Zákaznické podpory webhosterů ve státní svátek: Někde příjemní, jinde ani noha

29. září 2016

28.9.2016, Den české státnosti znamená v tento rok volno uprostřed týdne. Někteří se rozhodli díky pěknému počasí k venkovní aktivitě, jiní tráví volný den v práci. Já jsem si řekl, že se podívám po rozumném hostingu a zkusím zapracovat na novém projektu.

Rád si firmy před začátkem jakékoliv spolupráce trochu prověřím, tzn. přečtu zkušenosti ostatních, podívám se na reference, do firmy i zavolám. Díky tomu mám pocit, že opravdu na druhé straně někdo je. Spousta známých webhosterů se pyšní 24/7 zákaznickou podporou. Tak se podíváme, jak na tom vlastně ve státních svátcích jsou.

máte zákaznickou podporu 24/7

Forpsi

Původně český projekt nyní s italskými vlastníky. Mají prý super cloud, e-mail za pár korun. Jejich reklamu vidím na největších českých portálech. Začnu tedy zde. Mají širokou možnost kontaktů a většina z nich je prý nonstop. Mají i chat, který zkouším jako první.

Napíši na chat a ejhle. Ať klikám na kterékoliv oddělení, tak na chatu nikdo není. Asi není funkční, protože ho nemají ani v kontaktech.

zakaznicky-chat-forpsi

Nevadí, v kontaktech jsem naštěstí našel telefon, který je nonstop.

telefonicka-podpora-forpsi

Hvězdička s informací o pracovních dnech se týká pouze fakturačního a tak volám na zákaznickou linku.

Zde mi je oznámeno divným počítačovým hlasem, že teď jsou všichni operátoři zaneprázdnění a po zaznění signálu můžu nechat vzkaz. Vyčkám tedy na signál. Hovor se po zaznění signálu ukončil. Co? Trochu fail, ne? Nejspíše se robot v IVR zajímal o mé sdělení více, než vlastně ve Forpsi potřebují. Nevím. Jdu o dům dále.

Active24

Jako druhý mne napadl Active24. Jejich nepřehlédnutelná kampaň s e-mailem na mobilním telefonu je nyní docela výrazná. Proč tedy ne.

Zákaznický chat nemají, nebo jsem ho i přes veškerou snahu nenašel. Našel jsem telefonický kontakt, ale nepíší, zda je nonstop. Alespoň příjemně překvapí. A docela ano. Rychle jsem prolétl IVR, kde mne z nabízených voleb nic nezaujalo a automaticky jsem putoval na operátora. Domluva příjemná, dozvěděl jsem se vše. Jen cena hostingu je trochu vyšší, než jsem očekával. Podíváme se tedy na levnější konkurenci.

Wedos

Údajně největší český webhoster a registrátor domén s nízkými cenami a častými slevovými akcemi. I přes docela dost sporných až negativních hodnocení na různých diskuzních forech jsem si řekl, že zkusím jejich zákaznickou podporu.

Hned v hlavičce stránky je výrazná, ale v ostatních výrazných prvcích trochu ztracená informace o zákaznické podpoře 24/7. Super. Zkouším na prvek kliknout, abych se dostal na kontakt. Bohužel prvek je neklikatelný. Naštěstí ihned pod ním je odkaz na kontakt, kde uvádí i chat.

Všichni jsou online, tak to vypadá, že to proberu hned a rychle. Během několika sekund se připojil operátor, se kterým jsem prohodil pár vět. Trochu mám dojem, že i přes docela snadné dotazy se odpovědi operátora trochu vlekly. Většinou jsem reagoval do pár sekund, on do pár minut. Nevadí, alespoň jsem se během toho mohl porozhlédnout po stránce.

A v sekci kontakty jsem našel:

wedos telefonická podpora

Telefonickou podporu v testovacím provozu chápu, i když ji teda testují už od roku 2012. Máte ale představu, co vlastně na infolince vyřeším? Neřeší zde technické problémy a požadavky, které vyžadují autorizaci. Dobře, můj dotaz na vhodný hosting asi zvládneme i bez autoritace. Ať je to cokoliv. Ale jak zjistím, zda vyřešení mého problému není moc technické?

Mezitím domluva s operátorem na chatu byla v pořádku, poslal mi hlavně odkazy na jejich podstránky a znalostní bázi, kterou jsem si mohl sám prostudovat.

