O deset bodů méně než předchozí web v pořadí, „pouhých“ 195, získal v Interzenu 2007 web Dobré čajovny Frýdek-Místek. Je posledním z webů, které bych vám chtěl v této sérii přiblížit.

Informace o projektu

Název
Dobrá čajovna Frýdek-Místek
Adresa
http://www.dobracajovnafm.cz
Autor
Daniel Střelec
Bodový zisk
195 b.
Celkové umístění
6. místo
Další umístění
estetický dojem – 3. místo

Další informace viz Interzen.

Úvodní stránka webu dobracajovnafm.cz z 4. října 2007
dobracajovnafm.cz, 4. 10. 2007 (plná velikost, cca 900 kB)

Filosofický pohled

Oficiální web Dobrých čajoven http://www.tea.cz/cajovna/ je rozumnými slovy nepopsatelný (OMG). Na druhou stranu Dobrá čajovna Frýdek-Místek nabízí na svém webu pastvu pro oko. Design webu je kultivovaný a příjemný, i když na můj vkus jsou některé části designu příliš těžké (menu, čáry oddělující sloupce) – spíše bych web viděl v jemných křivkách, změny odkazů v menu pouze letmé, a podobně.

Web má implementováno zvýrazňování odkazů při ovládání webu klávesnicí (dodatečně po Interzenu na základě mojí agitace), s vypnutými obrázky se taktéž většina informací neztratí.

Autor už bohužel nevychytal SEO mršky, takže nalezneme duplikovaný obsah hlavní stránky, nejsou přepisována URL a alty obrázků by se daly pojmout více popisným způsobem (například mapa cesty má alt „MAP“). Na tomto konkrétním webu to ovšem příliš nevadí – zřejmě slouží pouze pro návštěvníky čajovny přímo ve Frýdku-Místku a noví zákazníci z vyhledávačů nejsou primární skupinou (kdo bude hledat čajovnu ve Frýdku-Místku web určitě najde a ostatní ho najít nepotřebují, neb zde stejně není e-shop).

Vyjádření autora

Domnivam se, ze tyto stranky jsou dobrou ukazkou, ze CSS a XHTML reseni + pouzitelnost neni jen pro firemni klientelu ci vetsi projekty, ale i takove „male“ weby jako jsou napriklad stranky cajovny a zaslouzi si pozornost a peci. Na strankach je nasazen vlastni CMS system, tedy spravu obsahu si delaji cajovnici svepomoci.

Vyjádření porotců

Radek Hulán: Technicky jednodušší web, u kterého ovšem boduje estetický dojem, dostávám pocit, že nutně musím mít hned teď zelený čaj, být ve Frýdku-Místku, jedu tam.

Radek Pavlíček: Web Dobré čajovny mě svým zpracováním zaujal už při prvním procházení soutěžních webů a další testování můj dojem jen potvrdilo. Příjemnou grafikou, korespondující se zaměřením webu, spolu se snadným používáním a nepřeplácaností si web u mě vysloužil 1. místo v kategorii Estetický dojem.

Otázky pro autora

Jak jsi se vlastně k tvorbě webu Dobré čajovny FM dostal? Máš k čajovně bližší vztah, nebo je to čistě komerční projekt?

Vzhledem k mé zálibě v pití a ochutnávání čaje při příjemném pobublávání vodní dýmky se v čajovně vyskytuji více než často, takže jsem se brzy spřáhnul s veškerým osazensvem čajovny včetně Romana, který čajovnu ve Frýdku-Místku provozuje. Po internetových stránkách pokoukával už dlouho a nebyl spokojen s dosavadními pokusy známých o web své čajovny. Tedy slovo dalo slovo a díky mé náklonosti k čaji a Dobré čajovně jsem souhlasil s výrobou webu v mé režii. Čistě komerční projekt to tedy není a z mého pohledu nikdy nebude, protože mám na webu a Dobré čajovně své soukromé zájmy – kam bych chodil, kdyby ji zavřeli? ;)

Dobrou čajovnu máme v Brně, další pobočka je v Praze a když si tak prohlížím oficiální web, tak je jich mnohem víc. Proč má čajovna ve Frýdku-Místku vlastní web?

Těžko mluvit něco o síti dobrých čajoven – to by řekl spíše sám provozovatel, jen vím, že existuje značka „Dobrá čajovna“, která sama o sobě znamená prověřenou čajovnu, kde „poutník čaje lačný nalezne kvalitu“, která tyto čajovny zásobuje a nakupuje čaj ve větším množství, který pak distribuuje jednotlivým čajovnám. Každá pobočka pak ale žije zcela samostatným životem a tedy je to pro ni vlastní „business“. Potřebuje vlastní propagaci a vše co s tím souvisí (tedy i web).

Dobrá čajovna ve Frýdku-Místku je jedna z vyhlášených svou kvalitou, obsluhou a interiérem, takže si ze své podstaty vlastní web nejen zaslouží, ale myslím, že je pro ni také potřebný k celkovému dojmu.

Plánuješ web rozšířit o čajový lístek v HTML a popřípadě o e-shop? Nebo to nemá vzhledem k e-shopu na oficiálním webu Dobré čajovny význam?

Čajový lístek v HTML, kteří si budou moci návštěvníci prohlédnout přímo na stránkách, je momentálně ve stádiu výroby a korektur, takže se na něj návštěvníci určitě mohou těšit, stejně jako na jeho rozčlenění na čaje podle oblastí (jak to má například oficiální web Dobré čajovny). Zvažuju i vyhledávání čajů, ale toto vše je zatím pouze v mé hlavě, reálnou podobu to nemá. Vím, že čajový lístek v PDF není nejideálnější volba, ale na přechodnou dobu, než bude kompletní HTML lístek hotov, myslím postačí.

E-shop je dle mého názoru věc zbytečná, pochybuju, že to chce provozovatel Dobré čajovny Frýdek-Místek dotáhnout tak daleko, ale vyloučen není. Osobně ale opravdu doporučuji si zajít přímo do obchůdku v Dobré čajovně Frýdek-Místek, protože atmosféra tam panující nesahá po kotníky ani tomu nejlepšímu e-shopu, který znám :)

Starší komentáře ke článku

Pokud máte zájem o starší komentáře k tomuto článku, naleznete je zde.

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět