Pokud jste někdy dělali promoakci vašeho webu, určitě znáte sledovací kódy. Jednotlivé parametry můžete vyfitrovat například v Google Analytics a mít dobrý přehled o zdroji vašich návštěv. Jsou opravdu nezbytné při cílených marketingových kampaních. Nicméně tyto dlouhé url adresy jsou velmi málo uživatelsky přívětivé. Napadlo vás někdy, zda by šlo tento sledovací kód eliminovat a používat pouze krátkou url?
Ukážeme si způsob, jak to zařídit
Stačí použít Historii API
(function() { var win = window; var removeUtms = function(){ var location = win.location; if (location.href.indexOf('utm') != -1 && win.history.replaceState) { win.history.replaceState({}, '', location.pathname); } }; ga('send', 'pageview', { 'hitCallback': removeUtms }); })()
První sledujte událost a poté odstraňte nepěkné sledovací kódy.
Existuje ale i tvrzení, že link se sledovacím kódem poznají roboti a nedávají zpětnému odkazu takovou váhu. To může snížit očekávaný SEO efekt, který bývá chtěný především u PR článků. Další možnost, která optimalizaci ovlivní méně, je pomocí 301 redirectu.
Například url se sledovacím kódem www.nazev-domeny.cz/?utm_xxx přesměrujete na www.nazev-domeny.cz. Což by mělo mít menší dopad na snížení váhy zpětného odkazu. Nicméně ve světě SE Optimalizací není nic jistého. A názory se velmi různí. Další možnost je využít stejným způsobem url zkracovače.
Používáte sledovací kódy? Snažíte se je skrývat? Jaká je vaše oblíbená metoda?
Mohlo by vás také zajímat
-
Proč je důležité tvořit obsah na váš web?
29. srpna 2024 -
Regulace digitálních služeb: Co přináší nové nařízení DSA?
20. února 2024 -
Vlastní web pomocí AI už může vytvořit opravdu každý
8. srpna 2024 -
Rychlost serveru: Klíč k lepšímu umístění ve vyhledávačích
7. června 2024
Nejnovější
-
Doména .io v ohrožení: Co přinese předání Čagoských ostrovů?
10. října 2024 -
Jak se chránit před podvody na internetu – část 1
8. října 2024
Jan Elznic
Lis 7, 2014 v 23:03Zajímavý nápad, nicméně:
1) History API mi nebude nic platné, pokud uživatel otevře odkaz do nového panelu nebo okna.
2) Parametry z URL nemohu zpracovávat pomocí serveru (pokud náhodou nezjistím URL referer), ale mohu použít jen JavaScript.
3) Pokud si někdo pošle odkaz mezi sebou třeba pomocí emailu nebo nějakého instant messangeru, už jen obtížně identifikuji zdroj.
4) URL z jiného serveru může jít přes redirect stránku (přesměrování) nebo i více redirectů (zcela běžná praxe), takže nemusím být ani tak schopný spolehlivě původ detekovat.
5) Prohlížení v anonymním režimu prohlížeče může působit mnohé potíže, neboť často v některých prohlížečích není historie vůbec dostupná.
Tyto všechny vlivy by pak mohly zaznamenaná čísla dost zásadně zkreslit. Jsem si jistý, že pokud by to bylo tak snadné, už by něco podobného Google dávno sám do svých měřících kódů implementoval :).
Jan Elznic
Lis 7, 2014 v 23:07Zapomněl jsem dodat, že ani vlastně takto nezjistím třeba odkud uživatel konkrétně ze stránky klikl (hlavička, tělo, patička). Takže nemohu vytvářet spolehlivě ani úspěšnost odkazovosti na základě „heatmapy“. A ani jiné parametry nemohu potom sledovat.
Anonym
Pro 9, 2014 v 11:22Vyzkoušeno, funguje. Díky
adm80
Čvn 7, 2015 v 13:28Vyskúšal som na to všetky možné pluginy ,ale vykašlal som sa na to :)