Propagovat freemailovou či webhostingovou službu nemusí být vždy jen klišé. Pokazit lze samozřejmě také flashové bannery, na druhé straně i malé místo může zaujmout svou zářivostí. Odlehčený design pak pomůže těm, kdo nechtějí moc míchat barvy. Na barevnější stránky lze zase doplnit menu se zajímavým rozbalováním.

Internetová reklama a propagace

Klasické bannery

První z dnešní dvojice bannerů propaguje tradiční freemailovou službu. Tvůrce kampaně vypíchnul jednu vlastnost (velký datový prostor schránek) a místo toho, aby použil laciné heslo Největší prostor pro vaše maily, udělal z mail.ru Miss „Volná“. Význam podtrhl fotografií krásné dívky a banner byl skoro hotov. O tom, jak mohla dívka působit na vnímání mužské části e-populace snad ani není třeba mluvit.

Všimněte si statičnosti banneru. Je rozdělen na tři výrazné bloky s decentními barevnými odstíny, které nechají vyniknout obsahu a detailům. Mezi ně patří zejména výrazné oči a sugestivní pohled. S ohledem na to a velikost 7 kB mi nezbývá nic jiného než říci, že se jedná o zdařilý kousek.

Druhý proužek je podobného ražení. Byl součástí mohutné kampaně na službu NamePlanet, která nabízí vytvoření e-mailové adresy ve tvaru jmeno@prijmeni.com (což je ostatně docela dobrý nápad, jak zvýšit počet zákazníků své hostingové firmy). Originální kampaň v anglickém jazyce neoplývala zrovna kvalitním zpracováním, za to však německá mutace, ze které pochází i tento banner, byla podstatně lepší. Banner stejně jako předchozí klade důraz na osobnost. Motiv chlapce, příslušníka e-generation, který jasně ví, co chce, je zde doveden do dokonalosti. I v tomto případě je překvapující velikost, banner má pouhých 11 kB.

Flashové bannery

Na následujících flashových bannerech se pokusím ukázat, proč nepatří mezi ty nejlepší. Na první pohled se zdá, že jsou docela pěkné. Jenomže. Problémem prvního z nich je jeho absurdní velikost takřka 45 kB. Nerozumím, k čemu by takový banner mohl být. I když by mi ho už někdo vystavil, doba načtení by byla příliš dlouhá – mezitím návštěvník sroluje stránku dolů a je po legraci. Druhý z nich má velikost přesně na hranici 20 kB, ale jemu zase nerozumím obsahově. Bannery propagují web, který je věnován problémům neplodnosti. Ačkoliv má ve sloganu Where families begin… (Kde rodiny začínají…), celkově tmavý banner se symbolem mračen by se hodil spíš pro web se sloganem Kde začínají problémy…. Škoda. Pokud by první banner měl velikost toho druhého, mohl z něj být docela dobrý reklamní proužek.


Alternativní scéna

Dnešní pětikilobajtová reklamka o rozměrech 140 x 95 pixelů září jako sluníčko. A právě proto jsem si jí všiml a právě proto jsem ji sem zařadil. Díky použití zářivých barev a výrazného textu bude na většině stránek naprosto nepřehlédnutelná.

Webdesign

: Fourm. 2.0 :

Tento web patří jednomu designérskému studiu, které dočasně zastavilo svou činnost. Jejich původní flashové stránky jsou však stále přístupné a stále výborné. Jsou představitelem kategorie stránek, které se příznačně označují jako light. Základním kamenem je odstín šedé a jen ve výjimečných případech je použita barva, která tak získá na významu. Stránky jsou opravdu velmi zdařilé.

Zajímavosti & inspirace

Menu (Santec.com)

Na menu, jehož náhled vidíte níže, jsem narazil v jednom portfoliu. Bylo vytvořeno jako subdodávka třetí strany pro internetovou prezentaci společnosti Santec. Jejich stránky patří mezi docela zajímavé a i když následující menu na nich nijak nezáří, samo o sobě skrývá docela dobrý nápad ve svém rozbalování vždy vpravo od dané položky. Menu je jinak příjemně provedené, i když při delším brouzdání by mi asi vadilo jeho agresivní ozvučení.

Starší komentáře ke článku

Pokud máte zájem o starší komentáře k tomuto článku, naleznete je zde.

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět