Archiv

Efekt létající kuličky v Macromedia Flash 4

28. září 2000

V dnešním příkladě se naučíme vytvořit efekt létající kuličky, která se bude odrážet od ohraničení animace. Počátečním impulsem pro pohyb kuličky bude její uchopení a tažení myší. Vytvoření této animace vyžaduje již zkušenosti se skriptováním ve FLASH, ale i ti

Photoshop 6 – práce s textem a vrstvami

27. září 2000

V dnešním pokračování popisu novinek Photoshopu 6 se zaměříme především na práci s textem, která doznala mnoha opravdu podstatných vylepšení. Něco si také povíme o novinkách pro práci s vrstvami, které přinesly momo jiné i dlouho očekávanou podporu seskupování vrstev do složek,

JavaScript – datové typy, parseInt, parseFloat

27. září 2000

Na Intervalu vyšly články, které pojednávají podrobněji o číslech a řetězcích v JavaScriptu. Dnes se seznámíme s celkovým pohledem, jak je to s různými typy dat v JavaScriptu. Jde o článek především pro začátečníky v JavaScriptu.

Kniha návštěv v ASP bez použití databáze 1.

26. září 2000

Mít vlastní Knihu návštěv by chtěl mít asi každý. Mnozí sáhnou po skriptech, které jsou k mání na Internetu – zejména u webů poskytujících bezplatný hosting stránek, někteří si je napíší sami s využitím databáze a my to dnes zkusíme bez použití

Preview Photoshopu 6 – pokračování

26. září 2000

Včera jsme si napsali o první části novinek z oblasti nástrojů a jejich možností. Dnes popis nástrojů dokončíme a ukážeme si opravdu zajímavé věci, které bych v novém Photoshopu snad ani nečekal, nicméně mě velmi mile překvapily a shledávám je velmi užitečnými.

SQL – dotazy s agregací

25. září 2000

Dnes se podíváme na další části příkazu SELECT. Rozšíříme si množinu základních pojmů o tzv. agregační funkce a seskupování záznamů. Agregační funkce slouží pro získávání celkových souhrnných údajů, jako jsou aritmetické průměry, součty, minima nebo maxima. Rozšíříme si tedy naši

Co bude dnes dobrého? Photoshop 6!

25. září 2000

Společnost Adobe oznámila 8. srpna 2000 novou verzi Photoshopu, tentokrát s pořadovým číslem 6. Tato verze by měla být na trhu dostupná během právě začínajícího podzimu. Spousta uživatelů včetně mě se domnívá, že jde o jeden z nejvýznamnějších updatů od doby, kdy Photoshop

Tvorba trojúhelníků ve Photoshopu

22. září 2000

Zejména začínající uživatelé mnohdy neví, jak v Adobe Photoshopu vytvářet základní geometrické tvary, nebo je mnohdy vytvářejí velmi komplikovaným způsobem. V dnešním článku si ukážeme, jak snadno lze třemi odlišnými způsoby nakreslit rovnoramenný a nepravidelný trojúhelník.

PERL – regulérne výrazy

22. září 2000

Dnes sa dozviete niečo o najsilnejších zbraniach Perlu – regulérnych výrazoch. Aj keď sú RE v niektorých jazykoch zabudované, zistíte že Perl je na to najlepšie.

BiTmiX v 2.12 – grafika pro všechny

21. září 2000

Jestliže si rádi hrajete s obrázky, měníte je v plastické povrchy, kreslíte s nejrůznějšími efekty a neočekáváte nic náročného je právě pro vás určeny sharewarový program BiTmiX verze 2.12. Jedná se o velice příjemnou věc společnosti Apel, která za pouhých 390 Kč (nebo za

Začínáme pracovat s Dreamweaver 3.0

20. září 2000

Macromedia Dreamweaver – editor stránek, který při svém uvedení způsobil menší revoluci. Do té doby profesionály opomíjená možnost tvorby metodou „wysiwyg“ se stala populárnější, než kdykoliv předtím. O novinkách verze 3.0 vás již Interval informoval, a tak je jen logický

JavaScript – zaměřeno na řetězce

20. září 2000

V minulém díle seriálu o JavaScriptu jsem uvedl povídání o číslech v JavaScriptu pro úplné začátečníky. Dnes budu pokračovat o řetězcích, což jsou další objekty, se kterými umí JavaScript pracovat. Tento článek je určen spíše pro začátečníky.

SQL – jak na dotazy 2.

19. září 2000

V dnešním díle se podíváme na získávání informací z více tabulek najednou, zadefinujeme si pojem přirozeného spojení. Dále si ukážeme, že vrácené výstupní řádky můžeme zformátovat do přehledných výpisů, rovněž máme možnost si změnit jednotlivá záhlaví sloupců. Nakonec uvedu nějaké tipy

Macromedia FLASH 4 – znalostní kvíz

19. září 2000

Jedním ze způsobů, jak udělat stránky na Internetu více přitažlivé pro uživatele, je udělat je více interaktivní. Jedním z velmi interaktivních prvků, kterým můžete vaše stránky oživit je „znalostní kvíz“, který do stránky vložíte. V dnešním článku se naučíme, jak takový jednoduchý

FlashKit.com pro příznivce FLASHe

15. září 2000

Nikdy jsem si nemyslel, jak ten týden rychle letí a už je tu další pátek a s tím i pravidelný WebTIP – člověk ani nestíhá kvalitní weby pro vás vyhledávat. Dneska jsem připravil web určený zejména pro tvůrce animací ve FLASHi