Jak lze na webu propagovat např. turné baletního sboru? Podívejme se na ruský příklad. A jak vypadá banner oceněný flashovou konferencí? Opět nevynecháme inspiraci, tentokrát provoněnou kávou a nakonec se podíváme na televizi, naštěstí jen jako na zajímavý webdesignerský nápad.

Internetová reklama a propagace

Klasické bannery

Následující dva proužky pocházejí z kampaně propagující turné ruského baletního souboru. Bannery jsou zajímavé z hlediska použití gradientu z několika barev, kterého se využívá velmi málo. Je to z důvodu složitosti zakomponování a z důvodu paměťové náročnosti. V tomto případě se to však povedlo (velikost 16 kB) a díky tomu musely být bannery velmi snadno zapamatovatelné. Za zmínku stojí výborně využité symboly houslí a not.

První část následujícího banneru je docela zajímavá. Velké barevné číslice a výrazná slova určitě pozornosti neuniknou. Bohužel zbytek docela pokulhává. Pokud pominu nečitelné a podivné logo, tak zejména délka textů je pro takovýto banner naprosto nevyhovující. Zvláště pak tehdy, pokud jdou jednotlivé framy poměrně rychle za sebou jako je tomu zde.

Flashové bannery

Tento flashový banner jsem nevybral pro jeho nějakou konkrétní vlastnost. Je „pouze“ dobře zpracovaný. Ústřední URL je natolik popisná, že další komentář na banneru nepotřebuje, a rotující barevný čtyřlísek společně se zobrazujícími se službami planet-tekno.com proužek příjemně oživují. Škoda jen velikosti. Téměř 22 kB je s ohledem na použitou technologii opravdu mnoho.

Alternativní scéna

Na tomto místě vám dnes představím jednu z reklam, které byly oceněny na konferenci MFAA (Macromedia Flash Advertising Alliance) v květnu tohoto roku. Vytvořila ji agentura atmosphereBBDO pro kampaň Cingular Spiderman cross-promotion. Jako technologii výroby zvolila Flash. Jedná se o klasický expand banner, který se po kliknutí vysune ze své pozice a na velkém prostoru je pak schopen nabídnout podstatně více informací.

Klepněte na screenshot, banner se objeví v novém okně (Pozor, spouštěcí mechanismus je řešen pomocí JavaScriptu!):

Webdesign

Illy

Značka Illy, pod kterou se schovává výrobce kávy, se pyšní vskutku originální internetovou prezentací. Není vyhotovena v klasickém korporátním stylu, ale spíše se pokusila najít vlastní, volnější, styl, který však obsahuje silné CID (corporate identity) prvky. Celkově pak web působí klidným uvolněným dojmem, přestože obsahuje mnoho informací.

Zajímavosti

preloaded. the blue one.

Nemáte co dělat? Nudíte se? Mrkněte na televizi! Příjemný experiment týmu webdesignerské společnosti Preloaded. Škoda jen, že se takových televizí objevuje na internetu čím dál více. Tato je však skutečně povedená.

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět