Štítek: UX

Představení designového (UX) procesu: Co je to model Double Diamond?
Kvalitní UX (z angl. user experience, tedy uživatelský zážitek) má klíčový vliv na úspěch produktu, protože přímo či nepřímo ovlivňuje uživatelovu spokojenost, jeho loajalitu a nakonec i úspěch firmy. Uživatelé dnes očekávají intuitivní a příjemné prostředí, které jim umožní dosáhnout výsledků

Nepodceňte UX na vašem webu: Proč na něm záleží?
V dnešním digitálním světě je kvalitní UX (z angl. user experience, uživatelský zážitek) klíčovým faktorem pro úspěch digitálních produktů a služeb. V nedávné studii vyšlo najevo, že 88 % uživatelů se na web se špatným UX pravděpodobně už nikdy nevrátí (zdroj). Nedostatečně navržené

12 UX pouček pro webdesignery
Uživatelská přívětivost je velmi široký pojem, který se často na poradách spojuje a zaměňuje s uživatelským rozhraním. Hlavně se diskutuje o tom, zda jsou stejné, či nikoliv. Toto zmatení pravděpodobně způsobilo to, že se tyto práce začínají překrývat. Dokonce i klienti

4 přednosti webu, který prošel A/B testováním
A/B testováním (také se používá název split testy) se obvykle prověřují různé elementy webu s cílem vylepšit jejich efektivitu a nějakým měřitelným způsobem toto zlepšení prokázat. Designéři však bohužel často A/B testování opomíjejí, nevidí ho jako obecný způsob, jak vylepšovat design i

Nikdy nezveřejňujte design, který jste neotestovali na uživatelích
Není těžké najít UX designéra, který vás sekýruje, abyste své návrhy testovali se skutečnými uživateli. Potíž je v tom, že neumíme dost dobře vysvětlit, proč byste měli testovat s uživateli (nebo jak na to najít čas). Říkáme to jako něco, co se

Čtení myšlenek: psychologie v UX designu
Pokud bychom shromáždili do jedné místnosti stovku designérů a ptali se jednoho po druhém, jak přistupují k UX designu, získali bychom přibližně sto různých odpovědí. Je slovo do pranice to připustit, ale UX design není exaktní věda. Za každým elementem uživatelské

Jak zdarma otestovat použitelnost webu a aplikací?
Testování použitelnosti bývá jednou z těch věcí, které designéři prakticky „opomíjejí“. Proč? Zkusme na to přijít. Testovat použitelnost tak, jak se to obvykle dělává, stojí peníze. Je třeba uskutečnit nějaká interview, pro každý jednotlivý projekt vytvořit rozmanité testy, platit za různé

UX v e-mailovém designu
Trávíte týdny, měsíce, možná i roky vytvářením nějakého produktu, který má mít úžasné uživatelské prožitky. Nezáleží na tom, zda je to apka, web, klientský projekt nebo něco jiného. Vždy věnujete veškerý čas a úsilí, abyste vytvořili něco opravdu skvělého. Proč

Ergonomie pro UX: Jak vlastně uživatelé drží mobilní přístroje?
Kam se na zařízení kladou ruce a prsty? Dáváme prvky v responzivním designu opravdu na správné místo? Pojďte se podívat na několik pohledů jak uživatelé svá mobilní zařízení drží a ovládají. Možná vás několik bodů překvapí a začnete dávat důležité prvky

UX design: Co od něj vlastně uživatelé očekávají?
Ať už se angažujete v online byznysu jakéhokoli druhu, velmi pravděpodobně jste se už setkali s tím, jak se používá i zneužívá termín UX Design. Patrně jste už vyslechli pokusy mnoha lidí popsat tento pojem barvitými metaforami, které jsou sice možná zábavné,

Anticipační design: o krok napřed před uživatelem
Jak weboví uživatelé trpí stále větším nedostatkem volného času a jsou zaplavováni přemírou informací, rozhodně pocítí značnou úlevu, když narazí na web, kde “míň je víc”. Oproti průměrnému webu je zde méně stránek, méně voleb, a méně toho musí udělat.

Jak navrhnout dokonalou kontaktní stránku
Kontaktní stránka má přinášet konverze, ale dokáže s nimi i snadno skoncovat. Pokud byl návštěvník spokojen až do chvíle, kdy navštívil kontaktní stránku, (setrvával by jinak na vašem webu, kdyby nebyl?), ale kontaktní stránce se nepodaří vygenerovat finální “kliknutí”, potenciální zákazník

Nejnovější UX výzva: Personalizace webů a aplikací
Uživatelé chtějí šetřit svůj čas a začínají preferovat komunikaci napřímo. Geolokace, oslovování jménem v e-mail již začíná být standardem. Aplikace a webové stránky jim jdou v poslední době mnohem více naproti a své prvky stránek zobrazují podle toho, co o uživatelích ví

Nemluvte o výkonu, předveďte ho
Když diskutujeme o výkonu, míváme sklony soustřeďovat se na odborné výzvy. Ve skutečnosti je ale nejobtížnější a nejkritičtější komponentou optimalizace výkonu sociální práce — přimět kolegy, aby se výkonem vůbec zabývali. Nemůžeme průběžně udržovat přiměřenou rychlost uživatelské zkušenosti našeho webu

6 typů digitální afordance, které dokáží ovlivnit UX
Afordance je termín, který vymyslel a poprvé použil psycholog J. J. Gibson v sedmdesátých letech minulého století. Definoval ji jako vztah mezi prostředím a aktérem. Dnes se afordance šíří i za hranice behaviorální a kognitivní psychologie, také do designu digitálních rozhraní.