Podívejme se, jak propagovat obchod s kvalitním zbožím nebo proč pohořel banner lákající na cestu k moři. Víte, že do 21 kB se může vejít i váš interstitial nebo superstitial? A jak lze správně sladit modrou se žlutou? Nakonec ještě nezapomeňte navštívit střed světa, nebo spíše pekelný střed Země?

Internetová reklama a propagace

Klasické bannery

Dnes mám pro vás dva podobné bannery. Oba jsou povedené, ale je krásně vidět, o kolik je první z nich dále jen díky unikátnímu nápadu svého tvůrce.

Nevím, jak tento proužek okomentovat, něco elegantnějšího jsem už dlouho neviděl. Zcela jednoduchý nápad, jak prodávat hodinky. Detaily ciferníků následované jednoduchou a zažitou frází: „What time is it?“ Prudké změny obrázků na banneru jen přitahují pozornost. Je skvělé, že samotná výroba tohoto banneru nemohla zabrat více než hodinu, a přitom je stokrát lepší než banner, který byl vytvářen několik dní. Abych ale nepřechválil. Velikost činí cca 26 kB, což je opravdu hodně. Na druhou stranu by šla snadno snížit odebráním jednoho framu s hodinkami.

O něco méně důvtipný banner, ale stále výborný. Používá obdobný způsob jako první, zobrazuje jednotlivé snímky hi-tech přístrojů a na konci je pojmenuje, aby nikoho nenechal na pochybách, o co tu jde. Velikostně je na únosné hranici 18 kB. Díky rychlé animaci je jeho nepřehlédnutelnost takřka zaručena.

Flashové bannery

Příjemný flashový banner propagující dovolenou v Mexiku a v Karibiku. Dominantní barvou je zde zvolena oranžová, což považuji za velmi dobré rozhodnutí. Upoutá také motiv slunce, který volně a lehce prolétává scénou. Jednoznačně tak tato kombinace navozuje příjemné letní pocity jako je právě dovolená na pláži u moře.

Zamrzí ale docela nevhodná fotografie. Chtělo by to něco jasnějšího, veselejšího a víc moře. Pokud na banner najedete myší, tak se také nic zvláštního nekoná. Všimněte si také linky na pravé straně, kterou není nic jiného, než nepřekrytá původní scéna. Škoda. Možná díky tomu nedokonalému konci přišli o jednoho zájemce.

Alternativní scéna

Další netradiční kousek je tentokrát poněkud velký. Jeho původní velikost je 622 x 222 px (zde zobrazen v 80% velikosti). I když by se mohlo zdát, že je díky tomu odsouzen k nepoužitelnosti, tak to tak nutně být nemusí. A to obzvlášť tehdy, pokud má pouhých 21 kB! Dá se použít jako interstitial, superstitial či pop-up, dá se snadno poslat e-mailem, můžeme ho umístit na domovskou stránku nebo ho použít jako intro při prezentaci.

K samotnému provedení nelze mít výhrady. Technický styl celého flashe jen odráží technické zaměření produktu (VPN) a působí velmi profesionálně. Jednoduchými a přímými otázkami k věci vás donutí se zamyslet, jestli se náhodou nenacházíte v podobné situaci, kdy by vám VPN mohla pomoci.

Webdesign

dirty.org

Aby dnes nebylo výrazných barev málo, podívejte se na dirty.org. Je to stránka, která byla původně výhradně určena jako oficiální stránka skupiny Underworld, avšak dnes zde najdete mnohem víc (relativně známé dirtyradio, diskusní fóra ad.). Již z náhledu je patrné, proč jsem se zmiňoval o barvách. Znám skutečně velmi málo webů, které by si troufly na kombinaci modré a žluté. Příčinou je to, že tato kombinace působí v 99 % kýčovitě a najít ten správný mix jednotlivých odstínů je mimořádně náročné. V tomto případě se však povedlo vyladit vše do svěžího a zářivého vzhledu.

Zajímavosti

Center-Of-The-World

V případě, že hledáte zajímavý koncept stránky, pak vás tato určitě nezklame. Pokud nevzdáte návštěvu nočního podniku, o kterém celý site je, hned po několika krocích, dostanete se možná až do privátního chatu, kdy si již určitě nebudete jisti tím, co je realita a co je fikce. Více už ale neprozradím. Snad jen, že stránky jsou přístupné od osmnácti let.

Starší komentáře ke článku

Pokud máte zájem o starší komentáře k tomuto článku, naleznete je zde.

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět