Štítek: UX

12 UX pouček pro webdesignery

18. ledna 2017

Uživatelská přívětivost je velmi široký pojem, který se často na poradách spojuje a zaměňuje s uživatelským rozhraním. Hlavně se diskutuje o tom, zda jsou stejné, či nikoliv. Toto zmatení pravděpodobně způsobilo

4 přednosti webu, který prošel A/B testováním

3. listopadu 2016

A/B testováním (také se používá název split testy) se obvykle prověřují různé elementy webu s cílem vylepšit jejich efektivitu a nějakým měřitelným způsobem toto zlepšení prokázat. Designéři však bohužel často A/B testování

Nikdy nezveřejňujte design, který jste neotestovali na uživatelích

6. října 2016

Není těžké najít UX designéra, který vás sekýruje, abyste své návrhy testovali se skutečnými uživateli. Potíž je v tom, že neumíme dost dobře vysvětlit, proč byste měli testovat s uživateli (nebo jak

Čtení myšlenek: psychologie v UX designu

5. září 2016

Pokud bychom shromáždili do jedné místnosti stovku designérů a ptali se jednoho po druhém, jak přistupují k UX designu, získali bychom přibližně sto různých odpovědí. Je slovo do pranice to připustit,

Jak zdarma otestovat použitelnost webu a aplikací?

26. dubna 2016

Testování použitelnosti bývá jednou z těch věcí, které designéři prakticky „opomíjejí“. Proč? Zkusme na to přijít. Testovat použitelnost tak, jak se to obvykle dělává, stojí peníze. Je třeba uskutečnit nějaká interview,

UX v e-mailovém designu

31. března 2016

Trávíte týdny, měsíce, možná i roky vytvářením nějakého produktu, který má mít úžasné uživatelské prožitky. Nezáleží na tom, zda je to apka, web, klientský projekt nebo něco jiného. Vždy věnujete

Ergonomie pro UX: Jak vlastně uživatelé drží mobilní přístroje?

18. února 2016

Kam se na zařízení kladou ruce a prsty? Dáváme prvky v responzivním designu opravdu na správné místo? Pojďte se podívat na několik pohledů jak uživatelé svá mobilní zařízení drží a ovládají.

UX design: Co od něj vlastně uživatelé očekávají?

11. února 2016

Ať už se angažujete v online byznysu jakéhokoli druhu, velmi pravděpodobně jste se už setkali s tím, jak se používá i zneužívá termín UX Design. Patrně jste už vyslechli pokusy mnoha lidí

Anticipační design: o krok napřed před uživatelem

22. ledna 2016

Jak weboví uživatelé trpí stále větším nedostatkem volného času a jsou zaplavováni přemírou informací, rozhodně pocítí značnou úlevu, když narazí na web, kde “míň je víc”. Oproti průměrnému webu je

Jak navrhnout dokonalou kontaktní stránku

18. ledna 2016

Kontaktní stránka má přinášet konverze, ale dokáže s nimi i snadno skoncovat. Pokud byl návštěvník spokojen až do chvíle, kdy navštívil kontaktní stránku, (setrvával by jinak na vašem webu, kdyby nebyl?),

Nejnovější UX výzva: Personalizace webů a aplikací

12. ledna 2016

Uživatelé chtějí šetřit svůj čas a začínají preferovat komunikaci napřímo. Geolokace, oslovování jménem v e-mail již začíná být standardem. Aplikace a webové stránky jim jdou v poslední době mnohem více naproti a

Nemluvte o výkonu, předveďte ho

23. listopadu 2015

Když diskutujeme o výkonu, míváme sklony soustřeďovat se na odborné výzvy. Ve skutečnosti je ale nejobtížnější a nejkritičtější komponentou optimalizace výkonu sociální práce — přimět kolegy, aby se výkonem vůbec

6 typů digitální afordance, které dokáží ovlivnit UX

4. června 2015

Afordance je termín, který vymyslel a poprvé použil psycholog J. J. Gibson v sedmdesátých letech minulého století. Definoval ji jako vztah mezi prostředím a aktérem. Dnes se afordance šíří i za

4 základní tipy jak na call-to-action tlačítka a jejich okolí

30. dubna 2015

Dobře viditelná a snadno srozumitelná tlačítka pobídky k akci (call to action, CTA) dokáží udělat s konverzními mírami (conversion rates) opravdu divy. Když navrhujete design těchto tlačítek, je nezbytné brát v úvahu širokou

Jak návštěvníci prohlíží vaše webové stránky?

5. února 2015

Plánujete nový webový projekt? Máte hojně navštěvovanou webovou stránku? Chtěli byste ji monetizovat a hledáte ta správná umístění reklamy? Nástrojů pro sledování heatmap je mnoho. Nyní si ale SiverGrain pro

  1. 1
  2. 2