Archiv
PHP pro pokročilé – funkce pro práci s funkcemi
Tímto článkem bych rád začal sérii, která by se měla zabývat pokročilejšími technikami v PHP. Postupně probereme funkce pro práci s třídami, objekty, ukážeme si použití COM a Windows API, a také si rozebereme některé méně známé knihovny. V tomto článku vám předvedu několik tipů pro
Java a 3D grafika – primitiva
Jsou situace, kdy potřebujeme zobrazovat složité objekty reálného světa, které není možné vytvořit jinak než zadáním souřadnic jednotlivých vrcholů, na druhou stranu jsou však i situace, kdy jsou tělesa, která chceme zobrazovat, snadno matematicky definovatelná. Mezi taková patří například kužely, kvádry
ActionScript 2.0 – triedy
V predchádzajúcom článku sme si povedali o štruktúre písania tried v ActionScript 2.0. V tomto si povieme o jednotlivých bodoch štruktúry viac. Ako definovať správne triedu, cestu k triede, ako deklarovať triedu, jej metódy a vlastnosti…
Výuka internetových technologií na českých vysokých školách
Pokud se rozhodujete, zda studovat na vysoké škole, a chcete se zaměřit na internetové technologie a tvorbu webových aplikací, bude vás jistě zajímat, jak to s výukou těchto předmětů u nás vypadá. Článek je současně i zamyšlením nad tím, jakým směrem by se výuka v této
Výběr jazyka jako server control s vyhledáváním v ASP.NET
V tomto článku vytvoříme serverový ovládací prvek, pomocí kterého poskytneme uživateli možnost výběru jazyka. A protože je seznam jednotlivých jazyků opravdu dlouhý, zároveň jej vybavíme schopností vyhledávání, kterou jsme popsali v jednom z předchozích článků v rubrice o JavaScriptu.
Novinky na Google
Google pravidelně vylepšuje svoje služby a přidává uživatelům řadu nových nástrojů a pomůcek pro zpříjemnění vyhledávání požadovaných informací. Především pokud pravidelně nesledujete odborné weblogy, tak jste pravděpodobně všechny novinky nezaregistrovali. Proto si nyní uděláme malý výlet do světa Google novinek.
Zadávání telefonního čísla písmeny pomocí JavaScriptu
O získávání všech písmenných variant z telefonního čísla jsme již psali, tentokrát si popíšeme, jak z písmenného vyjádření získat skutečné telefonní číslo. To se hodí pro vylepšení nejrůznějších služeb pracujících s telefonním číslem. Uživatel tak může pohodlně zadávat číslo jak je zvyklý. Navíc doplníme
Jak budovat a rozvíjet e-shop – budovat, koupit či pronajmout?
Váš firemní web bude dobrý jen tehdy, když naplní očekávání všech zainteresovaných. Není to vždycky tak snadné, protože cesta je „zarúbaná“ mnoha logistickými a legislativními překážkami. V předchozích článcích jsme se prokousávali požadavky na správné zdanění nebo doručení zboží. Některé takové
Java Servlets – autorizovaný prístup k aplikácii 4.
V tomto článku sa pozrieme bližšie na ďalšie typy realmov. Pre zopakovanie, realm je skupina informácií o užívateľoch a ich roliach. Podľa toho, kde fyzicky sa tieto informácie nachádzajú, rozdeľujeme aj jednotlivé realmy. V minulom článku sme využili MemoryRealm, tentoraz ešte k nemu doplním niektoré
VML – Vector Markup Language
Vector Markup Language (VML) umožňuje vytváření vektorové grafiky. Možná víte, že k prakticky stejnému účelu slouží SVG, v době vzniku VML však jeho standardizace byla v nedohlednu. Microsoft se rozhodl popohnat věci kupředu a tak se stal VML jediným vektorovým formátem s nativní podporou v prohlížeči