Archiv
Zásady psaní ASP – optimalizace sessions a práce s databází
Jedním z problémů při psaní webových aplikací je bezesporu to, že nikdy nevíte kolik lidí nakonec bude tuto aplikaci využívat. Může se stát že na vaše stránky přijde 5 lidí denně, ale může se také třeba stát, že po masivní reklamní kampani
Macromedia FLASH 5 – základní akce 1.
Tento díl je opět věnován začátečníkům a měl by být prvním ze dvou dílů, ve kterých bych chtěl převážně začátečníkům osvětlit používání některých základních akcí. Dnes si tedy vysvětlíme použití akcí „goto“, „getURL“ a „ifFrameLoaded“.
Náhrada ovládacího prvku posuvník pomocí JavaScriptu
Jeden z pěkných ovládacích prvků mnoha Windows dialogů je takzvaný potenciometr neboli posuvník. V tomto článku si ukážeme, jak můžeme pomocí JavaScriptu vyrobit alespoň částečnou náhradu tohoto prvku na našich HTML stránkách.
Jak pomocí ASP zpracovat data z formuláře 2.
Dnes si ukážeme, jakým způsobem se v ASP zpracovávají formulářové hodnoty SELECTů, CHECKBOXů, RADIO buttonů a jak rozeznávat, které tlačítko bylo ve formuláři stisknuto. Také si ukážeme, jak nenutit uživatele vyplňovat formulář neustále znovu, pokud například vyplní jednu z položek špatně a
Polia v JavaScripte – tvorba
Predpokladám, že s poliami v JavaScripte ste sa už stretli. Dnes si však o nich povieme niečo viac. Ukážeme si, ako sa dá vytvoriť vlastné pole, ktoré sa bude správať podobne ako pole Array, ktoré je v JavaScripte už zabudované.
Jak na datum a čas nejenom v ASP – lokalizace funkcí
V úplně prvním článku byla publikována funkce pro zobrazení data a času nezávisle na národním nastavení serveru. Dnes si mimo jiné ukážeme, jak tuto funkci upravit pro použití ve více jazycích.
Jak pomocí ASP zpracovat data z formuláře 1.
Základním stavebním kamenem každé internetové aplikace jsou (většinou) formuláře, kam mohou uživatelé vkládat svá data, případně svá vyhledávací kritéria apod. Taková data je pak nutné zpracovat požadovaným způsobem. Přestože data jdou zpracovávat i na straně klienta, v drtivé většině se tak
Vylepšený generátor reklamních odkazů
Máte vlastní www stránky? Jsou jejich součástí odkazy na „spřátelené“ stránky? A je jich už tolik, že vám zabírají místo? Pokud odpověď na tyto tři otázky zní ano, bude se vám možná hodit následující vylepšený generátor náhodných odkazů.
Dreamweaver 4 – Flash Text a Flash Buttons
Jaké jsou výhody a nevýhody těchto nových objektů? Co nám dále Macromedia přinesla pro snažší spolupráci s grafickým programem Fireworks? To vše naleznete v dnešním článku.
Macromedia FLASH 5 – základy animace
V poslední době se v redakci Interval.cz množí dotazy na základní postupy při animaci ve FLASH. Dnešní díl proto budu věnovat těmto základním otázkám a problémům, na které většina začátečníků naráží. Zároveň bych tento článek doporučil i těm, kteří ve FLASH
JavaScriptová ruleta ve vašem prohlížeči
Nejen Béda Trávníček, ale i návštěvníci vašich stránek mohou radostně volat „a mám to zadarmo!“ – pokud jim dáte k dispozici následující javascriptovou ruletu, která se po určitých úpravách docela dobře využít třeba v internetovém obchodě pro generování slev.
Řádkový klient a administrátor MySQL
Součástí distribuce MySQL pod Linux i pod Windows je řádkový klient mysql(.exe) a řádkový administrátor mysqladmin(.exe). Oba soubory se nacházejí v podadresáři /bin instalace SQL serveru.
Vytvořte si reklamní banner pomocí JavaScriptu!
Jedním z pěkných efektů pro upoutání pozornosti návštěvníka WWW stránky je proměnlivá upoutávka – krátký text, postupně zobrazující jednotlivé novinky či jiné nadpisy. Takový efekt se většinou vytváří pomocí Java appletů – což má své nevýhody. Ukážeme si, jak lze vytvořit
Homesite 4.5 – pracujeme s tabulkami
Po trochu delší odmlce jsem tu opět se článek věnovanému HTML editoru společnosti Allaire – Homesite 4.5. Dnes si řekneme, jak lze v Homesite vytvářet poměrně intuitivním způsobem tabulky pro HTML stránky, které napomáhají k lepšímu rozvržení dokumentu.
Objekty v JavaScripte – metódy a príkazy
V prvom diely o objektoch v JavaScripte sme si ukázali, ako si vytvoríme vlastný objekt. Dnes si povieme, ktoré metódy a príkazy môžeme používať pri objektoch a ako si zjednodušiť prácu s objektmi.