Co všechno se můžete dozvědět z uživatelského testování?
Tomáš Erlich, provozovatel webových stránek tomaserlich.cz se rozhodl prostřednictvím nástroje Mouseflow provést tzv. vzdálené uživatelské testování (remote usability testing) svého webu. Celé testování probíhalo tak, že si určité stránky vložil sledovací kód a pozoroval interakce návštěvníků. Pomocí nahrávek, které sledují pohyb myši, rolování a tak vůbec vše mohl sledoval návštěvníky a poznamenával si zajímavosti ohledně jejich chování. Zajímavé informace a potřehy z tohoto uživatelského testování použitelnosti naleznete ve článku Shrnutí mého uživatelského testování.
Zdroj: tomaserlich.cz.
Mohlo by vás také zajímat
-
ZONER Webmail jako první v Česku přináší BIMI s VMC
11. července 2024 -
-
Webový správce souborů Filestash – dojmy a recenze
29. července 2024 -
Nové AI modely od Open AI a Google
22. května 2024
Nejnovější
-
20 let Ubuntu: Cesta od revoluce k digitální každodennosti
30. května 2025 -
Google Chrome nyní mění kompromitovaná hesla – jak to funguje?
28. května 2025 -
Google spouští AI Přehledy ve vyhledávání v Česku
23. května 2025 -
Květoš
Zář 13, 2012 v 9:33Tomáš mě poučil. Ne, že bych byl začátečník, ale mám na webu rovněž chybu/nesmysl dva odkazy na jednu věc/článek.. Fakt mi nedošlo, že uvádění dvou odkazů se stejným cílem je ŠPATNĚ. Lidé jsou pak zmatení a neví jaký si vybrat. Klikají na oboje, zkoumají kam vedou a zbytečně je tím zdržujete. Tomáši díky, na svém webu opravím.
Carl114
Zář 13, 2012 v 10:18Rádo se stalo, pro mě to bylo taky překvapení, protože mi něco takového nedělá problém, ale z nahrávek to bylo znát. Někdo najížděl na odkazy, aby zjistil kam vedou, někdo jezdil sem a tam a netušil jaký si vybrat. Někdo zase klikal na oboje a tak se jim soubor stáhl dvakrát…
Takonec jsem tedy podle statistik zvolil ten odkaz, na který se více kliká a druhý smazal. Jsem rád, že to pomohlo nejen mě :).