Česká e-commerce si na rozdíl od mnoha jiných segmentů ekonomiky nemá na co stěžovat. 15% meziroční růst obratu internetového obchodování proti stagnaci maloobchodních tržeb za poslední rok je důkazem síly českého online podnikání. Přes 3,5 milionu pravidelně nakupujících, celkové tržby zrealizované na internetu ve výši zhruba 43 mld. Kč (rok 2012) podporují masivní nárůst tohoto segmentu.

Jaká byla ale jeho historie? Od vyskakujících a blikajících pop-up oken po responzivní design a zapojení mobilních telefonů a tabletů. Od prvního e-shopu Vltava.cz, který seznámil českou veřejnost s možností nakupování na internetu, po 35 000 tisíc e-shopů, dominantní postavení cenových vyhledávačů, trvalá obliba osobního odběru a rozvoj výdejních míst. Ale také klesající průměrná objednávka, boj o opakovaný nákup a využívání sofistikovaných systémů typu Adform či Silverpop. Přibližování klasického kamenného obchodování a e-commerce v multikanálový prodej a prodej potravin online.

Statistický přehled uplynulé „e-dekády“ připravila společnost Acomware.

Zdroj: m-journal.cz/.

1 Příspěvěk v diskuzi

Odpovědět