Cesky-hosting.cz

Tady mi hned sdělili, že zákaznický chat je offline a v kontaktech je jasná informace, že jsou pouze v pracovní dny 8-23. Český hosting tedy vynechám. Moc nezávidím jejich klientům v případě, když se něco stane třeba o víkendu.

cesky-hosting-kontakty

G-hosting

Na první stránce Google se mi ještě zobrazil G-hosting od společnosti Gransy s.r.o., avšak ihned v sekci kontakty upozorňuje na zákaznickou podporu pouze po-pá 8-16:00. Takže bohužel. Když jsem hledal něco o tomto projektu, narazil jsem na aktivitu na webtrhu, do které se často zapojila ještě jedna společnost Savana.

Savana

V  jedné nalezivší diskuzi na webtrhu jsem našel aktivní účet propagující Savanu. Hned na hlavní stránce svítí 24/7 a po chvíli na mne vyskočil aktivní chat. Proč jim tedy nenapsat. Téměř ihned se připojil operátor. Po chvíli mi doporučil na mou průměrnou denní návštěvnost 200 lidí jeden z vyšších tarifů za cca 170 Kč a já poděkoval a šel dále.

CZECHIA.COM

Nejstarší český webhoster, díky kterému vlastně vznikli někteří výše zmínění poskytovatelé webhostingu. Tato alma mater musí být tedy za vzor pro všechny. Zkusím tedy i je.

Na úvodní stránce je trochu více informací, než by bylo dobré. Ale vpravo dole na liště na mne svítí zákaznický chat, který je online. Mířím tedy k němu.

Tentokrát se připojila paní operátorka – poprvé dnes komunikuji s ženou! Teda kromě paní pokladní ráno v obchodě. Celkem rychle jsme probrali všechny možnosti. Doporučila mi i aktuální akci 30 dní na zkoušku, díky kterému si mohu vyzkoušet vhodnost jejich hostingu pro můj projekt.

 

Pomalu zjišťuji, že jsem tímto výběrem strávil několik hodin. Doufám, že to není známka prokastrinace.

Shrnutí

Prověřovat několik desítek dalších hostingů není v mých možnostech. Vybral jsem projekty, které jsou nejvíce vidět, nebo je nějakým způsobem již znám. Jde vidět, že zákaznická podpora i o svátcích je u poskytovatelů hostingu již standardem. A to je dobře. Vybírat vítěze nebudu. Pokud jsem se dostal na zákaznickou podporu, vždy mi ochotně a věcně radila. Trochu zklamání pro mne bylo jen Forpsi, kde jsem takovéto odpálkování hlasovým automatem na nonstop zákaznické podpoře opravdu nečekal.

A pro který hosting jsem se rozhodl a proč? O tom třeba v některém z následujících článků.

Mohlo by vás také zajímat

Nejnovější

4 komentářů

  1. David Salcer

    Říj 7, 2016 v 12:44

    Poměr cena výkon je prostě nejlepší Wedos. A zatím nemá konkurenci, bohužel. (ČR)
    Už jen v tom, že 90% věcí v administraci je čistě automatická a tudíž nepotřebují lidi na to aby to tam nějaký brigádník klikal viz na Czechia.
    Založení domény, hostingu, ftp, databáze, ssl, reset hesel, oprávnění k přístupu a další často používané věci dělám běžně aniž bych kohokoli musel volat. Porovnat mohu s Czechiou kde tohle prostě nejde a když si člověk usmyslí že chce něco dělt třeba ve 22:00 tak tam nikdo logicky není a musí to počkat do „zítra“.
    PROČ!!
    Active24 je velice spolehlivý bezproblémový poskytovatel, bohužel cenově obrovsky vysoko.

    Wedos nasadil laťky vysoko a zatím nemá konkurenta. A na občasné nedostatky či chyby si prostě nelze ztěžovat protože ta cena je tak nízko, že prostě není co řešit.

    Odpovědět
    • Marek Machač

      Říj 7, 2016 v 13:55

      Děkuji za názor a srovnání. Možná jen dodám, že podpora czechie je nonstop, takže ani ve 22:00 nemusíte čekat do „zítra“.

      Odpovědět
  2. Marushka

    Pro 12, 2016 v 4:49

    Prečo tak málo? A čo Websupport – skúste nabudúce potrápiť aj tento webhosting?

    Odpovědět
    • Marek Machač

      Pro 12, 2016 v 9:31

      Zaměřovali jsme se pouze na nejznámnější české webhostery. Z jakého důvodu bychom měli potrápit tohoto webhostera? Máte s ním nějaké nepříjemné zkušenosti?

      Odpovědět

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *