Tentokrát se opět podíváme na zajímavé bannery nebo upoutávky a zabrousíme také na stránky webdesignerských společností. Nakonec se podíváme na kalendář, který obsahuje pravidelnou denní dávku inspirace. Chybět v něm nemusíte ani vy.

Internetová reklama a propagace

Klasické bannery

Na začátku se podívejme na kampaň pro jedno internetové rádio, které postupně rozbíhalo více služeb, a chtělo s nimi oslovit současné i potencionální posluchače. Neuvádím zde jen klasický banner, ale pro zpestření i netradičně velkou ikonku o velikosti 170 x 45 pixelů. Banner je zdařile proveden, je až s podivem, kolik informací v dlouhé animaci se autorovi podařilo vměstnat do 22 kB. Používá krátké a přesné otázky, kterými jasně vymezuje, pro koho je nabídka určena. Jsem si jist, že pokud byl banner vystaven na správných webech, pak měl mimořádnou úspěšnost.

Za povšimnutí stojí jednotný způsob prezentace nabídky. Důraz je kladen na čísla, která jsou vybrána tak, aby ohromila. Pokud i vy budete někdy mít nějaké přesné číslo, určitě ho v kampani nezapomeňte uvést.

Na jednoduchost vsadil následující reklamní proužek. Vystačil si s neměnným pozadím, na kterém se poměrně dynamicky zobrazuje výmluvný název webu. Samozřejmě takový způsob imageové kampaně nejde udělat vždy, ale vynalézavosti se meze nekladou. A to nejlepší nakonec: jeho velikost je pouhých 8 kB!

Flashové bannery

Povedená hra se slovy a barvami. Osvědčená kombinace černobílé reklamy s červeně zvýrazněnými pasážemi nikdy nemůže zklamat. Stejně tak je dobré si všimnout známého triku, kdy se orámuje vnitřní prostor proužku a pouze některé výrazné prvky jakoby přelezou vymezenou plochu. Opticky pak působí větší a člověk si jich lépe všimne. V tomto případě ještě umocněno vykřičníky a otazníky. Faktem ale je, že velikost tohoto flashového banneru je přes 50 kB a nevím si tak příliš dobře představit, že by byl použitelný na placených pozicích. Nicméně pro inspiraci slouží dobře.

Alternativní scéna

Tak toto je ikonka, která mě opravdu upoutala. Jako inspiraci pro reklamu na internetovou seznamku si vzala známé: má mě ráda, nemá mě ráda = vtipný nápad. Kéž by i tvůrci jiných ikonek déle přemýšleli, než začnou tvořit, určitě by přišli na mnoho symbolismů, které se dají využít a řeknou mnohem více, než desítky slov. Zejména v poslední době se mi zdá, že české internetové seznamky přešly na kampaně s fotografií slečny a useknutým popiskem.

Příjemné provedení jen trochu kazí fyzická velikost ikonky, která činí zhruba 6 kB.

Webdesign

Na tomto místě představím stránky dvou společností, které se věnují činnostem spjatým s webdesignem. Jejich weby jsou pak jakýmisi výkladními skříněmi toho, co umí a co dokáží. V obou případech se jedná o dobré zpracování (což by však mělo být samozřejmostí), ale vynikají hlavně netradiční koncepcí.

echomedium.com

Stránky společnosti Echomedium.com jsou představitelem klasického korporátního designu internetových společností nicméně trochu inovativně uspořádaného. Stránkám vévodí masivní pruh složený z velkých čtverců různých odstínů, na kterých jsou fotografie dvou osob, a výrazný nápis Creating a New Culture. Díky tomu si návštěvník webu a potencionální klient rychle stránky zapamatuje a určitě je při prvním otevření hned tak nezavře.

propeller.com

Internetová prezentace společnosti Propellermediaworks.com jde ještě dál. Stránky jsou celé ve Flashi a jsou vytvořeny ve stylu Internet Exploreru. Důraz je kladen na sugestivní a emocionální fotografie, které jsou naanimovány, a dotvářejí tak zvláštní atmosféru. Co lze vyzdvihnout je množství různých nápadů, kterými jsou stránky nabity. Pokud si je budete procházet, určitě nevynechejte ani jednu sekci. Jediný nedostatek spatřuji v tom, že občas je na malém prostoru uvedeno v jednom okamžiku až moc informací.

Zajímavosti

Kalendář pro každý den

Velmi pěkným projektem je The Calendar Project. Pro každý den v roce je zde připraveno umělecké dílko (statický či animovaný obrázek nebo flash), které může inspirovat nebo aspoň zpříjemnit den. Vystavit svůj „kousek“ zde můžete i vy. Stačí, když na adresu uvedenou na stránkách, zašlete svůj výtvor a pokud bude skutečně dobrý, určitě se na Calendar Projectu objeví.

Starší komentáře ke článku

Pokud máte zájem o starší komentáře k tomuto článku, naleznete je zde.

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět