Podobné okruhy uživatelů na Facebooku – když už základní cílení reklamy nezabírá

21. července 2017

Podobné okruhy uživatelů představují způsob, jak oslovit nové lidi, u kterých je pravděpodobné, že je bude vaše firma zajímat. Tito uživatelé se totiž podobají těm, kteří už o vaši firmu zájem mají. Jak toho na Facebooku docílit, radí Jan Matyáš z LCG New Media.

Jak vytvořit podobný okruh uživatelů

Položky – Okruhy uživatelů – Vytvořit nový okruh – Podobný okruh uživatelů


zdroj: https://cs-cz.facebook.com/business

Zde vyberete zdroj vašeho okruhu, kterým může být:

  • Vaše Fan Page (v tomto případě bude okruh podobný lidem, kteří sledují vaši stránku).
  • Vlastní okruh uživatelů, který vám fungoval dříve.
  • Podobné publikum vytvořené z vlastních okruhů: Zde je třeba nejdříve vlastní okruh vytvořit.
  • Následně máte na výběr z mnoha možností. Z praxe každý zdroj plní jiný cíl.
  • Novinkou je možnost vytvoření podobného okruhu CLV (customer lifetime value).

Pro konverzní typ reklamy můžete použít své vlastní databáze (bohatě postačí e-maily) nebo zkuste podobné těm, kteří navštívili vaše webové stránky (je třeba mít nainstalovaný FB pixel) za posledních X dní.

Cílení na lidi podobné těm, kteří zhlédli určité procento vašeho videa, pomůže při spouštění nových videokampaní. Lidi, kteří jsou aktivní na vaší firemní stránce, můžete použít zase pro post engagement. Možností je opravdu hodně! Nebojte se testovat.

Po výběru vaší zdrojové oblasti pro podobný okruh vyplníte jen lokalitu a velikost okruhu. Mějte na paměti, že čím vyšší procento zvolíte, tím méně bude podobný okruh relevantní vašemu zdroji. Z vlastní zkušenosti nedoporučuji vytvářet okruhy přesahující 5 %. Vyšší procento používejte pouze v případech, kdy je účelem kampaní dosah nebo budování brandu.

Pro testování můžete využít rozšířené nastavení a vyzkoušet podobný okruh 1 %, 2 až 3 % a 5 %. Tyto okruhy se navzájem nepřekrývají, tedy nedojde k poklesu efektivity reklam.

Podobné okruhy představují další možnost cílení. Uvítají ji především ti, kteří už maximálně vytěžili z vlastních okruhů se zájmy. Pro ty, kdo ho ještě nezkusili, se může jednat o efektivní způsob cílení, zkuste to.

Jan Matyáš

PPC Specialista působící ve společnosti LCG New Media, která se zaměřujeme se na vytváření strategií fungování značek a společností v online prostředí.

Mohlo by vás také zajímat

Nejnovější

1 komentář

  1. Václavk

    Lis 13, 2017 v 20:31

    Zkoušeli jsme, na náš sortiment se Facebooku moc nedaří.. nejspíše příliš technické zboží, co myslíte?

    Odpovědět

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *