených nebo již vytvořených internetových stránek. Svůj názor můžete sdělit níže v diskusi, čímž umožníte autorům webu nahlédnout své stránky také z jiného úhlu pohledu.

Chcete-li hodnotit některé z dříve zveřejněných stránek, najdete je v přehledu v rubrice Kritika webu v sekci Magazín.

9 Příspěvků v diskuzi

  1. Stránky vypadají moc pěkně, chování všech odkazů je podle očekávání (například přepnutí jazyka nevrací na index). Oceňuji obrázky nahoře, které odkazují přímo na stránku o tom, co zobrazují. Chybí mi popisky (title) k těm piktogramům dole – u tří nevím, co si pod tím mám představit. A v Safari hlavní část na pravé straně přesahuje rámeček, ale není to nic vážného.

  2. Melebius –> diky za hodnocení, popisky k piktogramům se už překládají. Přiznám se, že ani já netuším co některé znamenají ;-). Na problém v Safari se podívám, vypadá to dost divně a nebudí to dobrý dojem :-(

  3. Do budoucna je plánováno, že bude více jazyků. Bohužel nastane situace, že ne všechny stránky budou k dispozici ve všech jazykových mutacích. Má někdo z čtenářů nápad, jak se zachovat v této situaci ? Mně napadají tři možná řešení

    Při požadavku na stránku, u které neexistuje jazyková mutace provést následující:

    1. zobrazit titulní stránku
    2. zobrazit požadovanou stránku v „příbuzné“ jazykové mutaci
    3. zobrazit, omluvu, ze požadovana mutace není k dispozici a dát na výběr mutaci

    Rozhodně bych nera dělal to, že při jakékoliv změně mutace se přepnu na titulní stránku.

  4. Souhlas s Melebiusem. Přidám jen drobnosti:

    – ve fotogalerii a mapě zmizí hlavička i menu (firefox 3.5.2 i obstarožní pracovní explorer 6.0)
    – asi zbytečně velké náhledy ve fotogalerii + na mě špatně působí různé velikosti a spousta bílého prostoru okolo
    – „specielní“ v textu novinek (v title stránky už je ok) a „last minut(e)“ v cenách
    – u tlačítka Mapa je u zakulacených rohů jiný odstín pozadí
    – popis u captcha v guestbook „obrázek proti robotům“ není myslím úplně vypovídající
    – u „přihlásit“ není žádná registrace. Jestli je jen pro adminy, pak na hlavní stránce nemá co dělat

    – líbí se mi při změně jazyka i změna formátu data v návštěvní knize
    – vážně pěkný pozadí i celkově barvy „sedí“ – a to žlutou moc nemusím :) Jen bych možná použil tmavší oranžovou z loga do odkazů v novinkách (místo té červené), trochu to bije do očí (stejně i liščí farma)
    – u jazykových mutací určitě taky omluvu + výběr

    Celkově na mě stránky působí velmi příjemně, skoro až domáckým prostředím. Hodně fotek, kde si člověk udělá představu o kempu. Pěkný.

  5. – fotogalerie a mapa jsou umyslně umístěny do šablony, která neobsahuje menu a hlavičku. Důvodem byl požadavek na maximální využití prostoru obrazovky zejména při použítí mapy. Pokud máte nějaký námět jak toto vyřešit elegantněji tak sem s ním. Uvítám to s radosti.

  6. Web se mi líbí, ale všechno kazí už text na úvodní stránce. Nevím, jestli je to také vaše práce, ale je plný typografických, stylistických i gramatických chyb.

    K webu (koukal jsem jen po hlavní stránce):
    – chybí mi alt text u obrázků
    – v Opeře 9: odkaz „Přihlásit“ je příliš nalepený na menu
    – v IE6: v menu se odkaz „pro SPORTovní nadšence“ zalomí, což sice nevadí, ale nějak to neprospívá tomu hover efektu (text se nepodbarví po celé šírce menu – vpravo je díra)

  7. docela vydarile ale

    1. u „prepinacu“ jazykovych verzi chybi atribut „title“ – nejlepe vzdy v prislusnem jazyce
    1.1. nepouzivejte vlajecky, ale text. V pripade vice jazyku jsou obrazky totalne neprehledne = nepouzitelne (navic jsou ty vlajecky zavadejici – odkazuji na stat a nikoliv jazyk – takto je tam verze pro Brity nikoliv Americany, Australany … totez s Nizozemci a Belgicany a tak dale);
    nejlepe je pouzit text a dobre reseni je pouzit kody ISO 639-2 (eventuelne 3 pokud se dostanete nejakym jazykovym specialitem – ale to nejspis nehrozi). Kody ISO 639-2 jsou ve vsech jazykovych mutacich serazene podle abecedy stejne – tzn. uzivatel klika na stejne misto … citelne, zapamatovatelne – pohadka :-D

    2. zahlavi („banner“ alias graficka chripka dnesnich webu) je prilis vysoke – zabira cca 10-15% obrazovky (1680×1050) a neprinasi zadnou podstatnou informaci – zmensit a nejlepe zrusit – web bude stejne hezky, ale pouzitelnejsi (a snadneji udrzovatelny); a prectete si neco o „banerove slepote“ ;-P

    3. stranky by se mely chovat stejne (viz jiz zminovany problem mizejiciho banneru u fotogalerie a pod)

    4. Atribut „title“ pridat nejlepe i ke vsem polozkam v menu; a jeste lepe ke vsem odkazum) – je to otravna piplacka (hlavne ty texty vyplodit), ale vysledek stoji za to.

    5. Odkazy stale stejnou barvou – kombinace modre a cervene … nic moc
    5.1. a bud podtrhavat vsude a nebo nikde

    6. Vyhybejte se textum psanych velkymi pismeny. Texty jsou hure citelne a mohou pusobit i zbytecne agresivne (+ cervena barva)
    (Urcite je mozne „Novinky“ zduraznit jinak ;-P)

    V pripade vicejazycnych weby je optimalnim resenim „omluvna stranka“ v prisl. jazyce uvedenim vsech dostupnych verzi.
    Myslenka poskytnuti „pribuzne“ jazykove mutace je zajimava, ale nepouzitelna, protoze lze jen tezko uhadovat, ktery jazyk je pro konkretniho uzivatele ten „pribuzny“; a uhadovat to z HTTP hlavicek (Accept-Language) je sice mozne ale riskantni – uzivatele si prohlizece nekonfiguruji a nebo nemusi pouzivat „svuj“ pocitac, mohou se o nej delit atd …

  8. nově bylo předěláno přepínání jazyků … každá jazyková mutace je nyní na své vlastní doméně.

    Nové funkce:
    1. kalkulátor ceny za ubytování
    2. rezervace pobytu
    2. 3D prohlídka

Odpovědět