I banner neziskového projektu může být profesionální. Jak může dopadnout jiný banner s použitím otřepaného filtru? A jak propagovat třeba váš CRM systém? Nebo cokoli, kde to žije hudbou? Co takhle webové místo, kde to žije webdesignem, nebo chcete vidět spíše místo pěkné, ale obsahově a strukturou docela nejasné?

Internetová reklama a propagace

Klasické bannery

Důvod, proč jsem dnešní bannery vybral netradičně z české scény, tkví v jejich kvalitách. Oba dva výrazně vyčnívají nejen z českého, ale i světového průměru. Ani jeden z nich si na nic nehraje, oba jsou technicky perfektní, a hlavně jsou (vědomě či nevědomě) ukázkou banneru ideálního pro imageovou kampaň.

Na tomto proužku mě nejvíce fascinuje to, že ačkoli se jedná o neziskový projekt, je daleko povedenější než proužek lecjakého velkého portálu. Čistý jednoduchý design v příjemných výrazných barvách, výrazná a výmluvná URL, originální postavičky, které nádherně zosobňují použitý pojem dobrovolník, a pak docela nápaditá větička Žijí na planetě Zemi. A abych nezapomněl: velikost je 7 kB! Pokud bude tento banner zobrazen na stránkách neziskových organizací, jak předpokládám, bude z něj opravdové eso.

O webu Techno.cz se v poslední době docela hovořilo v souvislosti se zajímavě provedeným chatem ve Flashi. Banner obsahuje jen stylizovaný nápis Czech Techno (oficiální logo je jiné) a ovoce. Jak jednoduché a prosté! Ale ne lehké na vymyšlení. Ovoce je vskutku originální nápad jak obohatit image značky (objevuje se i na webu). Docela legrační je i použití filtru mozaiky. Tento filtr obsahuje snad každý sharewarový program na tvorbu animovaných gifů a takřka ve všech případech by banner vytvořený tímto „trikem“ působil levně a otřele. Ne však v tomto případě. Rovněž fantastická velikost 8 kB.

Flashové bannery

Dnešní flashové bannery jsou ukázkou z mohutné kampaně společnosti Oracle na propagaci jejich produktu pro řízení vztahu se zákazníky. Už jen z těchto dvou proužků je asi patrné, že tvorbu kampaně nesvěřili do rukou žádného amatéra, ale profesionála. Trefné slogany, přesný targeting na střední a větší společnosti, perfektní korporátní design v barvách Oracle a samé výmluvné symboly. To vše s ohromným množstvím obsahu zabalené v balíčcích o velikostech 12 a 13 kB. Zbytečné dále komentovat.

Alternativní scéna

Tento čtverec o straně 250 pixelů je naprosto výmluvný sám o sobě. Přesně takový, jak by měla reklama být. Nabízí hudbu, hudbu a zase jen hudbu. Jestli se jedná o web nebo e-shop je v podstatě jedno. Důležité je jenom to, jestli vás zajímá hudba. Stačí trocha přirozené zvědavosti a už klikáte ani nevíte jak… ;o)

Dobré technické zpracování, příjemná velikost 10 kB. Škoda, že autor dílko neobohatil o nějaký zajímavý nápad.

Webdesign

Stephen Stickler | Photographer

Dnešní webdesign bude věnován webu známého fotografa Stephena Sticklera. Už samotné zaměření stránek je předesílá k tomu, aby bylo jejich zpracování kreativní. A Flash se toho zhostil skvěle. Zdánlivě chaotické uspořádání menu se záhy projeví jako velmi pohodlné a příjemné. Černá barva na pozadí a minimum textu pak nechávají dostatek prostoru pro to nejdůležitější – fotografie.

Zajímavosti & inspirace

Pixel:Industries

Pixel:Industries je jedním z často oslavovaných a do nebe vynášených webů. Je to skutečně zajímavost, která stojí za to, aby ji člověk viděl (proto ji zde ostatně uvádím). Z mého pohledu se však jedná o docela zmrzačenou snahu udělat něco zajímavého. Autor totiž nepochopil, že i sebelepší nápad nepřebije nulový obsah a nejasnou strukturu.

Starší komentáře ke článku

Pokud máte zájem o starší komentáře k tomuto článku, naleznete je zde.

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět