Jak vypadají povedené bannery? Nechte se inspirovat i pro svoji kampaň. Jak dává Amazon.com vědět o svých nabídkách? Nahlédněte na design v podání Chrysleru! Myslíte si o sobě, že jste skvělý webdesigner? Změřte své síly v soutěži The 5k!

Klasické bannery

Uvádím zde dvojici výborně zpracovaných bannerů na podobné téma. Oba dva jsou propagací na internetový obchod a oba dva na to jdou podobným způsobem – přes symboly.

V prvním případě využil tvůrce kampaně vánočního období a místo toho, aby profiloval obchod klasickým způsobem (super zboží super ceny), prohlásil ho Santa Clausovým oblíbeným e-shopem. Skvěle zpracovaný banner je pak jen třešničkou tohoto pěkného nápadu. Neopominutelné symboly sněžných vloček dotváří velmi příjemnou atmosféru a proužek tak láká ke kliknutí.

Druhý banner je skutečně mistrovským dílkem, neboť si jeho autor vystačil beze slov takřka úplně. Čtyři příšerky upoutají pozornost a následuje adresa obchodu, jejíž animované provedení pomáhá při zapamatování dlouhého názvu. Drobný popisek pod url pak slouží k lepšímu zacílení na ty, kteří hledají neformální dárek pro své přátele.

Flashové bannery

V souvislosti s tímto bannerem, který propaguje seminář o Flashi, mě napadají asociace dynamika, nespoutanost, agresivita, inovace a možná i profesionalita. A co vás? Neshodneme se na některých pocitech? Myslím, že se tímto bannerem podařilo oslovit přesně ty, pro které byla akce určena. Zajímavá animace a dobré zpracování činí z tohoto banneru nepřehlédnutelný prvek.

Alternativní metody

Pokud přemýšlíte o tom, jak poukázat na webu na zajímavou nabídku, poslouchejte jak to vyřešil americký Amazon.com. Na svých stránkách zobrazuje v pravém horním rohu animovaný obrázek blyštící se zlaté truhly s nápisem Your Gold Box. Po kliknutí se dozvíte o co se jedná, což není podstatné. Na této self-promotion se mi líbí její jednoduchost. Místo toho, aby byla na úvodní stránce uvedena nějaká nabídka, kterou většina lidí přehlédne, vytvořili pro ni truhličku, která ji daleko lépe prodá. Pod ní nic neříkající tajemný nápis Your Gold Box a je hotovo. Jemná animace pak přitahuje pozornost a ani člověk postižený bannerovou slepotou nemá šanci. A pak ať mi někdo říká, že reklama musí být nutně drahá.

Inspirativní design v podání Chrysleru

Nejen vyznavači Flashe a milovníci krásných aut si přijdou na své na stránkách Chrysler Design Institute. Institut vznikl z potřeby vytvořit jednotnou základnu pro definování designu nových vozů této značky. Web, který prezentuje práci institutu, jednoznačně patří k tomu nejlepšímu, co lze na stránkách automobilových výrobců nalézt. Trochu strohý funkcionalistický design skvěle zdůrazňuje hlavní obsah, kterým nejsou jen fotografie a detaily vozů, ale i skici a teorie o směrech ve strojírenském designu. Za zmínku stojí velmi příjemné ovládání patrné zejména v galerii.

Limitních 5 kb

Pokud si myslíte, že jste skutečně kreativní, zkuste změřit své síly v nekomerční soutěži The 5k. Každoročním úkolem je vytvořit zajímavý site, kde velikost jednotlivých stránek včetně grafiky nepřesáhne hranici 5 kB. Nemožné? Jen zdánlivě. Tuto soutěž založil v roce 1999 Stewart Butterfield, aby poukázal na to, kolik prostoru stačí k efektivnímu přenosu sdělení ke čtenáři. V době, kdy grafika začíná čím dál více přebíjet samotný obsah, mi tato myšlenka přijde velmi aktuální. A jak vám?

Starší komentáře ke článku

Pokud máte zájem o starší komentáře k tomuto článku, naleznete je zde.

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět