3 otázky k identifikaci ztracených příležitostí PPC kampaně

11. srpna 2015

Máte vlastní PPC kampaň a myslíte si, že jste již maximálně využili její potenciál? Zodpovězením několika následujícících otázek možná zjistíte, že své reklamní kampaně stále můžete podstatně vylepšit. Odpovíte-li na jakoukoliv otázku NE, ideálním řešením bude zrevidovat již nastavené kampaně a využít zde zmíněné nástroje a možnosti, které Google AdWords nabízí. Budget, který jste do PPC reklamy vložili, vám tak velmi pravděpodobně přinese mnohem více než dosud.

1. Už jste v rámci PPC využili možnost videoreklam?

Prostřednictvím služby „AdWords“ je možné nastavit i videoreklamy, které jsou čím dál tím více oblíbené. U těchto videoreklam si sami můžete určit, kde a kdy budou zobrazeny i kdo je uvidí. Je možné využít video na YouTube nebo vytvořit nové ve formátu TrueView, kde mají uživatelé navíc možnost výběru, jaké zprávy inzerenta chtějí vidět. Tyto reklamy jsou nabízeny za cenu za zhlédnutí (CPV). Mohou být zobrazovány v obsahové síti Google i přímo na sociální síti YouTube.

Google True View – 3 formáty videí:

In-Stream

In-Stream reklamy jsou zobrazovány na začátku, uprostřed nebo na konci videí partnerů (partneři jsou uživatelé YouTube, kteří se rozhodli vydělávat tím, že v jejich videu budou zobrazovány reklamy). Tyto reklamy uživatel může po 30 vteřinách přeskočit.

In-Search

Tyto reklamy jsou zobrazovány ve výsledcích vyhledávání na konkrétní klíčová slova a jsou přehrány pouze v případě, že na ně uživatel klikne. Až v tomto případě je také stržena platba za zhlédnutí.

In-Display

Tento formát v současné době sdružuje dříve používané překryvné reklamy a návrhy z kategorie sponzorovaných videí. Reklamy jsou zobrazovány vedle videí na YouTube jako součást výsledků vyhledávání nebo při vyhledávání v rámci obsahové sítě Google. Při propojení s účtem YouTube je zde také možnost přidat do videa tlačítko „Call to Action Overlay“ s možností prokliku uživatele na váš web.

2.     Máte své reklamy nastaveny tak, aby se zobrazovaly v reklamní síti Google?

Reklamní síť oslovuje velké množství uživatelů. Je ale nutno zmínit, že základem je správné nastavení PPC kampaně. Kampaň v první řadě pojmenujte, poté vyberte požadované funkce, zvolte jazyk, na který budete cílit, vyberte území, pro které má být reklama zobrazována a zvažte, která rozšíření reklam by pro váš produkt byla vhodná. Poté už jen stanovíte rozpočet pro vaši reklamu.

Po vytvoření reklamní sestavy je nutné zvolit zaměření reklam, která nejlépe budou splňovat vaše cíle. AdWords nabízí takových možností nespočet. Můžete si určit, na kterých webech bude reklama zobrazována, a to dle klíčových slov, tematického zaměření nebo dle umístění na konkrétních webech na základě URL adresy. Dále je možné specifikovat uživatele, na které bude vaše reklama cílit. Je možné zvolit cílení dle pohlaví a věku uživatelů (pokud je Google zná) nebo podle jejich zájmů. Pravděpodobně již dnes nikoho nepřekvapí, že Google ví o svých uživatelích mnohdy mnohem více než vlastní rodina.

Své reklamní kampaně můžete zacílit na webové stránky dle tematiky a rozhodně neuděláte chybu, přidáte-li cílení na konkrétní klíčová slova. Navíc grafické reklamy v rámci reklamní sítě jsou velmi dobře využitelné v remarketingu.

3.     Využíváte v rámci AdWords funkci remarketingu?

Google v rámci AdWords zahájil funkci remarketingu již v roce 2010. Tuto funkci ale spousta firem ve svých PPC účtech nevyužívá,i když by tak mohly jednoduchým způsobem oslovit uživatele, kteří již v minulosti navštívili jejich webové stránky. Reklamy jsou těmto uživatelům v rámci remarketingu zobrazovány v obsahové síti nebo v případě, že vyhledávají určité pojmy, které nějak souvisí s vašimi produkty a jsou ve formátech statických nebo animovaných obrázků, videí nebo textových reklam umístěných v reklamní síti Google.

Podmínkou pro nastavení remarketingu je možnost zasahovat do kódu webu, do kterého je nutné vložit AdWords remarketing kód. Pokud nechcete více pracovat s nastavením, využijte možnost přednastaveného publika. Mnohem výhodnější je ale vytvoření vlastních seznamů publika. V remarketingu také doporučujeme testování různých typů PPC reklam (textové, grafické nebo videoreklamy).

zdroj: kissmetrics.com, ppchero.com, searchengineland.com

 

Štítky: adwords, PPC
Ing. Martina Rosenkrancová

Martina je členkou týmu společnosti PPC Profits, který se úzce specializuje na vytváření a správu efektivních PPC reklam napříč reklamními systémy, včetně Facebook marketingu. Neustále proto sleduje nové trendy a snaží se prohlubovat znalosti, které se tohoto tématu týkají.

Mohlo by vás také zajímat

Nejnovější

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *