Dnes jsem si na vás připravil trochu jiné bannery než jindy. Všechny vynikají myšlenkou nebo provedením, popřípadě obojím, a to v dobrém slova smyslu. Kritiky se tentokrát nedočkáte…

Internetová reklama a propagace

Klasické bannery

Dnešní bannery vybírám z úplně jiného segmentu než obvykle. Jsou totiž „stylové“. Oba dva jsou zaměřené na velmi úzkou skupinu lidí, kteří se pohybují v designérských a grafických virtuálních komunitách. Jejich výměnné reklamní sítě jsou plné stylových a originálních bannerů, kde obvykle není hlavním cílem nahnat CTR, ale šířit povědomí o dané „značce“, trpělivě pracovat na její image a hlavně představit sebe a představit svůj styl ve vysoce konkurenčním prostředí.

Digital Blasphemy je masově známý site pro své napěchované archivy plné umění patřícího do kategorie 3D art. Některé špičkové kousky jsem zahlédl i na obálkách tištěných časopisů.

Ačkoliv jsou oba bannery koncipovány pro černé pozadí, myslím si, že vyniknou i zde, na bílém podkladu, a že i zde vyzařuje z banneru Digital Blasphemy úžasná atmosféra. Nejasný obsah pak poskytuje divákovi dostatek prostoru pro jeho vlastní fantazii.

Banner Digital Blasphemy.com

Docela tajemný je i tento banner, nabízející možnost navštívit další z desítek archivů digitálního výtvarného umění. Výborné je zde ono jediné slovo posters inverzní barvou. A mimochodem, všimli jste si, že jsou oba bannery statické? Velikost tohoto (4,7 kB) je tudíž jen o málo větší než přípustná velikost ikonky!

Banner DigitalBlaspehy.com

Flashové bannery

Tento banner vypadá opravdu luxusně. Nenapadá mě alespoň jiný výraz, kterým bych výstižněji popsal své pocity, když jsem ho prvně zahlédl. Na stránce naprosto dominuje, geniálně vymyšlené rolování textu, delikátní barevná kombinace, kterou jsem na banneru snad ještě neviděl, výjimečný smysl pro detail (všimněte si jemného diagonálního vzorku)… Skutečně nemám co dodat. Snad jen, že banner je z české produkce.

Alternativní scéna

Ukázka z kampaně HBO na premiéru filmu The Laramie Project. Tvůrce z agentury Croft Communication využil zejména alternativních formátů. (Všechny ukázky rozměrově výrazně převyšují formáty reklamy podle IAB!) Povšimněte si velkých nápisů a výrazného barevného loga HBO a HBOFilms. Celkový efekt dále umocňují zejména černobílé fotografie hlavních postav, které mají společnou jednu věc – všichni se dívají zamyšleně přímo před sebe, na vás. Nepochybuji, že byste si těchto reklam na stránkách všimli. Použité formáty: 200 x 200 (20,3 kB), 250 x 250 (14,2 kB) a 125 x 400 (20,4 kB).

Laramie Project (250x250)
Laramie Project (200x200)
Laramie Project (125x400)

Webdesign

MemoryStick

Dnešní webdesign v podobě oficiální produktové stránky paměťových médií MemoryStick dá za pravdu těm, kteří tvrdí, že použití Flashe je v mnoha případech naprosto zbytečné. Stránky jsou graficky velmi příjemné, převládající fotografie vytváří příjemnou atmosféru. Trochu mi však vadí textová část, použitý font i rozložení textu je trochu na úkor přehlednosti a čitelnosti. Daň za malou velikost obsahového okna? Asi ano. Tak i tak je však tento web velmi vydařený. Ostatně, byl nominován v loňských WebbyAwards v kategorii Technical Achievement.

Web Sony MemoryStick

Zajímavosti & inspirace

superhere

Web Superhere.net je narozdíl od předchozího ryzí flashový site. Patří mezi klasické osobní stránky lidí, kteří nás chtějí oslovit revolučními nápady, špičkovým a oku lahodícím designem, bohužel už méně často obsahem. Kreativec, který stojí za tímto webem, si říká Zero a nutno uznat, že vysoké sebevědomí mu rozhodně nechybí. Občas tak web trochu připomíná oslavnou ódu na autorův výjimečný talent. Ale nechme obsah obsahem, inspiraci zde určitě načerpáte. Kromě příjemného překvapení v podobě preloaderu, který patří mezi mizivé procento těch, které mají nápad a nejsou zoufale nudné, na vás čeká docela rozumně vyřešený způsob ovládání. Nechte si chutnat…

Web SUPERHERE

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět