Webdesign
Nepřestávejte se učit
V IT oboru je nutností neustále se vzdělávat. Vývoj jde tak rychle kupředu, že bez “aktualizací” znalostí se v podstatě nedá v oboru pracovat. Protože na všem špatném se dá najít i něco dobrého, tak díky lockdownu a globální pandemii spousta univerzit
Sněhové vločky ve WordPressu
Vánoce tu budou za pár dní, tak můžete jednoduše navodit vánoční atmosféru i na vašem webu ve WordPressu. Jemně padající sněhové vločky jsou velice oblíbeným a používaným efektem. Pro jaký typ webu se tato animace hodí? Určitě kdekoliv, pokud funkci
Jak na webové fonty (nejen) ve WordPressu
Fonty, neboli písma, jsou dnes nedílnou součástí designu webových stránek. Používáme je jak pro lepší čitelnost textů, ale stále více i jako grafické prvky. Koneckonců jako písma jsou na webu často načítány i mnohé ikony. A rozhodně je, co řešit.
Lokální WordPress
Doba cloudových služeb a instalace WordPressu na jedno kliknutí může naznačovat, že tzv. localhost už nedává takový smysl. Opak je pravdou. Ať už jste zkušený tvůrce, který testuje v jednom kuse, nebo se teprve s WordPressem učíte, může vám přijít lokální instalace
WordPress na verzi PHP 8
Koncem listopadu vyšla první stabilní verze PHP 8.0.0 určená i pro produkční prostředí. Vzhledem k tomu, že PHP ve verzi 7.3 přišlo o podporu před pár dny a verze 7.4 o ni přijde v listopadu příštího roku, je ideální popřemýšlet nad aktualizací
Co je AMP a jak funguje?
Řešíte-li optimalizaci rychlosti načítání webových stránek, nemůžete dříve či později vyhnout zkratce „AMP“ (Accelerated Mobile Pages). Pod tímto označením se skrývá open source standard, který je určen zejména pro tvorbu stránek pro mobilní zařízení. Jedná se v podstatě o framework (zahrnuje
Přesun WordPress webu na jinou doménu či hosting
Dnešní návod se bude zabývat přesunem WordPress webu na jinou doménu či hosting. Změna domény tak častá není, ovšem třeba při přesunu webu z lokálního serveru (doména typu „interval.l“) na ostrou verzi webu se to hodí. Pokud potřebujete pouze změnit doménu,
Optimalizace obrázků ve WordPressu
Rychlost načítání webových stránek je dnes jednou z priorit, které se řeší, především v souvislosti se SEO. Obrázky jsou nedílnou součástí většiny prezentací, ale také častým důvodem, proč načítání trvá několik sekund. Podívejme se na to, jak optimalizaci obrázků lze řešit na
Aktivace a nastavení Multisite ve WordPressu
Redakční systém WordPress má již řadu let (od verze 3.0 vestavěnou) funkci Multisite, která umožňuje prostřednictvím jedné instalace vytvořit tzv. síť webů. Do jedné administrace je tak sdruženo více stránek, které mohou působit jako zcela nezávislé instalace, přesto je však
Vytvořte si s Logasterem za několik minut logo pro vaše webové stránky nebo startup
Loga jsou velmi důležitá pro jakoukoliv firmu, ať už malou nebo velkou. Ukazují totiž ochrannou známku vaší společnosti a vaše společnost je díky logu na trhu viditelnější. Design loga pro vaši společnost nebo webovou stránku většinou dělá designér, který si
Jak se vlastně tvoří web a proč stojí víc, než čekáme?
Téměř každý, kdo měl co dočinění s podnikáním si prošel tvorbou webu svépomocí nebo známým, který jej vytvořil za minimální prostředky. Ano, to je zcela v pořádku. Ale ruku na srdce, komu to dlouhodobě funguje? Jak business roste, rostou požadavky na web
12 UX pouček pro webdesignery
Uživatelská přívětivost je velmi široký pojem, který se často na poradách spojuje a zaměňuje s uživatelským rozhraním. Hlavně se diskutuje o tom, zda jsou stejné, či nikoliv. Toto zmatení pravděpodobně způsobilo to, že se tyto práce začínají překrývat. Dokonce i klienti
Obstojí nový design webu ve zkoušce času?
V roce 2016 slavím dvacáté výročí svého působení jako webový designér. Přestože je děsivé si uvědomit, kolik času strašně rychle uteklo a je nenávratně pryč. Stejně hrůzné je pomyslet na weby, které jsem kdysi navrhoval. Vážně, některé z nich vypadaly, jako kdyby
4 přednosti webu, který prošel A/B testováním
A/B testováním (také se používá název split testy) se obvykle prověřují různé elementy webu s cílem vylepšit jejich efektivitu a nějakým měřitelným způsobem toto zlepšení prokázat. Designéři však bohužel často A/B testování opomíjejí, nevidí ho jako obecný způsob, jak vylepšovat design i
Nikdy nezveřejňujte design, který jste neotestovali na uživatelích
Není těžké najít UX designéra, který vás sekýruje, abyste své návrhy testovali se skutečnými uživateli. Potíž je v tom, že neumíme dost dobře vysvětlit, proč byste měli testovat s uživateli (nebo jak na to najít čas). Říkáme to jako něco, co se