Jak na načítání bitmap do Flashe

    0

    Pokud chcete propojit Flash s tlačítky a s bitmapovými obrázky, není právě nejideálnější využít přímou cestu. Zkuste na to ale jít z jiné strany – přes HTML.

    Pro dnešní ukázku můžete využít stávajícího nastavení Flashe a proto rovnou přistoupíme k tvorbě jednotlivých prvků.

    Pomocí nástroje Čtverec (R) nakreslete obdélník. Pomocí nástroje Šipka (V) označte celý obdélník. Klávesou F8 z něj vytvořte nový objekt, který pojmenujte Tlačítko. V panelu Instance (Ctrl+I) ho zároveň pojmenujte modre.

    Novy objekt

    Pravým tlačítkem myši nad touto instancí vyvolejte panel pro vkládání Actionscriptu nebo si ve stejném panelu vyberte šipku, čímž otevřete stejné okénko a zadáte následující kód:

    on (rollOver) {
    getURL („foto1.gif“, „foto“);
    }

    Instance

    Při najetí kurzorem myši nad dané tlačítko se spustí následující akce: Do rámce jménem foto bude umístěn následující např. obrázek foto1.gif.

    Výše uvedeným postupem si můžete připravit další tlačítka, kde dojde k jediné podstatné změně. Pod každým tlačítkem umístíte jiné volání bitmapového souboru foto2.gif, foto3.gif atd.

    Současně s SWF si vygenerujte i HTML soubor pomocí Publish settings (Ctrl+Shift+F12). K editaci tohoto HTML souboru můžete použít klasický zápisník Notepad nebo jiný vlastní editor. Zdrojový soubor upravíte podle následujícího schématu a vložíte příkaz iframe:

    <HTML&gt
    <HEAD&gt
    <TITLE&gtukazka</TITLE&gt
    </head&gt
    <body&gt
    <OBJECT&gt …. zdrojový kód Flash … </OBJECT&gt
    <iframe name=“foto“ src=“foto.gif“ width=“300″ height=“300″ marginheight=“0″ marginwidth=“0″ scrolling=“no“ frameborder=“0″&gt
    </iframe&gt

    </body&gt
    </html&gt

    Na praktické využití tohoto článku se můžete podívat také zde. Pro vlastní prostudování připojuji i zdrojové soubory, které si můžete stáhnout zde

    Starší komentáře ke článku

    Pokud máte zájem o starší komentáře k tomuto článku, naleznete je zde.

    Žádný příspěvek v diskuzi

    Odpovědět