Reklama, webdesign a inspirace 3.

3. října 2002

Ukážeme si, jak lze v bannerové kampani použít přímočarost. Víte, jak oslovit zákazníky, kteří se zaregostrovali, ale jsou pasivní? Zkuste se inspirovat zajímavým designem a pokud vás navštíví múza, můžete se s vytvořenými stránkami přihlásit do soutěže se svými stránkami. A co se stane, když dojde grafikovi inspirace? Krade?

Internetová reklama a propagace

Klasické bannery

V dnešním díle vám představím dva bannery, které jsou podobně koncipované. Vybral jsem je proto, abych na nich ukázal vlastnost, která se mi na bannerech líbí. Jde o přímočarost. Žádné složité vyjadřování, žádná komplikovaná grafika a sofistikovaná animace.

Pokud potkáte neznámého člověka, tak si o něm uděláte úsudek během první vteřiny nebo ještě rychleji. Má-li vás banner zaujmout, tak na to má stejně málo času. Pokud se tvůrci tohoto banneru povedlo aspoň něco, tak to byl způsob, jakým oslovil všechny návštěvníky. Použít výrazné slovo stupidity a kolem něj udělat celou kampaň, je skutečně nápad, který se musí ocenit.

Další zajímavý nápad skrývá dnešní druhý banner. Je příkladem toho, jak se dá udělat reklama na virtuální sexshop. Seriózně působící banner, který je naprosto přímočarý. Prodává kondomy. Kon-do-my. Nic víc, nic míň. Přitom způsob, který zvolil, určitě získá odezvu, protože jasně nabízí určité zboží a s ohledem na téma je velmi nenásilný.

Na závěr bych zmínil ještě dvě věci. První z nich je příjemná skutečnost, že velikost obou bannerů se pohybuje kolem 9 kB. Oba bannery ale obsahují stejnou ikonku „Click here“. Dobrý tvůrce by nikdy nepoužil stejný grafický prvek dvakrát.

Flashové bannery

Dnes trochu méně vážně. Znáte hru „Najdi pět rozdílů“? Tak tady je. Náhodou jsem narazil na roztomilý plagiát banneru, kterého jsem už dříve použil jako ukázky dobrého reklamního proužku. Nechci být soudcem, ale ten druhý banner v pořadí natolik vyčnívá z nekvalitního portfolia společnosti flash-banner-design.com a jsou v něm natolik patrné jisté nedostatky, že bych se nebál prohlásit, že vznikl známou metodou copy&paste. Nechme být.

Kromě toho, že je originální banner výborně zpracovaný, je na něm zajímavé to, že vede pohled vždy tam, kde se něco děje. Nemáte pak šanci něco ve sdělení přehlédnout.

Alternativní scéna

Člověka vždy potěší, když si na něj vzpomene někdo, od koho by to vůbec nečekal. Pokud toho někdo dokáže využít v reklamě, tak si u dané osoby určitě získá sympatie. Jedním z těch, kteří takovéto kousky umí, je americký eBay. Používá jednoduchý scénář: Uživatel se zaregistruje a není nijak aktivní. To je škoda. Jak ho znovu oslovit a přitom ho nerozladit tím, že mu pošleme klasický e-mail s nabídkou? Co takhle mu po roce poslat e-mail, kde mu popřejeme k prvnímu výročí registrace, pak mu poděkujeme, že spolupomáhá vytvářet světovou online tržnici, a pak ho ještě zaujmeme opravdu delikátní nabídkou?

A přesně podle tohoto scénáře pečuje eBay o své ovečky. Náhled e-mailu můžete vidět níže. Tento způsob oslovení se nabízí všem, kteří mají databázi registrovaných uživatelů a chtějí je přivést zpátky.

Webdesign

Husky

Výrobce a značku oblečení Husky možná znáte. Možná však neznáte jejich relativně novou internetovou prezentaci. Záměrně říkám prezentaci, neboť to, co najdete na odkazovaném URL, má k obyčejným stránkám daleko. Web je vyroben pomocí Flashe a skrývá skutečně špičkové nápady. Za zmínku stojí zejména prezentace jednotlivých kusů zboží. Vynikající a přehledné provedení svědčí o kvalitě autora. Určitě stojí za shlédnutí.

Zajímavosti

WebbyAwards

WebbyAwards je poměrně známá internetová soutěž o nejlepší web v dané oblasti. Kategorií je celkem třicet a v každé z nich je možné získat ocenění odborné poroty nebo veřejnosti. Do soutěže se můžete přihlásit také. Nepříjemné je ale zápisné ve výši $95 či $150, podle toho, kdo jste. Bojím se, že tímto jsou eliminovány stránky, které by mohly vyhrát, ale nezařadí se do soutěže. Nicméně se můžete podívat na vítěze pro rok 2002 a přečíst si i jejich „projevy“. Ty jsou známé tím, že mohou mít maximálně pět slov.

Starší komentáře ke článku

Pokud máte zájem o starší komentáře k tomuto článku, naleznete je zde.

Další článek WML v malíčku - tabulky
Štítky: Články

Mohlo by vás také zajímat

Nejnovější

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *