Jak neztratit ani slůvko v klasickém banneru? K čemu slouží otázky a odpovědi, nalákají zákazníka? I váš newsletter může vypadat zajímavě, stačí se jen správně inspirovat. Po dobře odvedené práci se pak můžete na chvíli zastavit v příjemném prostředí Vitaliy Onishenko. A pokud chcete být přitom všem ještě „v obraze“, podívejte se na přehled zdařilých webových stránek.

Internetová reklama a propagace

Klasické bannery

V dnešním díle vám ukáži dva klasické animované bannery, z nichž každý je z jiného soudku.

Tento proužek jsem vybral pro jeho zajímavou animaci. Blikající či běžící text je docela ohraná písnička, ale skákající nápis tu ještě nebyl. Obzvlášť se mi pak líbí jeho „pružnost“. Všimněte si rovněž barevného odlišení jednotlivých slov. At je nejméně výrazné a jakoby ustupuje do pozadí. Důraz je na slovu Search a zbytek je poměrně neutrální. Perfektní technické provedení a malá velikost (13 kB) činí z tohoto banneru velmi zdařilý kousek.

O následujícím proužku by se toho dalo říci opravdu mnoho a v podstatě samé pozitivní věci. Je příjemně zpracovaný, vůbec se návštěvníkovi stránky nevnucuje, ale přesto si dovolím tvrdit, že se neztratí. Za zmínku stojí hlavně zastavení animace (ta je mimochodem tématicky velmi vhodně zvolená).

Vzpomeňte na některé hudební klipy (vybavuji si i jednu televizní reklamu mobilního operátora). Prudké zastavení pohybu, resp. animace, je vizuálně velmi účinné. Mozek podvědomě reaguje na jakékoli rychlé změny okolního prostředí a je docela pravděpodobné, že se oním směrem podíváte. A banner má na půl vyhráno. Pak čeká přesně tak dlouho, jak je potřeba, abyste si přečetli úvodní slova, následuje krátké zobrazení loga a názvu společnosti a nakonec se dozvíte, co vám tato společnost nabízí.

Pozn.: zmiňované zastavení animace bude patrnější, pokud si předchozí rušivý banner něčím zakryjete.

Flashové bannery

Ukázka dvou bannerů z nápadité kampaně dnes již neexistujícího PlanetProject. Tento projekt zvolil málo používaný způsob vedení kampaně pomocí setu bannerů, které si jsou podobné. Snaží se návštěvníka přesvědčit, aby řekl, co si myslí. Záměrně byly vybírány provokativní a zajímavé otázky, aby to člověka donutilo říci své. Líbí se mi také, že kampaň oslovuje návštěvníky v různých jazycích. Dává to názvu Planet Project skutečný rozměr.

Alternativní scéna

V alternativní scéně vám dnes ukáži, jak také může vypadat newsletter. Newsletter stvořený podle všech pravidel, které by mu měly zaručit úspěch. Je škoda, jak málo lidí si potenciál tohoto marketingového nástroje uvědomuje. Škoda je to zejména proto, že je zadarmo.

Tento newsletter pochází z webu MarketingProfs.com, který vám tímto vřele doporučuji (nutná registrace). V poštovních klientech s podporou html se zobrazí v přehledném grafickém layoutu, jinak se zobrazí v ascii formátované textové verzi. Na to, jak je newsletter dlouhý (klepněte na náhled), se v něm člověk až překvapivě snadno orientuje. Obsahuje sloupek a přehled posledních článků s krátkým popisem. Skutečně obdivuhodné je, že obsahuje pět (!) reklam, které mě však osobně vůbec neruší, spíše naopak mi přijde, že perfektně oživují a člení plochu. Nemyslím si, že to je náhoda. Prostě marketing know-how from professionals + professors

Webdesign

…secondmethod…

Tento site je jedním z těch nejlepších, které v této kategorii znám. Je to osobní prostor (personal space) Vitaliy Onishenko. Záměrně neříkám homepage, neboť bych nerad tento web slovně degradoval. Příjemné prostředí, příjemný design, příjemná hudba … Tedy příjemné místo na prozkoumání.

Zajímavosti

Isolate.cz

Isolate.cz je projekt, jehož posláním je poskytovat přehled nejlépe zpracovaných osobních, experimentálních a korporátních stránek ve východní Evropě. Pokud chcete vědět, co se v oblasti designu u nás a u našich sousedů děje, určitě byste se sem z času na čas měli zatoulat.

Starší komentáře ke článku

Pokud máte zájem o starší komentáře k tomuto článku, naleznete je zde.

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět