Sledování počtu návštěv přes cookies a JavaScript
Jedním z důležitých ukazatelů úspěšnosti WWW stránek, zabývajících se prodejem zboží či služeb, je počet návštěv webu, které zákazník absolvuje, než se rozhodne objednat si prodávaný produkt. V tomto článku si ukážeme, jak tento jednoduchý, avšak cenný parametr sledovat pomocí JavaScriptu a
Přístup na zaheslované na stránky pomocí ASP 1.
Ukážeme si jednoduchý způsob, jak vymezit přístup na určitá stránky pouze vymezenému okruhu uživatelů bez použití databáze. Tento způsob sice neposkytuje žádný komfort při správě jmen a hesel, protože jejich seznam je dán natvrdo ve stránce. Pokud nemůžeme z nějakého důvodu
Další hrátky s formulářovým polem SELECT
V předchozích článcích na toto téma jsme si ukázali několik způsobů, jak v HTML stránce využít rozbalovacího seznamu neboli pole SELECT. Dnes si ukážeme hrst jednoduchých skriptů, které se nám budou hodit v případě pole SELECT s atributem „multiple“, tedy seznamu, v němž můžeme
WDVL: Web Developer’s Virtual Library
Máme tu první červnový pátek a s ním k vám přichází další WebTIP. Tentokrát jsem hledal informační server, který by byl zaměřen obecně na tvorbu www stránek. Našel jsem další z rodiny serverů společnosti Internet.com, je jím Web Developer’s Virtual Library. Jedná se
PHP skript pro generování galerie obrázků 2.
Tento článek navazuje na minulý díl, kde jsme si udělali skript na automatické generování HTML galerie obrázků. Problém je ale v tom, že pro každý obrázek je potřeba udělat jeho náhled a tudíž nový soubor. Obvykle se to dělá v nějakém grafickém
Magie barev na webu – barvy a navigace
V první části tohoto článku jsme se naučili něco z teorie barev, a seznámili se s hlavními zásadami, jak barvy na webu používat. Dnes se zaměříme na barvy z pohledu přístupnosti a použitelnosti stránek a vše si budeme demonstrovat na konkrétních příkladech.
Jednoduché zadávání datumu ve formuláři
Jednoduché a praktické zadávání datumu bývá v mnoha formulářích kamenem úrazu: pokud necháte uživatele zadat datum do editačního pole, musíte správnost zadání složitě kontrolovat a ve zpracovávacích serverových skriptech převádět na vhodný formát. Ideálním řešením bývají formulářová pole SELECT – vypsat
Emailový marketing – dobrý nástroj propagace
V současné době se stal email běžným nástrojem pro komunikaci mezi lidmi a slouží jako prostředek mnoha firmám k rychlé a nenákladné distribuci informací o svých produktech. Ale využíváte tohoto prostředku k efektivní propagaci a budování vztahu se zákazníky? Pokud máte pochybnosti
Jednoduchý odpočet v JavaScriptu
Někdy se hodí umístit na stránku odpočet do nějaké události, která se teprve stane, nebo čas, který uplynul od nějaké významné akce atd. Protože JavaScript umí s datumem i časem dobře a jednoduše pracovat, naučíme se, jak toho využít v tomto případě.
PHP skript pro generování galerie obrázků 1.
Jestli s internetovými stránkami pracujete častěji, zajisté jste se už setkali s automaticky generovanými galeriemi obrázků, ať už to byla pěkná auta, obrázky přírody nebo i jiných „objektů“. Tento článek má dva díly. V tom dnešním si popíšeme, jak vygenerovat HTML kód, který
Testování stisku klávesy v Macromedia FLASH 5
Pokud budete chtít vytvářet ve FLASH jakoukoli hru, pravděpodobně brzy narazíte na problém, jak testovat stisk klávesy. Ve FLASH 5 již můžete testovat stisk klávesy pomocí objektu Key(), jehož správné použití si dnes na příkladu ukážeme.
Skripty do FLASH na actionscripts.org
Jak už název napovídá, je server ActionScripts.org věnován převážně ActionScriptu, což je programovací jazyk v Macromedia FLASH. Mimo velkého množství užitečných a velmi kvalitních návodů a zdrojových souborů na serveru najdete mnoho dalších užitečných věcí, které stojí za povšimnutí.
Vlastné roletové menu na web stránke
Pri pozeraní webových stránok ste sa už asi stretli s nejakým, viac, či menej podareným roletovým menu. Ja osobne som už dlho chcel niečo podobné spraviť a keďže sa mi výsledok pozdával, rozhodol som sa podeliť o neho s vami v tomto článku.
Automatické přepočítávání cen ve formuláři
Nemusíme být zrovna vlastníky internetového obchodu k tomu, abychom přes naše internetové stránky prodali nějaké zboží. Mnohdy nám stačí jednoduchý objednávkový formulář s výpisem sortimentu a políčky „Objednávám ks“ u každého druhu zboží. Protože patří k dobrému vychování sdělit zákazníkovi, kolik peněz tak
Magie barev na webu – základy teorie
Barvy jsou obvykle to první, co návštěvník stránek vnímá a co během několika prvních sekund nejsilněji utváří jeho první dojem. Barvy mají též velký vliv na přístupnost i použitelnost stránek. Jenže na to, aby barvy na stránkách přinesly vám i