Reklama, webdesign a inspirace 13.

28. února 2003

Tak co to bude? Uvažujete o koupi auta? Ne? Zkuste naši dnešní nabídku, třeba vás přesvědčí. A pokud ne, nějaké to kancelářské zboží si snad dovolit můžete…

Internetová reklama a propagace

Bannerová kampaň

Za dnešní bannerovou kampaní, která všem dává vědět o automobilu Clio, stojí společnost SuspiciousMinds. Kampaň byla tvořena dvěma bannery. První z nich, který byl i jedničkou celé kampaně, je flashový. Druhý z nich je klasický animovaný gif, který slouží pouze jako jednodušší verze toho prvního.

Hlavním rozdílem mezi nimi je však něco, co je ještě dnes docela neobvyklé. Ostatně, už to asi slyšíte sami. Flashový banner je ozvučen, ale docela agresivním způsobem – hudba hraje i když nad bannerem není kurzor. Je sice pravdou, že jen po omezenou dobu, ale i tak se to stává velmi zřídka. Většinou na tuto variantu servery nepřistupují, protože si zde už zahrávají s trpělivostí svých návštěvníků. Lze tedy usuzovat, že umístění bannerů bylo domluveno již před jejich vytvořením.

Právě díky hudbě je naprosto zbytečné proužek nějak komentovat. Za povšimnutí spíše stojí, že druhá, neozvučená, varianta není nijak obzvlášť vypracovaná, je to vcelku průměrný banner.

A ještě jedna poznámka – za ozvučený banner se draze platí. Nejen co se týče CPT, ale i co se týče velikosti. Flashový banner má totiž 51,2 kB (GIF pouze 10,4 kB).

Alternativní scéna

A když už jsme dnes u těch aut, mám tady reklamu na jiný vůz. Jedná se o superstitial (viz podrobný článek), ke kterým jsem se tady v alternativní scéně bohužel ještě nedostal. Toto dílko stvořila „superstitialská“ agentura Unicast a rozhodně se jedná o docela pěkný kousek, který v sobě kombinuje vlastnosti prezentace s možností interakce ze strany uživatele. Člověk tak může do děje vstoupit a sám probádat, co ho zajímá, což jeho zájem jedině zvýší.

Pro zajímavost mohu dodat, že velikost superstitialu je 107 kB. Klepnutím na náhled níže jej spustíte v novém okně.

Webdesign

Resta.pl

Polská společnost Resta se zabývá výrobou kancelářských potřeb a reklamních produktů s tím souvisejících. Jejich výrazný zelený web, který je celý ve Flashi, se pyšní několika cenami, zejména pak prestižní FWA. A oprávněně.

Celá prezentace je mimořádně přehledná a propracovaná do nejmenších detailů, které občas až překvapí. Nic nelze vytknout ani obsahu. Netradiční zelená barvička sem skvěle zapadla a člověk má až pocit, že zabloudil do lesa. Což, vzhledem k zaměření společnosti a jejímu důrazu na ekologickou výrobu, o které se všude mluví, byl výborný tah.

Zajímavosti & inspirace

yams playground

Na první pohled zajímavý úlet, po bližším prozkoumání zajímavý engine. Jedná se o osobní prezentaci, ale netradičně zpracovanou. Navzdory tomu, že je to Flash, odehrává se celá prezentace v jakémsi pseudo-3D prostředí. Není to ostatně autorovo první dílko, které simuluje trojrozměrný prostor, ale toto je rozhodně jeho největší počin. Je faktem, že je v něm i několik drobných chyb, občas se hůř ovládá, ale i tak je to výjimečný kousek, který mohu jen doporučit. Přeji příjemnou inspiraci.

Starší komentáře ke článku

Pokud máte zájem o starší komentáře k tomuto článku, naleznete je zde.

Štítky: Články

Mohlo by vás také zajímat

Nejnovější

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *