Předpokládám, že díky mému předchozímu článku už máte doma dobré auto. Než však pozvete známé na návštěvu, co kdybych vám nabídl ještě nějaké dovybavení interiéru vašeho příbytku? Nebo snad raději kávu a noviny?

Internetová reklama a propagace

Bannerová kampaň

Dnes zde představím hned několik bannerových kampaní. Všechny patří k francouzskému deníku Le Figaro. Jejich kampaně využívají jednoho z možných přístupů, kdy se nechá rotovat několik bannerů s různým obsahem, ale stejnou formou. Návštěvníci si pak zvyknou vnímat tento styl jako součást značky a často ji pak už ani není třeba uvádět (viz třeba první trojice bannerů).

Kampaň deníku Le Figaro (10,5 kB)

Tento proužek byl vytvořen v době teroristického útoku na WTC a těžil z touhy lidí dozvědět se v napjaté době co nejvíce informací. Společně s dalšími dvěma používá strategii přímé nabídky. Velmi se mi na všech líbí jejich zpracování. Vždy je použit výrazný symbol a jedno výrazné slovo (obličejben Laden v prvním případě a izraelská vlajka, vojákIsrael, guerre v případě druhém). Každý tak hned chápe, o čem je tu řeč, nemluvě o tom, jak magicky přitažlivě působila na všechny fotografie ben Ladena. Navíc jsou výborně formulovány texty. Krátké, k věci, nabízející odpovědi na klíčové otázky.

Kampaň deníku Le Figaro (3,1 kB)

Kampaň deníku Le Figaro (11,6 kB)

Druhá skupina bannerů je čistě imageová. Proužky, které vidíte níže, prezentují jednotlivé přílohy deníku v jednotlivých dnech. Každý banner byl zobrazován pouze v den, ke kterému se obsahově vázal. Společné mají výrazné velké logo a informaci o výhodách předplatného.

Kampaň deníku Le Figaro (12,8 kB)

Kampaň deníku Le Figaro (12,2 kB)

Kampaň deníku Le Figaro (12,2 kB)

Kampaň deníku Le Figaro (12,5 kB)

Kampaň deníku Le Figaro (14,8 kB)

Ačkoli se tak na první pohled nemusí zdát, jsou uvedené bannery velmi dobré. Mají styl a jsou vidět. Na francouzském internetu patří kampaně Le Figaro k těm hodně známým a hodně častým. Všechny ostatní kampaně, které Le Figaro měl a má, se dají zařadit do jedné z předchozích skupin. Jak obsahově, tak vizuálně.

Podle dostupných informací vytváří bannery sám deník a vždy jsou pouze gifové.

Alternativní scéna

Před nějakou dobou jsem zde představoval jednoho z vítězů konference MFAA (Macromedia Flash Advertising Alliance), která se konala v květnu loňského roku. A dnes tu mám dalšího. Je jím reklama na web (přesněji megaweb) Builder.com. Jak se dá odhadnout z názvu konference, technologie, kterou je reklama vytvořena, se jmenuje Flash.

Klepněte pro ukázku

Nejzajímavější na této reklamě je asi její technické provedení (paradoxně přesně ta věc, která je nejméně vidět). Celá prezentace je složena z jednoho základního swf souboru (46,2 kB), který si však podle potřeby stahuje další čtyři. Jedním z nich je ona zajímavá rotující koule s pentagony (16,9 kB), se kterými se dá báječně hrát a objevovat skrytá slova, a zbylé tři jsou jednotlivé záložky v dolní části (114 kB). Ale ani to není vše. Část obsahu záložek se ještě dále stahuje odněkud z útrob serverů Builder.com. Celkovou velikost tak těžko odhadnout, ale díky tomu, že se stahuje vždy jen to potřebné, trápit nás to nemusí.

Tvůrcem této reklamy je (překvapivě) americký portál CNET. Prezentace byla zobrazována jak ve formě pop-upu, tak ve formě interstitialu. Její rozměry jsou docela atypické: 336 x 280 bodů.

Webdesign + Zajímavosti & inspirace

Pergo Flooring

Dovolím si tentokrát trochu netradičně spojit dvě části v jednu a nabídnu vám tu web, na který je nejen radost pohledět, ale na kterém si díky vychytávce v podobě eShowroom můžete i docela pohrát.

PERGO.com je společnost vyrábějící podlahové krytiny. Tedy klasický produkt, jehož možnosti propagace a prodeje po internetu jsou docela mizivé, protože si lze dost těžko představit, že si vyberete plovoucí podlahu podle fotky. Navzdory tomu všemu je web společnosti Pergo velmi komplexní a dovolím si tvrdit, že funkci, kterou má (tedy představit značku a zaujmout jí natolik, aby se po ní člověk ptal) plní dobře.

Struktura webu je rozdělena do čtyřech velkých částí podle toho, jestli přicházíte jako zákazník, profesionál z oboru nebo prodejce. Tento výběr je hned na titulní stránce, která i stručně předkládá, co lze v které sekci najít. Mimochodem, volba je uskutečněna právě pomocí menu, které jsem již zde jednou ukazoval a které se sem výborně hodí. Toto menu však již (narozdíl od předchozího) pracuje i v Mozille.

Na celém webu je patrný důraz na jednoduchost a vizuální stránku. Nespočet fotografií interiérů, krátké a dobře promyšlené texty, které rozhodně nenudí, to vše způsobuje, že má člověk z této značky prostě dobrý pocit.

Pergo Flooring

Ale pojďme k tomu nejzajímavějšímu. Tato věcička se skrývá pod názvem eShowroom. Nabízí možnost zahrát si na designéra interiérů a naladit jeden z předpřipravených pokojů do barev, které máte rádi (pochopitelně včetně podlahy). Na výběr máte samozřejmě celé spektrum produktů této společnosti a na závěr není problém nechat si rychle vyhledat nejbližšího prodejce a právě vytvořený návrh zrealizovat ve svém pokoji.

Celý eShowroom je nesmírně jednoduchý na ovládání. O jeho praktické využitelnosti sice trochu pochybuji, ale určitě svou funkci splní alespoň v tom, že na tento web jen tak snadno nezapomenete.

Pergo Flooring - eShowromm

Celá prezentace pochází z dílny společnosti Inverse Logic a pro zajímavost mohu dodat, že její realizace včetně marketingové kampaně stála podle dostupných informací cca $35000.

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět