Způsoby propagace webových stránek – statistické služby
V minulém díle tohoto článku jsme se zaměřili na vyhledávací servery, popsali princip těchto serverů, uvedli několik typů a dnes se zaměříme na tzv. statistické služby, které rovněž v přeneseném významu slouží propagaci jednotlivých serverů.
Co to jsou statistické služby?
Statistické služby jsou velké servery, které podle návštěvnosti jednotlivých serverů tvoří žebříček návštěvnosti těchto serverů – jakkoli se to může zdá divné – spousta lidí tyto servery používá jako náhradu za servery vyhledávací – bylo by tedy velkou chybou mít zde své www stránky nebo svůj elektronický obchod nezařazen (nehledě na to, že zjistíte návštěvnost svého serveru a můžete ji porovnat s ostatními servery).
Princip
Princip těchto služeb je poměrně jednoduchý – zaregistrujete se, vyberete kategorii, kde chcete, aby byl vás server zařazen a na své stránky – obvykle na stránku úvodní – si umístníte malý obrázek. Ten se při každé návštěvě vašeho server ze statistického serveru načte a tak se získávají potřebné údaje, ze kterých se mimo jiné vytváří i žebříček návštěvnosti.
Na českém Internetu existují dvě významné veřejné statistické služby – Navrcholu a TopList.
Služba Navrcholu
Služba Navrcholu začala nabízet své služby 1.2.1998. Od té doby se počet serverů zde zaregistrovaných blíží číslu 10 000, což jistě vypovídá o jeho kvalitách. Úvodní stránka obsahuje žebříček deseti nejnavštěvovanějších serverů, výběr kategorií je na konci stránky.Počet kategorií je dostatečně rozsáhlý – neměl by tedy vzniknout problém se zařazením vašeho serveru. Při registraci serveru musíte zadat internetovou adresu serveru, název stránky, popisek (maximum je zde 255 znaků, jinak bude automaticky zkrácen), kategorii, váš platný email, případně poznámku, míru utajení vašich statistik, případně heslo k těmto statistikám. Poté vám přijde emailem HTML kód, který jednoduše umístníte do své stránky a od této chvíle je váš server zařazen do přehledu.
Služba TopList
Služba TopList je vytvořena na podobném principu jako výše zmiňované Navrcholu, při registraci zadáváte adresu serveru, jeho název, aliasy serveru (další internetová adresa serveru, pomocí které se dostanete na původní server), popis (maximum je 255 znaků – doporučuji tento počet nepřekročit, nebo se výstražné JavaScriptové hlášky nezbavíte), email, kde dostanete podrobnější informace, samozřejmě výběr kategorie a zvolíte ty, zdali chcete, aby kompletní statistiky vašeho serveru byly přístupné každému nebo pouze pod heslem. Můžete si rovněž vybrat, jaký obrázek si umístníte na své stránky – na výběr je jich sedm, pět jsou ikony, jedna je neviditelná a poslední je pouze textové počítadlo. Do přehledu jste umístněni hned, jakmile si vložíte vygenerovaný HTML kód na svůj server.
Shrnutí
Při zprovoznění vašich www stránek nebo nového elektronického obchodu se nezapomeňte zaregistrovat do výše uvedených statistických služeb – tyto servery jsou poměrně slušně navštěvovány a mnoho lidí po shlédnutí statistiky svého serveru obvykle klikne na nějaký zajímavý server v žebříčku – může to být právě ten váš. Současně platí pravidlo, že čím větší je vaše návštěvnost – což je vidět na umístnění v horní části v žebříčku – tím více se dá očekávat, že lidé budou z těchto stránek chodit právě k vám. Je to vlastně obdoba katalogového seznamu, jenom s tím rozdílem, že zde naleznete i statistiku samotného serveru. Pokud provozujete elektronický obchod, je pro vás v Navrcholu přímo určena rubrika Nakupování, v TopListu je to rubrika Virtuální obchody…
Starší komentáře ke článku
Pokud máte zájem o starší komentáře k tomuto článku, naleznete je zde.
Mohlo by vás také zajímat
-
Praktické rady na zabezpečení redakčního systému WordPress
27. února 2023 -
Aktualizujete svoji .NET webovou aplikaci? Může se hodit app_offline.htm
10. července 2024 -
Vlastní web pomocí AI už může vytvořit opravdu každý
8. srpna 2024
Nejnovější
-
Doména .io v ohrožení: Co přinese předání Čagoských ostrovů?
10. října 2024 -
Jak se chránit před podvody na internetu – část 1
8. října 2024