Jak na automatický reload webové stránky?
Co udělat v případě, že jsme přinuceni změnit internetovou adresu naší webové stránky? Nebo co udělat v případě, když je potřeba webovou stránku občas automaticky obnovit? Tento článek vám srozumitelně poradí, jak to udělat.
Přesměrování
Jednou z možností, jak čtenáře přivést na náš nově přemístěný web z webu původního je použít automaticky reload stránky. HTML obsahuje pro tuto funkci přímo speciální METATAG a to Refresh, který stačí vložit do startovací stránky původního webu a uvést čas a adresu, kam má být prohlížeč automaticky nasměrován. Stačí vložit do stránky následující příklaz:
<meta http-equiv=“Refresh“ content=“1 ; URL=http://www.mujnovyweb.cz“>
Uvedený METATAG za jednu sekundu (položka content – čas se udává v sekundách) přesměruje prohlížeč na adresu http://www.mujnovyweb.cz. Někdy je vhodné (není to ovšem nijak nutné) na stránce uvést nějaký text typu: „za pár sekund budete přesměrovaní na http://www.mujnovyweb.cz (tuto adresu uvést samozřejmě jako odkaz) – u některých velmi starých verzí prohlížečů se může stát (i když jsem se s tím doposud nikde nesetkal), že čtenář přesměrován nebude, protože prohlížeč tento HTML příkaz jednoduše nezná…
Výsledný kód, který může být na přesměrovací stránce, může vypadat takto:
<html>
<head>
<meta http-equiv=“Refresh“ content=“1 ; URL=http://www.mujnovyweb.cz“>
<title>Název naší stránky</title>
</head><body bgcolor=“#FFFFFF“>
Za několik málo sekund budete automaticky přesměrováni na <a href=“http://www.mujnovyweb.cz.“> http://www.mujnovyweb.cz</a>.
</body>
</html>
Reload stránky
Občas je potřeba udělat i samotný reload celé stránky nebo jenom některého konkrétního rámce. V případě stránky, kde jsou obsaženy rámce (frames) se automatického obnovení stránky používá v případě, že chceme do této stránky po určité době např. načíst nový reklamní banner či aktualizovat obsah tohoto rámce. To se provede výše uvedeným příkazem, a jako URL jednoduše uvedeme stránku, kterou chceme obnovit – tedy tu, kde tento HTML kód vložíme. Samotnou URL doporučuji uvádět v absolutním tvaru (tedy http://www.neco.cz).
Starší komentáře ke článku
Pokud máte zájem o starší komentáře k tomuto článku, naleznete je zde.
Mohlo by vás také zajímat
-
Certifikáty Entrust ztratí důvěru Google Chrome
8. července 2024 -
Doména .io v ohrožení: Co přinese předání Čagoských ostrovů?
10. října 2024 -
Jak zvýšit CTR vašeho e-mail marketingu
9. září 2024 -
Jak se chránit před podvody na internetu – část 2
14. října 2024
Nejnovější
-
Jak se chránit před podvody na internetu – část 2
14. října 2024 -
Doména .io v ohrožení: Co přinese předání Čagoských ostrovů?
10. října 2024 -
Jak se chránit před podvody na internetu – část 1
8. října 2024
Kallados
Čvc 12, 2010 v 1:20šikovná věcička, rychle srtučně, tak jak to ám rád
mikolas
Dub 25, 2011 v 14:25Je snadne past povrchne. Co takhle predavani post dat?
Anonym
Lis 17, 2011 v 14:53kuk ?