Pokud jste někdy dělali promoakci vašeho webu, určitě znáte sledovací kódy. Jednotlivé parametry můžete vyfitrovat například v Google Analytics a mít dobrý přehled o zdroji vašich návštěv. Jsou opravdu nezbytné při cílených marketingových kampaních. Nicméně tyto dlouhé url adresy jsou velmi málo uživatelsky přívětivé. Napadlo vás někdy, zda by šlo tento sledovací kód eliminovat a používat pouze krátkou url?

Ukážeme si způsob, jak to zařídit

Stačí použít Historii API

(function() {
var win = window;
var removeUtms = function(){
var location = win.location;
if (location.href.indexOf('utm') != -1 && win.history.replaceState) {
win.history.replaceState({}, '', location.pathname);
}
};
ga('send', 'pageview', { 'hitCallback': removeUtms });
})()

První sledujte událost a poté odstraňte nepěkné sledovací kódy.

Existuje ale i tvrzení, že link se sledovacím kódem poznají roboti a nedávají zpětnému odkazu takovou váhu. To může snížit očekávaný SEO efekt, který bývá chtěný především u PR článků. Další možnost, která optimalizaci ovlivní méně, je pomocí 301 redirectu.

Například url se sledovacím kódem www.nazev-domeny.cz/?utm_xxx přesměrujete na www.nazev-domeny.cz. Což by mělo mít menší dopad na snížení váhy zpětného odkazu. Nicméně ve světě SE Optimalizací není nic jistého. A názory se velmi různí. Další možnost je využít stejným způsobem url zkracovače.

Používáte sledovací kódy? Snažíte se je skrývat? Jaká je vaše oblíbená metoda?

1 Příspěvěk v diskuzi

Odpovědět