Režim obnovení ve WordPressu

Režim obnovení ve WordPressu

V populárním systému WordPress přibyla od verze 5.2 skvělá funkce pro odchytávání a opravu vzniklých chyb v pluginech a šablonách.

Ideálně byste tuto funkci neměli vůbec potřebovat, ale může se stát, že po aktualizaci nějakého pluginu, šablony nebo verze PHP na serveru přestane váš web fungovat.

Jak to funguje?

Základním požadavkem pro správnou funkčnost tzv. „recovery módu“ je správně vyplněný administrátorský email v nastavení webu. Návštěvník na webu uvidí pouze základní chybovou hlášku.

Pokud nastane na webu PHP chyba v šabloně nebo pluginu, okamžitě vám na email dorazí upozornění, že k nějaké chybě došlo. Programátor ihned vidí, o jakou chybu se jedná a může sjednat nápravu přímo na úrovni kódu.

Pokud neprogramujete a chybě nerozumíte, tak vám pomůže právě zmíněný recovery mód. Ze zaslaného emailu se dozvíte, na jaké stránce chyba vzniká a jaký plugin nebo šablona jej způsobuje.

Spuštění režimu obnovení

V emailu se nachází speciální odkaz, který má platnost pouze 1 den. Po jeho kliknutí se běžně přihlásíte do administrace WordPressu. Problémový plugin či šablona bude během režimu obnovení deaktivován.

Ihned po přihlášení vás systém informuje o tom, že se nacházíte v režimu obnovení. Pomocí odkazu „Přejít na stránku pluginů“ se přesuňte do sekce Pluginy, popřípadě Šablony (záleží, o jakou chybu se jedná – v našem případě o chybu v pluginu).

U problémového pluginu budete mít červený rámeček s popisem poslední známé chyby.

Problémový plugin můžete deaktivovat (a následně aktualizovat, což může často pomoci), vyřešit chybu na úrovni kódu, vyřešit chybu ve spolupráci s autorem pluginu nebo například obnovit poslední funkční zálohu na webhostingu.

Pokud chybu opravíte, stačí kliknout na červený odkaz „Obnovit„, čímž se plugin opět aktivuje. Po otestování webů ukončete recovery mód kliknutím na odkaz „Ukončit režim obnovení“ v rámečku s modrým zvýrazněním v horní části stránky.

Mohlo by vás zajímat

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět