Odesílejte e-maily z WordPressu jako profesionálové s pluginem MailPoet

Odesílejte e-maily z WordPressu jako profesionálové s pluginem MailPoet

E-maily jsou tématem, které se v souvislosti s WordPressem řeší neustále. Ať už jde o problémy, kdy nepřicházejí oznámení o nových komentářích, zprávy z kontaktních formulářů, žádosti o resetování hesla, až po newsletter pro návštěvníky/zákazníky.

Ačkoliv existují desítky českých i zahraničních aplikací, které se zaměřují na zasílání newsletterů, tak i toto lze řešit přímo ve WordPressu.

MailPoet: známý plugin, nyní ještě lepší

Pochopitelně repozitář WordPressu i placená tržiště jsou plná pluginů, které umí zajistit vše, co se mailů týká. My se podíváme na jeden z nejznámějších – MailPoet, který za poslední rok prodělal velké změny a nabídl zajímavé podmínky.

Co všechno MailPoet dokáže:

  • Spravovat odběratele blogu
  • Vytvářet (včetně dynamických částí) newslettery a posílat je
  • Automatické e-maily a upozornění na články
  • Uvítací e-maily
  • Integrace s WooCommerce
  • Vyhodnocovat úspěšnost jednotlivých e-mailů
  • Automaticky odhlašovat neaktivní odběratele

Jak můžete vidět, tak MailPoet zvládá vše, co pro běžné odesílání newsletterů potřebujete. Ať už jde jen o stručná upozornění na nový článek, nebo “plnotučný” marketingový e-mail pro odběratele, vše zvládnete vyřídit z administrace své WordPress stránky.

 

Premium pro 1 000 zdarma

MailPoet, stejně jako řada dalších pluginů, funguje na principu tzv. freemium, tedy část funkcí je zdarma a je možné si připlatit za více/lepší služby. Proto zde vždy existoval MailPoet a MailPoet Premium, který umožňoval využívat všech možností.

MailPoet – emaily a newslettery ve WordPressu

Jak už bylo zmíněno, MailPoet v loňském roce ohlásil poměrně velkou změnu – dal své Premium zdarma pro všechny, kdo mají do 1 000 odběratelů. To znamená, že všechny možnosti (jako např. detailní statistiky otevření/kliknutí na odkazy pro každý e-mail) jsou k dispozici pouhou registrací.

Spolehlivé odesílání jednoduše

Velkou předností MailPoetu je jejich infrastruktura na odesílání e-malů MailPoet Sending Service. U svého hostingu můžete poměrně snadno narazit na limity v počtu odeslaných zpráv. Webhosting zpravidla neslouží k tomu, abyste si zde udělali kopii MailChimpu.

Jednoduchou registrací a ověřením své e-mailové adresy však získáte možnost odesílat neomezený počet e-mailů právě přes MailPoet Sending Service, až 50 000 za hodinu. E-maily už nebudou padat do spamu, protože budou podepsané SPF a DKIM.
Menší blog či e-shop takto může ušetřit i tisíce korun, protože se hravě vejde do limitu 1 000 odběratelů, ze kterého pochopitelně můžete upgradovat dle potřeby.

Nejde jen o newslettery

Ačkoliv řada lidí řeší odesílání novinek pro své odběratele, tak to zdaleka nejsou jediné e-maily, které chce spolehlivě, pokud možno vždy, doručit. Máme tu i tzv. transakční e-maily.

Mezi transakční e-maily patří např.:

  • Potvrzení objednávky
  • Žádost o změnu hesla
  • Zprávy z kontaktních formulářů
  • Různá upozornění systému

Ať už jde o majitele, uživatele či návštěvníka, pravděpodobně chcete, aby se zde vše v pořádku odeslalo. Často se to řeší tzv. SMTP pluginy, takže e-mailové zprávy z WordPressu lze posílat např. přes servery Gmailu.

Právě do této oblasti se rozhodl MailPoet rozšířit své funkce a před několika měsíci nabídl možnost odesílat veškeré e-maily z WordPressu přes MailPoet Sending Service. Stačí v nastavení zaškrtnout jednu volbu a ani tento typ e-mailů nebude končit ve spamu.

Na co nezapomínat u e-mailů

Možná už máte nainstalovaný MailPoet, který rozhodně dokáže divy, pokud jde o odesílání e-mailů. Netroufáte-li si na něj, nezoufejte, v některém z dalších článků si ukážeme, jak ho správně nastavit a připravit automatické odesílání. Ať už jde o newslettery či různá upozornění, nezapomínejte, že je také potřeba dodržovat pravidla.

Zvláště u e-mailů je potřeba řešit GDPR. Identifikace odesílatele sdělení, možnost odhlásit se z odběru, ale především ještě než si odběratele přidáte do seznamu, měli by odběr potvrdit. K tomu slouží potvrzení odkazem v e-mailu a je to rozhodně dobrý způsob, jak se vyhnout i registrací nejrůznějších robotů.

A ačkoliv technicky teď e-maily nebudou mít chybu, tak do spamu se lze dostat i jinými způsoby. Například tím, že budete posílat příliš mnoho zpráv. U notifikací na nové příspěvky možná stačí souhrn jednou za den/týden/měsíc, tak abyste svým odběratelům nezahltili schránku.

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět