V současném překotně se měnícím světě obchodování na internetu je predikovat budoucnost výzvou pro každého webového designéra. Co je dnes nové, může už zítra být staromódní! Chcete-li doručovat zákazníkům plynulé, ničím nerušené nákupní prožitky, a sami být zároveň o krok napřed před konkurencí, musíte, jakožto designér, nepřetržitě ohodnocovat skutkovou podstatu aktuálních trendů.

Připravujete-li nějaký online obchod (nebo chcete přepracovat design již existujícího), musíte mít povědomí o tom, co je ve sféře elektronického obchodování právě „trendy“. V článku se podrobněji podíváme na některé z nejžhavějších designérských trendů elektronického obchodování, které budou patrně v roce 2016 dominovat.

1) Materiální design

I nadále je oblíbený materiální design a nyní ho přijímají v širokém měřítku i velké společnosti. Tento designérský styl plný života a soustředěný na obsah je trendy už od svého vydání v roce 2014 a bude i nadále mnohé rozčilovat či iritovat. Materiální design se stal atraktivním pro vývoj angažovaných webů elektronického obchodování díky svým hmatatelným a hravým prožitkům unifikovaných přes různorodá zařízení a platformy.

PA design

 

Navzdory tomu, že aplikovat materiální design na online obchod je dost skličující záležitost, některé podniky eCommerce už tento design úspěšně implementovaly, jako například PA Design a Bewakoof, abychom uvedli alespoň dva z nich.

Bekawoof

 

2) Skrytá menu

Skrytá menu jsou většinou nějaké variace na hamburger menu, které se stalo nesmírně populárním, protože znamenalo úklid spousty nepořádku, jaký se obvykle vyskytoval na webech elektronického obchodování. Původně byla tato menu navržena pro používání na mobilech, stále víc si však razí cestu i do desktopových designů.

House of fraser

Četní online prodejci používali v roce 2015 skrytá navigační menu jak na malých, tak i na velkých obrazovkových zařízeních, protože jim umožnila ušetřit na obrazovce spoustu místa. V budoucnu bude patrně tento trend ještě výraznější. Skrytá menu začínají používat mnohá oblíbená online nákupní centra a obchody, jako jsou House of Fraser a EtQ.

ETQ

3) Neustále responsivnější design

Responsivní design je v roce 2016 jedním z hlavních požadavků kladených na většinu webů, je ale nezbytné, abyste navrhovali pro zařízení s velkými obrazovkami, a zároveň optimalizovali pro zobrazení na mobilech a tabletech. Je tomu tak proto, že je stále stoupající trend prohlížet a nakupovat na zařízeních s vysokým rozlišením, jako jsou televize.

firebox

Přes 32 % webových uživatelů má zařízení s obrazovkou s rozlišením 1920 pixelů nebo vyšším, což demonstruje, jak důležité je brát v úvahu větší velikosti. V průběhu roku 2016 bude stále víc a víc webů získávat své potenciální zákazníky na takových prodejnách elektronického obchodování, které dobře fungují na zařízeních s velkými obrazovkami, mezi něž patří Firebox, Smythson a Burberry.

burberry

4) Bohatě vybavené animace

Protože animace představují skvělý způsob, jak zaujmout uživatele a napojit se na ně, mnohé weby elektronického obchodování začaly do svých designů injektovat animace; aby jimi učinily nákupní prožitky hravějšími a zábavnějšími. Když se animace vyskytují na správných místech a jsou správně načasované, mohou u zákazníků vyvolat dojem, že vám opravdu záleží na jejich prožitcích spojených s nákupy na vašem webu.

Nixon6

V roce 2016 se setkáte s více weby elektronického obchodování, na nichž se kreativně používají animace — jako poskakující tlačítka, otáčející se ikony a ukazatele průběhu načítání — které zajisté udělají na zákazníky nezapomenutelný dojem. Hledáte inspiraci? Podívejte se na weby Nixon, Fleet Feet Sports a Fallen Hero, jimž se podařilo zapojit animace opravdu skvěle.

Fallen hero

 

5) Vyprávět příběh

V současném světě vysoce konkurenčního elektronického obchodování můžete značku vyčlenit z davu pouze vyprávěním příběhu. Když budete obsah prezentovat jedinečným a neodolatelným způsobem, takovým skvělým příběhem nejenže zřídíte emoční spoj mezi vaší značkou a vaším zákazníkem, ale zároveň posílíte loajalitu a zvýšíte prodeje. Zkrátka, stagnující značku oživí vyprávění příběhu.

Bonobos

Vyprávět dobrý příběh v rámci elektronického obchodování je cíl, kterého dosáhnout není snadné, přesto už mnohá rychle rostoucí nákupní střediska tuto strategii praktikují a těží z ní. Dva z oblíbených byznysů elektronického obchodování, o nichž si myslím, že plně využívají předností plynoucích z vyprávění příběhu, jsou Bonobos a Greats.

Greats

6) Kartový design

Layouty podobné platebním kartám či navštívenkám získaly v posledních letech mezi designéry nesmírnou popularitu a tento trend bude nepochybně pokračovat v roce 2016 i poté. Zaprvé proto, že karty jsou jednou z hlavních komponent používaných v materiálním designu; zadruhé proto, že neobyčejně dobře spolupracují s responsivním webovým designem.

Rejuvenation

Na layoutech v podobě karet je bezvadná především jedna věc, jsou uživatelsky přívětivé. Umožňují naaranžovat a uspořádat produkty tak, že návštěvníci vidí všechny relevantní informace okamžitě, a pokud se jim daný konkrétní produkt nehodí, snadno si mohou prohlédnout jiné, což zefektivňuje strategii zvanou upselling (jak přimět zákazníka, aby koupil za příplatek novější nebo vyspělejší produkt). Vynikajícím způsobem využívají karty na Rejuvenation a Lord & Taylor.

Lord & Taylor

7) Velká a flexibilní typografie

Všemu samozřejmě kraluje obsah, ale jak mocný ten král opravdu je, předvedete tím, jak budete obsah prezentovat! Podobně jako rok 2015 i rok 2016 bude význačným rokem, pokud jde o velkou responsivní typografii, která funguje skvěle na všech druzích zařízení, od malých obrazovek mobilů až po velké desktopové monitory.

AyR

Protože typografie hraje význačnou roli jak při vývoji silné vizuální identity značky, tak i při procesu zaujmout potenciální zákazníky směrem k produktům, které máte na online obchodu, četné obchody nadšeně tento přístup implementují. Skvěle uplatňují velkou, flexibilní typografii AYR, Nasty Gal a Brdr. Krüger.

brdr-kruger

 

8) Velká pozadí

Když už hovoříme o velké typografii, zamysleme se také na chvíli nad velkými pozadími. Ta vždycky patřila mezi nejpodmanivější trendy webového designu, takže není nijak překvapivé, že na webech elektronického obchodování vídáme velké, poutavé snímky produktů, aby byly ještě žádoucnější. Když dáte online obchodu velmi jasný, profesionální a sexy vzhled, s obrázky či videi na pozadí přes celou stránku, přimějete potenciální zákazníky k nákupu, hned jak vstoupí do vašeho online obchodu.

EyeHeartWorld

Velká pozadí fungují skvěle na domovské stránce, mohou se však také uplatnit na stránkách jednotlivých produktů, aby se do nich mohli zákazníci zcela pohroužit. Když použijete na stránkách podrobností produktu stimulující a interaktivní obrázky či videa, budou mít návštěvníci pocit, že produkt, na který se dívají, už vlastní, ještě dřív, než kliknou na tlačítko Koupit. Podívejte se, jak překrásně tento pocitový rys implementovaly Eye Heart World a Bugaboo.

Bugaboo

9) Dynamické hledání

A nakonec, nejnovější a nejnápadnější trend v designu, který mě upoutal, je dynamické hledání. V roce 2016 budou mnohé weby elektronického obchodování zobrazovat produkty dynamicky, funkce hledání bude řízena JavaScriptem a Ajaxem. Tato technika je úspěšná zejména tehdy, když máte velmi rozsáhlý sklad.

jadopado

Z webů elektronického obchodování, které využívají tuto okouzlující schopnost, je asi nejpřesvědčivější ukázkou JadoPado. Jděte na jejich web, hledejte něco a uvidíte, jak se na stránce dynamicky mění zobrazené produkty. Další skvělou ukázkou dynamického hledání je Stuart Weitzman.

stuart weitzman

Napsal Ajeet Yadav

Ajeet je hlavní webový vývojář u WordPressIntegration – poskytovatel služby převodu PSD na WordPress, kde je zodpovědný za kód JavaScriptu psaný na zakázku během konverzního procesu. V svém volném čase píše na různá témata týkající se JavaScriptu, WordPressu a webového designu, protože chce své zkušenosti sdílet s ostatními. Můžete ho následovat na WordPressIntegration on Facebook Další články Ajeeta Yadava najdete zde.

Článek byl původně zveřejněn na serveru webdesignerdepot.com. Celý článek v originálním znění najdete na 9 eCommerce design trends to embrace in 2016.

Přeložil: RNDr. Jan Pokorný

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět