PHP – jak pracovat s datem a časem

14. července 2000

Po obráceném postupu výkladu v minulém díle tentokrát budeme opět postupovat tradiční cestou. V dnešním článku o tvorbě PHP se podíváme na to, jak se v PHP pracuje s datumem a časem.

WAP a WML – kam umístit hotovou prezentaci?

13. července 2000

Představili jsme si nový fenomén – WAP a jeho WML jazyk, zkusili jsme si vytvořit jednoduchou WAPovou prezentaci, okořenili jsme je obrázky ve formátu WBMP a nyní chceme, aby naše stránky byly přístupné uživatelům z celého světa, ale zároveň nehodláme platit

Jak na mřížky ve Photoshopu?

12. července 2000

Potřebovali jste někdy nakreslit mřížku a nevěděli jste jak na to, případně jste mřížku dlouho a pracně kreslili? Je tu jiný způsob – přečtěte si tento článek a zjistíte, že na tom vlastně nic není.

JavaScript – kontrola správnosti e-mailové adresy 2.

12. července 2000

Vážení čtenáři, minule jsem popisoval, jak je možné provést kontrolu správnosti vyplnění e-mailové adresy. Protože jsem slíbil, že tuto kontrolu ještě vylepším, činím tak v tomto článku.

GIMP pro Windows – plnohodnotná náhrada Photoshopu

11. července 2000

Na Linuxu je GIMP (The GNU Image Manipulation Program) v oblasti grafických nástrojů špičkou již dost dlouhou dobu. Na PC (resp. Win32) platformě je to zase již stabilně zavedený Adobe Photoshop. Jediným, zato však nepřehlédnutelným rozdílem mezi těmito dvěma programy jsou

Práca s databázou MySQL

11. července 2000

V tomto článku sa naučíme pracovať so stále populárnejším trendom vo webových aplikáciách – SQL databázou. MySQL je SQL server, ktorý umožňuje prácu s databázami. Patrí medzi najpopulárnejšie SQL servery, pretože je k dispozícii zadarmo vo verzii pre väčinu platforiem. Najnovšie verzie

Pohyblivá poznámka (hint) vo FLASHi

10. července 2000

V dnešnom článku o FLASHi si povieme ako sa dajú vo FLASHi vytvoriť poznámky (hinty) nad klasickými buttonmi. Ale najprv niečo o hintoch. Hint je drobná poznámka, odkaz nad neakým daným buttonom, ktorý sa nachádza skoro v každej windows aplikácii (u

PHP – jednoduchá anketa

10. července 2000

V minulém díle jsem sice slíbil on-line test, ale nakonec jsem se rozhodl, že v tomto díle ukážu, jak udělat něco podobného – jednoduchou anketu (známkování tohoto seriálu) včetně statistiky dosavadních známek. Anketa také obsahuje jednoduchý mechanismus, jak alespoň zčásti zabránit

Hromadné zpracování dat ve Photoshopu

7. července 2000

Máte na disku spoustu fotografií a potřebujete u všech změnit například jas, kontrast a velikost a nechce se vám každou otevírat a upravovat zvlášť. Přečtěte si dnešní tutorial o akcích a „hromadném zpracováni dat“ v Adobe Photoshopu.

Zobrazuje se vám obrázek na stránce nebo ne?

5. července 2000

Snad každý tvůrce www stránek umí umístnit obrázky do HTML stránky. Někdy ovšem může nastat nepříjemná situace, že někomu se obrázky bez problému zobrazují a někomu naopak vůbec ne. Někdy se dokonce nezobrazují nikomu. Článek se vám pokusí objasnit, proč

JavaScript – kontrola správnosti e-mailové adresy 1.

4. července 2000

Vážení čtenáři, před nějakým časem jsem popisoval, jak lze provést kontrolu formulářepřed odesláním. Tehdy jsem kontroloval, zda některá pole jsou vyplněna. Vmnoha případech je ovšem potřebná účinnější kontrola, jak jsem se přesvědčil ina základě dopisů od vás, čtenářů. Protože často

ASP, databáze a objekt Connection

4. července 2000

V článku „ASP a jak pomocí něj přistupovat k databázím“ jsem vás krátce seznámil s přístupem do databází pomocí ASP. V dnešním článku vás čeká podrobné seznámení s objektem Connection, který zajišťuje spojení do databáze.

Software pro tvorbu obrázků určených pro WAP

3. července 2000

Jistě jste se již na některých WAPových stránkách setkali s jednoduchými obrázky a byť jste si lámali hlavu sebevíc, zatím se vám až dosud nepodařilo přijít na to, kterak takový obrázek na stránky vytvářené pro displej mobilního telefonu dostat. Patříte-li tedy

Hrátky s průhledností v Zoner Callistu 3

30. června 2000

Pro tentokrát ponechám stranou praktické využití Zoner Callista 3 a zvu vás do světa her a kouzel. Chci vám ukázat zajímavé efekty, kterých lze dosáhnout kombinací několika objektů, přičemž každý z nich má jinou výplň – použiji různé barevné přechody a

Je vůbec potřeba uzavírat tag FONT?

30. června 2000

Tag FONT slouží v jazyku HTML pro definování druhu písma, velikosti či barvy písma. Definice HTML stanovuje, že tag FONT je tagem párovým a jako takový musí být ukončován. Nicméně – občas je docela výhodné se na uzavírání tagu FONT úplně