Jak na automatický reload webové stránky?

12. října 1999

Co udělat v případě, že jsme přinuceni změnit internetovou adresu naší webové stránky? Nebo co udělat v případě, když je potřeba webovou stránku občas automaticky obnovit? Tento článek vám srozumitelně poradí, jak to udělat.

Přesměrování

Jednou z možností, jak čtenáře přivést na náš nově přemístěný web z webu původního je použít automaticky reload stránky. HTML obsahuje pro tuto funkci přímo speciální METATAG a to Refresh, který stačí vložit do startovací stránky původního webu a uvést čas a adresu, kam má být prohlížeč automaticky nasměrován. Stačí vložit do stránky následující příklaz:

<meta http-equiv=“Refresh“ content=“1 ; URL=http://www.mujnovyweb.cz“>

Uvedený METATAG za jednu sekundu (položka content – čas se udává v sekundách) přesměruje prohlížeč na adresu http://www.mujnovyweb.cz. Někdy je vhodné (není to ovšem nijak nutné) na stránce uvést nějaký text typu: „za pár sekund budete přesměrovaní na http://www.mujnovyweb.cz (tuto adresu uvést samozřejmě jako odkaz) – u některých velmi starých verzí prohlížečů se může stát (i když jsem se s tím doposud nikde nesetkal), že čtenář přesměrován nebude, protože prohlížeč tento HTML příkaz jednoduše nezná…

Výsledný kód, který může být na přesměrovací stránce, může vypadat takto:

<html>
<head>
<meta http-equiv=“Refresh“ content=“1 ; URL=http://www.mujnovyweb.cz“>
<title>Název naší stránky</title>
</head><body bgcolor=“#FFFFFF“>
Za několik málo sekund budete automaticky přesměrováni na <a href=“http://www.mujnovyweb.cz.“> http://www.mujnovyweb.cz</a>.
</body>
</html>

Reload stránky

Občas je potřeba udělat i samotný reload celé stránky nebo jenom některého konkrétního rámce. V případě stránky, kde jsou obsaženy rámce (frames) se automatického obnovení stránky používá v případě, že chceme do této stránky po určité době např. načíst nový reklamní banner či aktualizovat obsah tohoto rámce. To se provede výše uvedeným příkazem, a jako URL jednoduše uvedeme stránku, kterou chceme obnovit – tedy tu, kde tento HTML kód vložíme. Samotnou URL doporučuji uvádět v absolutním tvaru (tedy http://www.neco.cz).

Starší komentáře ke článku

Pokud máte zájem o starší komentáře k tomuto článku, naleznete je zde.

Štítky: Články

Mohlo by vás také zajímat

Nejnovější

3 komentářů

  1. Kallados

    Čvc 12, 2010 v 1:20

    šikovná věcička, rychle srtučně, tak jak to ám rád

    Odpovědět
  2. mikolas

    Dub 25, 2011 v 14:25

    Je snadne past povrchne. Co takhle predavani post dat?

    Odpovědět
  3. Anonym

    Lis 17, 2011 v 14:53

    kuk ?

    Odpovědět

Napsat komentář: Anonym Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *