Barevnost loga – pohled typografa

24. července 2002

V užším smyslu je typografie je vnímána jako nauka o vzhledu písma a pravidlech sazby. Z širšího pohledu nelze typografii porozumět bez znalosti, jak působí písmo vůči celku, tj. k formátu zobrazovací plochy a ke grafickým prvkům, které jsou do ní umístěny. Asi jako když máte ciferník s odporně

Zabezpečení MS SQL serveru – role a uživatelské skupiny

24. července 2002

Při standardní instalaci se musíme poprat ještě s dalšími nástrahami, které z našeho serveru dělají cedník. Tentokrát si popíšeme zabezpečení rolí.

Instalace PHP na Windows

23. července 2002

Velmi často se v různých diskusích setkávám se stížnostmi uživatelů Windows na nejrůznější problémy s provozováním PHP. V tomto článku bych vás chtěl provést instalačním postupem a upozornit na možné chyby a problémová místa. Zaměřím se přitom na skutečně začínající uživatele, ti ostatní,

Výzkum B2C přinesl příznivé zprávy

23. července 2002

V internetových obchodech nakupuje více než 700 tisíc lidí, což je asi třetina všech uživatelů českého internetu. Zatímco absolutní hodnota v této kategorii stoupá s přibývajícím počtem uživatelů, podíl zákazníků e-shopů na celkové síťové komunitě zůstává stále konstantní (34 %). Nejžádanějším zbožím na

LTCSušice.cz

23. července 2002

Hodnoťte a řekněte svůj názor na webové stránky tenisového klubu.

XHTML – vývoj (X)HTML a jeho možnosti

22. července 2002

Dnešním článkem se vydáme na cestu po celém XHTML, což je základní jazyk pro tvorbu webových stránek. Na konci byste měli být schopni vytvářet stránky tak, aby dodržovaly všechna pravidla XHTML a zároveň využívaly všech možností, které XHTML nabízí. Seriál bude

Komentáre k článkom v PHP 2.

21. července 2002

Máte aj vy svoje stránky? A na nich články? Doplňte si svoje stránky o komentáre. Minule sme napísali samotný hlavný skript, dnes sa ho naučíme používať a aj pridávať komentáre.

Fireworks MX – nástroj Slice Tool a efekt Rollover image

20. července 2002

V minulém díle seriálu o Fireworks MX jsme se naučili pracovat s textem a dnes zvládneme práci s nástrojem „Slice Tool“. Nejprve si popíšeme část panelu nástrojů, která se nazývá „Web“. Tato sekce sdružuje nástroje „Hotspot Tool“ (vytváření takzvaných imagemap) a „Slice Tool“

DivadloSchod.cz

19. července 2002

Hodnoťte a řekněte svůj názor na webové stránky divadla Schod.

Elektronický obchod v ASP – katalog

19. července 2002

Elektronický katalog slouží návštěvníkovi k lepší orientaci mezi nabízenými produkty. U každého produktu by měl být uveden název, popis produktu, cena a DPH. Náš elektronický katalog bude obsahovat seznam produktů a jejich cen (ceník) a seznam produktů členěných podle kategorií i s jeho detailem (katalogový list).

Toulky po webu 5.

18. července 2002

Budou v Evropě zakázány hyperlinky? Jak napsat funkční specifikaci webu a jak změřit dobu načítání stránky? To vše naleznete v dnešních Toulkách. Navíc si budete moci přečíst Zeldmana a Nielsena v ruštině a prohlédnout si web banky ve striktním XHTML a CSS.

Jak podnikat na internetu – živnostenský list 2.

18. července 2002

V pokračování článku o podnikání na internetu se ještě na chvíli vrátíme k problematice získávání živnostenského listu, a to v odpovědích na otázky, které se objevily po zveřejnění minulého článku.

WML v malíčku – úvod

17. července 2002

Co je to WML? Co budu pro jeho tvorbu potřebovat? Kde budu testovat stránky jinde než na mobilu? Právě na tyto otázky se pokusím odpovědět v úvodním článku seriálu věnovanému WML.

Slabikář JavaScriptu – ovládání prvku SELECT

17. července 2002

Ovládací prvek SELECT se používá na formulářích pro výběr jedné nebo více položek seznamu. Každý prvek SELECT obsahuje vlastnosti a metody používané skriptem a navíc kolekci položek, které seznam obsahuje. Podívejme se na ně podrobně.

Simulace reálného prostředí ve Flashi

16. července 2002

Jistě jste již někdy hráli nějakou, jak se mezi ostřílenými hráči říká, „skákačku“. Mám na mysli typ hry, kde procházíte nějakou budovu či krajinou a svoji postavu vidíte jako malého človíčka. My se dnes pokusíme vyrobit základ nějaké takové hry ve