Vytvořit zdroj světla ve Photoshopu 6.0 nemusí být vůbec těžké. Po troše experimentování jsem vymyslel jednoduchý postup, se kterým bych vás rád seznámil.

Otevřete nový dokument (Ctrl+N) o velikosti 500 px x 500 px s bílou barvou na pozadí, v RGB režimu a s rozlišením 72 dpi:

Do paletky barev vyberte nějaké dvě barvy, nejlépe modrou a bílou (použil jsem R:56 G:119 B:183). Nyní do nové vrstvy (Ctrl + Shift + N) vyrenderujte oblaka Filtr | Render | Clouds. Vzniknou oblaka, která ale vůbec nepřipomínají tolik chtěné magické světlo. Jde pouze o základní krok, díky němuž budou barvy hezky rozložené. Nyní aplikujte Filtr | Distort | Pinch s hodnotou ambience:50%. Tento efekt zopakujte ještě čtyřikrát až pětkrát (Ctrl+F), podle toho, jak se vám bude líbit výsledný efekt a velikost prohloubení:

Abyste získali zdroj světla, použijte na obrázek světelný efekt Filtr | Render | Lightingh Effects s nastavením Light type:Omni, Intensity:40, Gloss:-25, Material:56, Exposure:32 a Ambience:-50:

A máte to hotové. Celek vypadá docela zajímavě, a to byly použity jen tři efekty – oblak (Clouds), prohloubení (Pinch) a světelný efekt:

Starší komentáře ke článku

Pokud máte zájem o starší komentáře k tomuto článku, naleznete je zde.

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět