Interzen 2007 zaznamenal nebývalý zájem – mnoho kandidátů, mnoho soutěžních projektů a také mnoho porotců. A jak se ukázalo, zařídit, aby taková masa lidí „měla čas“ ve stejnou dobu, je velmi problematické. Nakonec vám ale mohu představit vítěze soutěže. Ať se vám líbí…

Do soutěže se hlásilo více než půl druhé stovky kandidátů. Vstupní podmínky splnilo nakonec 73 projektů, tedy téměř o polovinu více než v předchozím ročníku. Soutěžní projekty opět zvýšily kvalitativní laťku, nasazenou v předchozích ročnících, takže nebylo jednoduché z nich vybrat ty, které si zaslouží ocenění jako opravdu nejlepší.

Odborná porota hodnotila všechny soutěžící projekty ve třech kategoriích (z nichž jednu mohl porotce vynechat). Projekty dostávaly body zvlášť v kategorii technická kvalita (zpracování kódu, přístupnost, použitelnost, SEO/SEM), estetický dojem (jak na koho hodnocené weby působí) a uživatelský přínos (originalita a přínos pro návštěvníky s ohledem na ostatní projekty).

Vzhledem k počtu hodnocených projektů byla rozšířena i odborná porota soutěže. Bohužel, někteří porotci byli příliš vytíženi svou prací a nepodařilo se jim hodnocení odevzdat včas, takže se soutěž opozdila. I přes toto zpoždění nakonec hodnocení neodevzdali všichni porotci, takže o výsledku soutěže rozhodlo následujících deset hodnotitelů, kterým bych tímto chtěl veřejně poděkovat za jejich práci: Ivana Bednářová (webdesignérka), Jan Bien (webdesignér), Radek Hulán (programátor), Pavel Kout (webdesignér), Miloslav Lešetický (webdesignér), Radek Pavlíček (zástupce Blind Friendly Web), Vojtech Regec (zástupce Unie nevidomých a slabozrakých Slovenska), Jan Řezáč (webdesignér), Eva Sušňová (spolupracovnice Intervalu) a David Špinar (zástupce agentury H1).

Mechanismus hodnocení projektů zůstal identický s předchozím ročníkem. Každý porotce vybral nejlepší projekty v jednotlivých kategoriích, které potom klasickým způsobem byly ohodnoceny. Body v jednotlivých kategoriích byly sečteny a podle těchto součtů bylo určeno pořadí projektů. A konečné pořadí bylo určeno podle celkového součtu bodů ve všech kategoriích.

Cenami pro vítěze budou odměněny tři nejlepší projekty:

Čestné uznání si vysloužily nejlepší projekty v každé kategorii:

Kromě hodnocení webů odbornou porotou proběhlo letos také čtenářské hlasování prostřednictvím SMS. Čestné uznání si zde vysloužily tyto projekty:

Ve čtenářském hlasování rozhodoval doslova každý hlas – právě tolik chybělo jednomu ze dvou projektů na společném druhém místě, aby předběhl svého konkurenta! Z došlých SMS jsme vylosovali jednu, jejíž autorka, Anna Mašátová z Prahy, obdrží knihu z produkce nakladatelství Zoner Press dle vlastního výběru. Všem hlasujícím děkujeme za účast.

S několika soutěžními projekty budete mít, doufám, ještě možnost se blíže seznámit na našich stránkách v podrobnějších článcích, které přinesou také vyjádření porotců k projektu (které bylo součástí hodnocení soutěže) i jejich autorů.

Aktualizace 4. 10. 2007: Nejen o vítězných projektech se můžete dočíst v sérii článků Interzen 2007 představuje.

Partneři a ceny

Ceny pro vítěze a další materiály mohou účastníci soutěže očekávat na svých korespondenčních a e-mailových adresách. Obesláni budou také účastníci předchozích ročníků, kteří své odměny dosud nepřevzali a kteří se mi přihlásili (či ještě přihlásí).

Hlavním partnerem soutěže je firma Zoner Software s. r. o., vydavatel magazínu Interval.cz. Do soutěže věnuje finanční odměnu ve výši 15 000 Kč pro výherce soutěže, 10 000 Kč pro druhého v pořadí a 5 000 Kč pro třetího v pořadí. Kromě toho věnuje věcné ceny v podobě svých vlajkových produktů – programů pro práci s digitální fotografií a grafikou Zoner Photo Studio 9 a Zoner Callisto 5.

Zoner Software
Zoner Software

Zvláštním partnerem pro tento rok se stala specializovaná agentura H1.cz. Do soutěže věnuje hodnotné věcné ceny, v podobě svého rozboru webových stránek a účasti na svých školeních zdarma.

H1.cz: Odborné poradenství pro podnikání na internetu
H1.cz: Odborné poradenství pro podnikání na internetu

Posledním, nikoli však nejméně důležitým partnerem soutěže je nakladatelství Zoner Press. Do soutěže věnuje věcné ceny v podobě knih pro webdesignéry ze své produkce.

Zoner Press - jednoduše dobré knihy
Zoner Press – jednoduše dobré knihy

Reakce a odezvy

Pokud chcete soutěž komentovat na svém blogu nebo prostřednictvím jiného on-line zdroje, dejte mi, prosím, vědět. Odkaz na váš komentář se může objevit i zde.

Starší komentáře ke článku

Pokud máte zájem o starší komentáře k tomuto článku, naleznete je zde.

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět