Kam až můžete zajít při tvorbě statického banneru? Do školky nebo do červené? A co takhle spojit výhodu statiky a interaktivity? Vždyť fotit je tak snadné. Nebo ne? Že je lepší vstoupit do národní gardy? Jak myslíte, ale třeba vás přeci jenom víc zlákají živé barvy. A až se zase posadíte zpátky ke své práci, nezapomeňte ji přihlásit do soutěže FWA. Nebo se jen posaďte a nechte inspirovat.

Internetová reklama a propagace

Klasické bannery

Již dlouho jsem zde neukazoval žádné statické bannery, ale dnes to napravím.

Na první jsem (překvapivě) narazil v ICQ. Byl to první banner, který mě zde neotravoval, a asi první banner, který jsem si pamatoval i při dalším spuštění. Upřímně pochybuji o tom, že za to mohla jeho statičnost, ale zaujala mě jeho nevtíravost a celkový koncept. Na banneru výrazně převažují obrázky nad textem a činí ho tak srozumitelnějším. Navíc není banner přeplácaný a díky stylu ikonek mi přijde velmi příjemný. Stejně upřímně však pochybuji i o tom, jestli by měl šanci uspět na klasických reklamních pozicích na stránkách nabitých textem a další grafikou. Velikost 5,7 kB asi nikoho nepřekvapí.

Banner (ICQ)

Druhý statický proužek patří časopisu Spark. Kdo ví něco o psychologii vnímání barev, pak je mu jasné, co autor tímto bannerem sledoval. Barevná kombinace černá – červená – oranžová – žlutá je emocionální a adrenalinová záležitost, která bude vidět všude, kde se objeví. Cíl tohoto banneru je tím pádem jasný, má provokovat, dráždit a vynucovat si pozornost. Troufnu si tvrdit, že by ho nikdo na stránce nepřehlédl. Navíc tím, jak o sobě de facto vůbec nic neříká, hraje tak trochu i na přirozenou lidskou zvědavost. Velikost 16,6 kB je daní za množství barviček.

Banner Spark

Škoda jen, že bannery české verze časopisu Spark, které jsem měl možnost vidět, nevynikají nejen nápadem, ale bohužel ani technickým zpracováním.

Flashové bannery

Nejsem si ani příliš jistý, jestli mám tento proužek zařadit sem do flashových bannerů, anebo raději do alternativní scény. Klikáním na tento banner se totiž nikam nedostanete. Proužek je totiž jen jakousi předreklamou na chystané spuštění internetového magazínu Digimanie (dnes již v provozu).

S bannerem si lze báječně vyhrát a nepochybuji tedy, že byste na něj hned tak zapomněli. Otázkou však zůstává, jestli jeho přínos v kampani skutečně nějaký je (jeho úspěšnost nelze bohužel nijak změřit). Přínosem může být snad jen to, že až uvidíte banner informující vás o spuštění magazínu, budete více v obraze. Moji skepsi však rozdupal vskutku originální nápad obsahu banneru, který jde ruku v ruce s jeho dobrým zpracováním. Velikost 10,8 kB.

Mimochodem, nemáte pocit, že nejbáječnější věcí na tomto banneru je to, že vás nikam nepřesouvá?

Alternativní scéna

Docela pěkná flashová věcička, která vás má přesvědčit o tom, že nejlepší rozhodnutí, které můžete učinit, je vstoupit do národní gardy. Tento třicetivteřinový ozvučený spot vytvořila společnost Riotech. Byl použit (v roce 2001) nejen jako intro na samotném webu GoGuard, ale byl umístěn i na dalších podobných stránkách a sjednocoval několik paralelně běžících kampaní.

Ukázka ze spotu
prohlédnout spot

Celý spot vyniká svým technickým zpracováním, tvůrce ho pyšně (a právem) označuje TV-like. S ohledem na délku a obsah je docela překvapivá malá velikost 292 kB.

Webdesign

Positive Growth

Velmi dlouhou dobu jsem neviděl web jako je Positive Growth. Stále nekončící éra komerční oranžové a šedé natolik otupila mé smysly, že při otevření této stránky jsem měl pocit, jako bych se právě probudil. Výrazné živé barvy a ostré hrany jsou dnes skutečnou vzácností. Velmi příjemná (a rovněž zapomenutá) kombinace Flashe a HTML s netradičně umístěným menu na pravé straně je jen dalším plusem tohoto webu.

Positive Growth

Tvůrcem je John Simpson a o tomto designu říká: …tento web využívá svěžích barev jako prostředku pro vyjádření dynamické a přátelské atmosféry….

Zajímavosti & inspirace

FWA – Favourite WebSite Awards

FWA patří rozhodně k těm nejvydařenějším soutěžím o nejlepší web. Hlavní důraz zaměřuje na design stránek, ale nezapomíná ani na obsah či autorův osobní přínos. V případě nedostatku práce či zábavy se sem můžete podívat. V případě nedostatku inspirace se sem podívat musíte.

FWA

Starší komentáře ke článku

Pokud máte zájem o starší komentáře k tomuto článku, naleznete je zde.

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět