Adam Fendrych (specialista na UX) měl příležitost testovat použitelnost webu, který byl primárně určen pro zákaznice středního a vyššího věku. Průměrný věk šesti testerek byl 59,3 roku. Skvělá příležitost poznat jejich uživatelské zvyklosti. Všechny uživatelky byly z Prahy. Pravidelně nakupovaly online, ovšem většinou pomocí zadání čísla výrobku z papírového katalogu – brouzdání po webu tedy nebylo jejich doménou. Některé byly zkušenější, jiné reagovaly na počítač slovy „Ježišmarja, tohle po mně nemůžete chtít.“ Několik velice zajímavých postřehů z tohoto testování naleznete ve článku Postřehy z testování s „babičkami“. Doporučujeme.

Zdroj: blog.dobryweb.cz a blog.converter.cz/.

3 Příspěvků v diskuzi

  1. na faktech to nemění nic, jenom to dokazuje kam Interval klesl.. dříve jsem ho četl celkem pravidelně, dnes už je to jenom přiblblý agregátor zpráv. Škoda.

Odpovědět