Asi každý provozovatel stránek zná Google AdSense. Mnohdy od tohoto systému čekají příliš, ale je pravdou, že k lepším výdělkům se jde propracovat téměř vždy. Stačí se nebát experimentovat.

Volte jen efektivní plochy

Jako první je ovšem důležité zvolit správnou plochu, lépe řečeno její velikost. AdSense nabízí velké množství různých velikostí a tvarů, ale ze svých zkušeností bych doporučoval zvolit pro hlavní výdělek plochy čtvercového tvaru.

Tedy 300×250 a 336×280. Tyto plochy podávají poslední léta velmi dobré výsledky a lidé se na ně nebojí klikat.

Jako sekundární zdroj příjmů pak můžete zvolit oblíbený sloupec o velikosti 160×600. Ten se skvěle hodí do postranního menu a při vhodném umístění dokáže také slušně vydělat.

Důležité je brát v potaz i čas. Abych to vysvětlil – postupem času se totiž oblíbenost ploch mění. Zhruba 6 let nazpět byla velmi populární plocha 728×90. Stačilo ji umístit nad svou stránku a velmi dobře vydělávala. Dnes taková plocha na stejném místě nevydělá téměř nic.

Lidé už nějaký ten kousek na vrchu stránky automaticky ignorují a tak se tato pozice pomalu stává zbytečnou. A totéž může potkat libovolnou plochu.

Takže co platí dnes, nemusí platit za další 2 roky. Berte to proto v potaz.

Dobré umístění je k nezaplacení

A proto je ho třeba neustále hledat. Experimentovat. Nespokojit se se současným výsledkem a neustále zkoušet něco nového. I kdyby jen na zkoušku – na měsíc.

Díky podobným testům možná zjistíte, že vaše současná plocha není až tak efektivní a přemístíte plochu na místo jiné, to vhodnější.

I když obecná doporučení samozřejmě existují. Již zmiňovaný čtverec 300×250 můžete kupříkladu umístit do horní části v článku. Dělal jsem několik experimentů a nejvíce se mi osvědčilo místo hned pod titulkem. Před samotným článkem.

Nad titulkem reklama smysl nemá, lidé ji okamžitě identifikují a neklikají. Lépe už je na tom reklama po prvním odstavci umístěná přímo v článku, ale také nemá takové výsledky, jako ta ihned pod titulkem.

Jako další velmi vhodná plocha se jeví ta ke konci článku. Když lidé dočtou, hledají další relevantní informace a pokud jim je poskytne vaše AdSense plocha, nebudou váhat a kliknou.

Tato plocha pro vás může být velmi cenná, protože poskytovat relevantní reklamy Google AdSense prostě umí.

Horší už je to v menu a postranních sloupcích. Na takových místech se většinou musíte spokojit s menším výdělkem. Na viditelnou pozici do horní části můžete umístit libovolný čtverec či obdélník, ale hodně záleží na konkrétním provedení. Někde přijde vhod plocha o velikosti 180×150, jinam se vejde klidně i 250×250.

Já obecně doporučuji spíše 160×600, protože je tato plocha ve výdělcích stabilní a vždy je třeba myslet na to, že na stránkách se můžou zobrazovat plochy jen 3. A je škoda si tento limit „vyplácat“ nějakou malou plochou.

Ale opakuji – dost záleží na konkrétním rozvržení onoho menu. Nejde tu příliš paušalizovat.

Hodně experimentujte, vyplatí se to

A to myslím opravdu. Je sice vhodné přečíst si nějaké návody a rady, ale je potřeba je pak vzít a všechny si je ověřit. Na vašem konkrétním webu.

Vždy jsem si myslel, že jsou to jen plané řeči, ale není tomu tak. Co funguje na jedné stránce, na druhé zkrátka nemusí.

Navíc je testování neskutečně jednoduché. Přímo v administraci (pokud to tak mohu nazvat) vašeho Google AdSense účtu totiž máte fantastický nástroj na testování.

Najdete ho přes záložku Moje reklamy v horní části stránky a pak už jen zvolte Obsah a následně Experimenty v levém menu.

Dostáváte tak do rukou nástroj, se kterým můžete vaše konkrétní plochy otestovat co se týče druhu, velikosti písma, ale hlavně barvy. Ta je opravdu důležitá a na ladění něčeho takového si klidně udělejte měsíce času.

Že nemáte používat rámeček kolem plochy a máte použít pozadí shodné se stránkou vám řekne každý, ale nikdo vám už neřekne, jaká barva se nejlépe hodí k titulku a popisku vaší konkrétní plochy.

To si zkrátka musíte otestovat.

Pro začátek můžete uposlechnout základní doporučení. Říká se, že pro barvu textu v ploše je vhodné použít shodnou barvu s textem na vaší stránce. To umožní lidem lépe přeskakovat z jednoho formátu (článek) na druhý (reklama).

Barva titulku se doporučuje modrá. To je přirozená barva, která se na internetu používá pro odkazy. Lidé ji tak vnímají dobře a nebojí se klikat. Vhodnou alternativou je pak použití barvy, kterou používáte pro odkazy na vaší konkrétní stránce.

Pokud ovšem máte alespoň trochu dostupného času pro experimentování, nespokojte se s podobným doporučením. Experimentujte a zkoušejte barvy, o kterých si myslíte, že si povedou lépe.

Pro každou barvu, každý odstín si vyhraďte nějaký ten čas. Například 14 dní či měsíc. To záleží na vaší návštěvnosti. Pamatujte, že čím více zobrazení, tím méně prostoru pro nahodilé zkreslení.

Mě se tak kupříkladu ukázalo, že na tmavém pozadí si dobře vede modrá, bílá a žlutá barva titulku a naopak na bílém pozadí se poměrně daří červené a zelené. Pochopitelně záleží i na konkrétním odstínu a barevné paletě webu, ale to už nechám na vás. Experimentujte.

A jaké si vzít z článku poučení?

Nic není stejné. Testujte své plochy a nepaušalizujte. Testujte každý web zvlášť. Pokud vám dobře vynáší bannerové plochy na jednom místě, neznamená to, že jen textové na místě jiném nedokáží vydělat více.

Držte se základních doporučení, ale konečný výsledek jako je velikost plochy či její barvy vždy (!) otestujte a mějte podložené čísly.

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět