10 rad, jak zvýšit konverzní poměr u e-shopu

4. ledna 2011

Provozujete e-shop a zdá se vám, že prodeje zboží by mohly být větší? Jimmy Rodriguez, odborník na e-komerční praktiky, poradí, co udělat lépe.

Internetové obchody občas používají příliš rádobyumělecký design. Některé používají komplikované flashové animace, které mohou zpomalit prohlížeč uživatele, zatímco jiní používají barevné schémata, která vysílají nakupujícím špatné signály.

Existuje mnoho případů, kdy zkušení webdesignéři možná přehlédli otázky týkající se použitelnosti, přestože kreativní prvky mohou vypadat velmi atraktivně z hlediska designu, mohou být noční můrou pro on-line nakupující, kteří se snaží proklepat k pokladně. A / B testování pomáhá uvést tyto faktory do perspektivy pro dosažení nejlepších výsledků.

Na základě více než desetiletých zkušeností v oblasti e-komerce a navrhování on-line obchodu jsme v 3Dcart vytvořili seznam činností, které „dělat a nedělat“ při navrhování webových obchodů za účelem zvýšení obchodních zisků.

Zde je deset tipů, jak můžete udělat z návštěvníků zákazníky a zlepšit svou úroveň konverze s pomocí jednoduchých návrhových technik.

1. Zajistěte, aby byl nákupní košík vždy viditelný

Pokud si zákazník přidá položku do košíku, chce mít jistotu, že položka byla skutečně do něj přidána. Proto by někde na stránce, po celou dobu nákupního procesu, měl by váš e-shop obsahovat oblast zobrazující počet položek v košíku zákazníka a další relevantní informace. Zobrazování a snadné zpřístupnění informací o nákupu také pomáhá usnadnit přechod od nakupování k pokladně. Bez ohledu na to, kde zákazník nákup dokončí, je důležité mít rychlé spojení na stránku pokladny.

Nicméně nestačí, aby informace o košíku byly jednoduše někde na stránce. Zvýrazněte jich, aby byly snáze viditelné. Dobrý způsob, jak pomoci vyniknout nákupnímu košíku, je použití kontrastních barev z barevného schématu zbytku stránky.

Nákupní košík

2. Optimalizujte tlačítko „přidat do košíku“

Návštěvníci webu a zákazníci reagují rozdílně na akční tlačítka a jejich text. Například, pokud vaše tlačítko pro přidání do košíku obsahuje text „Více informací“ nebo „Chci se dozvědět více“, naše zkušenosti ukazují, že zákazníci na nepřímou výzvu k akci nereagují tak dobře.

Oproti tomu tlačítko „Přidat do košíku“ nebo „Koupit nyní“ je specifická a přímá výzva k akci, která vyvolává pozitivní odezvu od nakupujících.

V tomto případě je i barva důležitým designovým prvkem. V závislosti na konkrétním druhu činnosti, mohou vyvolat určité barvy odlišné chování návštěvníků. Například, modré a zelené barvy jsou jemnější, které obvykle přimějí lidi k následování, zatímco oranžové a červené se ukázaly z hlediska efektivity tlačítka „Přidat do košíku“ jako negativní. Využití barev, které obsahuje barevné schéma vašeho webu, pomůže blíže objasnit výzvu k akci.

Tlačítko Přidat do košíku

3. Jednoduché vyhledávání s funkcí automatického dokončování

U komerčních webových stránek je vyhledávací pole nezbytnou funkcionalitou z hlediska schopnosti návštěvníků najít produkty, které odpovídají jejich potřebám. Více než 20 % on-line návštěvníků dává přednost přímému použití vyhledávací funkce před použitím navigace po kategoriích.

Někdy může vyhledávání vrátit více výsledků, než se očekávalo, nebo špatné výsledky, pokud návštěvníci nepoužijí správná klíčová slova; použití funkce „automatického dokončování“ ve vyhledávacím políčku (které lze realizovat pomocí jQuery) poskytuje nejbližší vyhovující výrazy ve chvíli, kdy návštěvníci píšou své klíčové slovo.

Návrhy vyhledávání umožní návštěvníkům opravit své kritéria hledání, pokud nebyly nalezeny relevantní výsledky nebo přímo odkázat na odpovídající produkty, bez nutnosti načítání stránky s výsledky vyhledávání.

Automatické dokončování

4. Zjednodušte navigaci

Pokud máte příliš mnoho kategorií, může to být obtížný úkol. Nicméně koncept rozbalovacího menu (při najetí kurzorem myši) představuje efektivní způsob, jak udržet vaše stránky nepřeplněné, ale současně kdykoliv umožnit návštěvníkům přístupu k jakékoliv stránce kategorie.

Při návrhu kategorií a jiných navigačních prvků se nenechte příliš unést uměleckým pojetím, návštěvníci vám vždy poděkují prostřednictvím lepších konverzních poměrů, když dáte přednost praktičnosti.

Použití drobečkové navigace (breadcrumb), aby návštěvníci mohli sledovat cestu, odkud přišli, představuje další způsob, jak zajistit komfortní zážitek z nakupování. Někde na stránce vytvořte cestu mezi kategoriemi a podkategoriemi. Jakmile nakupující přidá něco do nákupního košíku, umístění tlačítka „Pokračovat v nákupu“ učiní návrat k nakupování více intuitivní.

Přehlednější navigace

5. Dovolte návštěvníkovi ovládat styl nakupování

Každý návštěvník je jedinečný, přičemž i jeho nákupní preference jsou jedinečné. Poskytnutí nástrojů, které návštěvníkům umožní přizpůsobit způsob, jakým mohou procházet kategorie a produkty v e-shopu, zlepší jejich zážitek z nakupování a zvýší šanci na konverzi prodeje.

Ujistěte se, že nabízíte možnost třídit výrobky podle ceny, recenzí, bestsellerů a datum vydání; poskytněte možnost nastavit počet položek uvedených na stránce a dovolte návštěvníkům zúžit počet položek zobrazených výběrem specifických charakteristik.

Možnost změnit styl nakupování

6. Poskytněte rychlý náhled produktu

Návštěvníci, kteří shání produkty on-line, mohou chtít rychle procházet stránky kategorií a hledat položky, které odpovídají jejich potřebám.

Ať už z důvodu nedostatku času, pomalé rychlosti načítání nebo osobních preferencí, někteří návštěvníci se vyhýbají klikání na jednotlivé položky pro zobrazení podrobných informací na samostatné stránce. Ovšem přidáním rychlého náhledu na stránky kategorií a stránky vyhledávání v rozsahu od prosté větší verze obrázku po komplexnější zobrazení, které načte podrobné informace prostřednictvím AJAXu, může upoutat pozornost návštěvníků na vaše produkty a jejich detaily.

Náhled produktu

7. Vyčistěte produktové stránky

Uspořádání produktových stránek vašeho webu je zásadní z hlediska zajištění, aby vaši návštěvníci byli přitahováni informacemi, které jsou pro ně nejatraktivnější. Už jste někdy přemýšleli o tom, kde na produktových stránkách je umístěno hodnocení zákazníků? Jistě, hodnocení zákazníků je důležitou součástí získání důvěry návštěvníka – ale nemusí být první věcí, kterou návštěvník uvidí. Několik prvků na dané stránce znamená složitý proces uspořádání, což může dezorientovat oko návštěvníka.

Prvním prvkem by měl být vždy obrázek produktu. Nakupující chce vidět přesně, za co hodná utratit peníze. Vedle seznamu položek název výrobku, popis a cenu pro upoutání pozornosti zákazníka. Prvky, jako jsou hodnocení zákazníků a odkazy na podobné produkty, udržujte v dolní části stránky.

Stránka produktu

8. Jasně zobrazte dostupnost produktu

U vysoce obrátkových e-shopů se stav skladových zásob produktu neustále mění. Jakmile návštěvník věnoval čas výběru produkt, porovnání s jinými možnostmi a poohlédnutí za lepší cenou, může být rozčarován při zjištění, že produkt není na skladě, například při přidání do košíku, přechodu na pokladu nebo dokonce až po uskutečnění objednávky. To může vést k potenciální ztrátě tohoto zákazníka.

Vyvarujte se vyvolání nespokojenosti zákazníka udržováním aktuálního stavu zásob. Jasně zobrazte dostupnost produktu a pokud je to možné, na produktové stránce uveďte konkrétní počet kusů skladem.

Dostupnost produktu

9. Intuitivně zobrazte varianty produktu

V mnoha oborech je součástí procesu objednání také výběr konkrétní varianty hlavního produktu. Pro každou položku, která by mohla vyžadovat výběr velikosti nebo barvy, uveďte co možná nejvíce explicitní informace, včetně obrázků pro různé kombinace.

Kromě tradičných prvků, jako jsou rozbalovací menu a přepínače, používejte i vzorníky barev a intuitivní grafické znázornění, např. tabulku velikostí.

Varianty produktu

10. Eliminujte rozptýlení od stránky s pokladnou

Když zákazník pokračuje k pokladně, chcete, aby šel velmi specifickým směrem. Při návrhu odstraňte položky, jako jsou postranní navigační lišty, abyste definovali jasnou cestu k cíli. Ignorujte nutkání pokračovat v prodeji při přechodu do pokladny. Každá sekunda mezi nákupem a pokladnou je drahocenná pro zajištění, že prodej se opravdu uskuteční.

Nejvyšší míru konverze dosahují jednostránkové pokladny. Zjednodušení procesu z pohledu nakupujícího představuje skvělý způsob, jak zajistit dokončení prodeje. Na jedné stránce by měl být zákazník schopen vyplnit své dodací a fakturační informace včetně dat o kreditní kartě.

Pokladna na jedno klepnutí je také skvělý způsob, jak přimět zákazníky, aby se vraceli. Pamatujte si, že pohodlný průchod pokladnou zůstane v paměti nakupujícího a povede jej k tomu, aby se znovu vrátil.

Pokladna

O autorovi článku

Jimmy Rodriguez je CTO a spoluzakladatel 3DCart, vývojář sady e-komerčních nástrojů pro podniky všech velikostí. Jako odborník na nejlepší e-komerční praktiky, využívá Rodriguez více než 8leté praxe jako e-komerční vývojář a webový programátor se SEO, sociální marketingem a obchodní inteligencí.“

Informace o překladu

Přeloženo se svolením magazínu Webdesigner Depot. Zde naleznete další překlady.

About translation

Language of translation: Czech (for readers from Czech and Slovak republics). Translated with the permission of Webdesigner Depot. Other translations.

Mohlo by vás také zajímat

Nejnovější

5 komentářů

  1. Sandra

    Led 7, 2011 v 10:24

    QPOS pokladna a eshop, koukám na toto řešení, doporučily by jste mi to, nebo je něco lepšího?

    Odpovědět
  2. Adam

    Úno 9, 2011 v 16:52

    Dobrý den, zkusil jsem hodně systému, a teď cca rok používám QPOS pokladnu s napojením na QPOS shop a funguje to v pořádku.

    Odpovědět
  3. Jak prodat dražší zboží ve vašem e-shopu? | Marek Hnátek – Blog

    Úno 12, 2014 v 21:36

    […] Nechte si otestovat web od odborníka. Možná poté budete překvapeni množstvím nalezených chyb. Zkušený UX specialista má přehled o oboru, hlavních nedostatcích a navíc přinese nový pohled – pokud s webem trávíte více času, nedokážete se na něj již podívat z pohledu zákazníka. Základní způsoby vylepšení webu najdete v článku 10 rad, jak zvýšit konverzní poměr u e-shopu na Intervalu. […]

    Odpovědět
  4. l. koudelka

    Srp 22, 2014 v 14:42

    Rád bych přidal 11. radu jak zvednout konverze. Nasazením online chatu pro zákaznickou podporu jako je třeba náš chatini.cz . Řešení pro online podporu na eshopu je mnoho a vlastně s žádným nešlápnete vedle. Základ, kterým je rychlá a levná pomocná ruka pro zákazníka, je shodný pro všechny.

    Odpovědět
  5. Milan

    Říj 1, 2020 v 13:46

    Dnes asi nejdůležitější věc na eshopu, jak se dostat do hlavy zákazníkům. Pokud si zlepšite konverzní poměr eshopu, tak máte velký potencial. Pořád je co se zlepsovat. http://www.hgm.cz. Pokud by Vás napadlo něco, co si myslite, že máme špatně, tak nám napište. Děkujeme za super článek.

    Odpovědět

Napsat komentář: l. koudelka Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *