Snahou provozovatele nějakého webu by mělo být, aby se koncový uživatel nikdy nedostal do míst, kam se dostat neměl. Nicméně hlavně v případě komplikovanějších a rozsáhlejších webů je poměrně těžké tomu vždy zabránit a občas se některý uživatel do těchto míst dostane, ať už náhodou, nebo vlastním přičiněním. Obvyklou odpovědí webového serveru na takové situace je zobrazení stránky 404 (page not found). Jako provozovatel byste si měl klást následující otázky. Jak často se toto stává? Proč se tam uživatelé vlastně dostávají? Co tam dělají, odkud na tyto stránky přichází a kam z nich odchází? Pokud ale máte na serveru nasazeny Google Analytics, nemusíte hádat (nebo komplikovaným způsobem analyzovat logy serveru) odpovědi na tyto otázky – můžete to reálně zjistit. A právě tomuto zajímavému tématu se věnuje článek Sledujte chybové stránky v Google Analytics od Honzy Tichého. Řešení pro sledování chybových stránek 404, které je popsáno ve výše odkazovaném článku, je docela praktické a současně snadno implementovatelné.

Zdroj: zdrojak.root.cz.

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět