Funkce Set Property a program Macromedia FLASH
Každý kdo někdy programoval ve FLASH, se jistě setkal s problémem, jak nastavit danému objektu patřičné vlastnosti. Ti zkušenější z vás již jistě objevili funkci Set Property a pro ty ostatní je zde tento článek.
PHP – manipulace se soubory
V minulém díle jsem se zabýval základy podmínek a cyklů. V tomto díle si ukážeme, jak číst a zapisovat do souborů a naznačíme, jak dosavadních znalostí využít k naprogramování jednoduchého on-line testu s real-time statistikami úspěšnosti dosavadních řešitelů (kompletní kód včetně komentáře bude
PHP – ďábelské podmínky a cykly
V předchozím díle jsme se naučili zpracovávat údaje z formulářů a odeslat je pomocí funkce Mail na e-mail. Abychom našim skriptům dodali více inteligence a flexibility, v tomto díle si ukážeme, jak se v PHP používají podmínky a cykly. Podíváme se také na
ASP a rozesílání emailů – žádný problém
Někdy můžete potřebovat z vaší ASP aplikace odesílat e-maily. Pro ASP to není žádný problém a proto v dnešním článku se seznámíme s objektem CDONTS.NewMail, pomocí něhož můžete posílat libovolné e-mail zprávy na libovolné adresy.
JavaScript – uspořádání obsahu odeslaného z formuláře na e-mail
Vážení čtenáři, vítám vás v další části pojednání o JavaScriptu. Před nějakým časem jsem se zmínil o tom, jak je možné odeslat obsah formuláře na e-mailovou adresu. Bohužel došlý mail byl v dost neuspořádané formě. Dnes se budu zabývat na žádost čtenáře
Photoshop a modelování reálných předmětů (lampička)
V dnešním tutoriálu si ukážeme, jak se dají v Photoshopu modelovat reálné předměty a jako objekt tvorby nám poslouží právě lampička. Dozvíte se, na co všechno je třeba brát zřetel při snaze o co největší realističnost a jaký nástroj či funkci
Absolute FTP 1.8 beta 1 – absolutní FTP?
Už dlouho se na Intervalu neobjevila recenze nějakého FTP klienta, což je poměrně škoda, protože FTP klieti patří mezi užitečné prográmky. Zkusím to dnes napravit programem Absolute FTP 1.8 beta 1, který už jenom podle názvu vypadá „absolutně“:o)
PHP – zpracování dat z formulářů
V minulém díle seriálu jsme se mimo jiné seznámili s používáním proměnných a operátorů a ukázali jsme si, jak se předávají skriptu vstupní údaje jako součást URL. V tomto díle využijeme těchto znalostí a ukážeme si, jak jednoduše zpracovávat data z formulářů a
Vektorová grafika v praxi – skleněná tlačítka
Zájem o grafickou tvorbu roste, to je nevyvratitelný fakt a jistě k tomu přispívá i rozmach internetových stránek. Pořád je však slyšet a vidět dva velké rivaly – Corel a Adobe. Nemám nic proti nim, ale nešlo by to po česku?
WAP a WML – vytváříme svou první WAPovou stránku
V minulém díle jsme si představili WAP a WML jazyk, osvětlili si několik základních pojmů a nyní je na čase, abychom dostáli svému slibu a pomohli vám vytvořit jednoduchou WAPovou prezentaci. Dost tedy řečí a pojďme si takovou WAP stránku
PERL – podmienený príkaz if, cykly a asociatívne pole
Minule sme sa niečo dozvedeli o inštalácii Perlu, skalárnych premenných, poliach a prácou s nimi. Dnes sa budeme zaoberať asociatívnymi poliamy, ale ešte predtým sa pozrieme na podmienený príkaz if a cykly.
Adobe Photoshop – písmo kurzívou pro každý případ
Adobe Photoshop 4.0 vám umožnil v textovém poli vytvořit písmo kurzívou i v případě, že jste neměli nainstalovanou příslušnou verzi použitého fontu. Ve verzi 5.0 ovšem už tato možnost není. Naštěstí existuje jednoduchý způsob, jak v tomto případě dosáhnout „skloněného“ písma.
Ošetření chyb v ASP za běhu aplikace
Jistě se vám již povedla napsat stránka, která vám během testování fungovala zcela bez problémů. Po zpřístupnění stránky najednou zjišťujete, že spoustě uživatelů z nejrůznějších důvodů nechodí. Většinou se o těchto problémech dozvíte až po stížnostech na nefunkčnost stránky. Příčinou bývá
JavaScript – změna obrázku při najetí kurzorem 2.
Vážení čtenáři, nedávno jsem popisoval, jak překlápět obrázky pomocí JavaScriptu. Samotné překlápění, pokudmělo splňovat všechna kritéria ale vychází dost složité. Proto jsem slíbil, že čtenářům JavaScriptu ukáži mnohem jednodušší cestu, a to s využitím knihovny.
PHP – práce s proměnnými
V předchozím díle jsme si ukázali, jakými značkami se příkazy PHP od HTML kódu oddělují a seznámili jsme se s příkazem „echo“. Na ten se dnes podíváme podrobněji a ukážeme si, jak se pracuje s proměnnými a operátory. Naučíme se také skriptu