Třetí místo v tomto ročníku Interzenu si vydobil web nově vzniklé společnosti Foodex. Od předchozích výtvorů se liší především tím, že ho budoval tým místo jednotlivce, není optimalizován pro rozlišení 800×600 ale pro 1024×768 a je rozhodně nejmladším webem z první trojice umístěných.

Informace o projektu

Název
Foodex
Adresa
http://www.foodex.cz (webshot)
Autoři
Otto Bohuš, Tomáš Izák, Jan Řezáč, Jiří Tomek
Bodový zisk
275 b.
Celkové umístění
3. místo
Další umístění
Estetický dojem – 2. místo

Další informace viz Interzen.

Úvodní stránka webu foodex.cz ze 4. října 2007
foodex.cz, 4. 10. 2007 (plná velikost, cca 190 kB)

Filosofický pohled

Aneb jak si zhodnotit svůj vlastní výtvor? Z mého pohledu design webu Foodex.cz stojí a padá na ilustracích, které pro něj vytvořil ilustrátor Martin Šojdr. Přednostmi webu jsou netradiční vzhled, dobrá použitelnost a skvělé texty, které sepsal copywriter Otto Bohuš.

Vytknul bych mu nízký kontrast odkazů a oranžových nadpisů a především aktuální stav katalogu, na kterém se odrazily nedostatečné podklady/1999-2008 od zákazníka. Katalogu by rovněž prospělo nafotit znovu všechna nabízená jídla a nápoje. Foodex je bohužel novým hráčem na gastronomickém trhu a není schopen do webu investovat tak velkou částku. Snad se situace v budoucnu obrátí k lepšímu.

Vyjádření autora

V oboru gastronomie netradiční webová prezentace. Při její tvorbě byl kladen důraz na maximální jednoduchost a přehlednost.

Vyjádření porotců

Ivana Bednářová: Opravdu mi připadá netradiční, a to hlavně nabídkou sortimentu a služeb. Sama podobnou „věc“ již využívám a myslím, že to má budoucnost vzhledem k hektickému stylu života, jaký žijeme, a nedostatku času k přípravě jídel :-)

Radek Hulán: Jen při pohledu na tento web mám chuť objednat si něco „zdravého“ a „žít moderně“, navigace a design mi v tom dále pomáhá.

Eva Sušňová (SuE): Foodex – líbí se mi ilustrace i zvolené barvy, grafika je ale účelná a vede návštěvníka, pomáhá v orientaci. Celý web je přívětivý a zve k prohlídce.

Otázky pro autora

Za tým odpovídá project manager Tomáš Izák.

Foodex se objevil nejen na medailové pozici na Interzenu, ale byl rovněž zařazen v Moderním webu. Jak si vysvětluješ jeho úspěch?

Myslím, že je to web, který je svým ztvárněním na českém internetu jediný. Nenajdete druhý podobný web. Má na tom zásluhu Bára Slezáková, která dělala corporate identity Foodexu, a Martin Šojdr, který ztvárnil doplňkové ilustrace webu.

Zkoušel jsi někdy nějaké z nabízených jídel? Má vůbec cenu riskovat koupi?

Za sebe mohu říci, že jsem byl mile překvapen. Ta, co jsem ochutnal, jsou opravdu dobrá. Zvláště pak doporučuji jejich těstovinové saláty, které nemají chybu.

Pomohl web společnosti Foodex? Získala přes něj nové zákazníky?

Ano, web se postaral o dobrý start firmy. V současnosti však již své síly zaměřují na získání zákazníka cestou přímého kontaktu s obchodníkem.

Starší komentáře ke článku

Pokud máte zájem o starší komentáře k tomuto článku, naleznete je zde.

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět