
Kam se posunula česká e-commerce za posledních 10 let?
Česká e-commerce si na rozdíl od mnoha jiných segmentů ekonomiky nemá na co stěžovat. 15% meziroční růst obratu internetového obchodování proti stagnaci maloobchodních tržeb za poslední rok je důkazem síly českého online podnikání. Přes 3,5 milionu pravidelně nakupujících, celkové tržby zrealizované na internetu ve výši zhruba 43 mld. Kč (rok 2012) podporují masivní nárůst tohoto segmentu.
Jaká byla ale jeho historie? Od vyskakujících a blikajících pop-up oken po responzivní design a zapojení mobilních telefonů a tabletů. Od prvního e-shopu Vltava.cz, který seznámil českou veřejnost s možností nakupování na internetu, po 35 000 tisíc e-shopů, dominantní postavení cenových vyhledávačů, trvalá obliba osobního odběru a rozvoj výdejních míst. Ale také klesající průměrná objednávka, boj o opakovaný nákup a využívání sofistikovaných systémů typu Adform či Silverpop. Přibližování klasického kamenného obchodování a e-commerce v multikanálový prodej a prodej potravin online.
Statistický přehled uplynulé „e-dekády“ připravila společnost Acomware.
Zdroj: m-journal.cz/.
Mohlo by vás také zajímat
-
VMC rapidně zvýšil open rate e-mailových kampaní ZONERu
9. května 2025 -
Od iPhonu po Android: Ultra HDR přináší nový standard fotografií
1. listopadu 2024 -
Moderní trendy ve webdesignu: Top trendy pro rok 2024
12. ledna 2024 -
Webdesign: Jak optimalizovat tlačítka na webu
7. března 2024
Nejnovější
-
Google spouští AI Přehledy ve vyhledávání v Česku
23. května 2025 -
-
Umělá inteligence: Co je to GPT?
12. května 2025 -
VMC rapidně zvýšil open rate e-mailových kampaní ZONERu
9. května 2025
Franta
Kvě 29, 2013 v 17:14Hlavně přibylo (českého) spamu a šmelině se „slevami“.
Kam se posunula česká e-commerce za posledních 10 let? | Dobré zprávy
Zář 28, 2013 v 6:49[…] zhruba 43 mld. Kč (rok 2012) podporují masivní nárůst tohoto […]Interval.cz Post navigation← Nové domy pro Staroměstské náměstí (Jiří Stratil)Redakční systém […]